• Västerås

IVF start sommar 2017

Vill gärna haka på här! 4 e försöket väntar på embryo tillbaka i stimulerad cykel

• Västerås

Kliniken ringde idag 9 ägg av 9 hade blivit befruktade skall få tillbaka ett på lördag????

• Västerås

Är det någon som vet när en blastocyst fäster om den gör det? Skall få tillbaka en på lördag.

Carl von linné
  • Västerås
    FruPäron skrev 2017-10-05 12:05:14 följande:

Man blir helt snurrig av dagarna och önskar ju att de kunde säga exakt vilken dag, tid, sekund som det fäster :) Man vill ju bara veta!

All lycka till dig!

Tack för svar! Det är 4e gången och jag vet inte hur jag ska bete mig. Tänker varje gång att jag ska försöka leva som vanligt men det ligger i bakhuvudet heeeeela tiden.
  • Västerås
    Znickers skrev 2017-10-19 11:56:55 följande:

Hej alla,

Senua - stort Grattis till det lilla pickande hjärtat!!

Jag har varit borta en period, både från FL och mentalt har jag försökt koppla bort IVF:en ett tag. Efter försök 1 som misslyckades i början av september fick vi ny ordination om det långa protokollet (fick det korta i 1a försöket). Så det har varit en jävligt lång väntan igen. Om 1,5v ska jag börja med nässprayen. Väntan har känts olidlig.

Och jag kan även säga att jag känner mig extremt nedstämd och trött. Sedan failure no 1 funderar jag på om jag inte kommit in i en mildare depression. Extremt håglös, inget känns roligt, har inte gått till jobbet på 1v (sjukskrivit mig) och finner inte någon glädje i det jag tyckte var roligt innan. Vi har en weekend inplanerad men den känner jag inget för.

Så här har jag mått i 3v tid nu. Det tär fruktansvärt mkt på mig. Detta sinnestadie är mentalt mer påfrestande än själva behandlingarna med hormoner.

Någon annan som känner igen sig?

jag kände som du....hållt på i 2,5 år och har 3 misslyckade försök varav 1 missfall.. Allt tog extra lång tid pga sommarstängt och de hittade en cysta på vägen som var tvungen att opereras bort..
    Höll på att bryta ihop totalt samtidigt vill man inte visa utåt...
    Vårt 4e försök fick vi plus i veckan men oron är stor...
    vågar inte vara glad 
  • Västerås
    kattnos skrev 2017-10-22 11:45:45 följande:

Men grattis till plusset, hoppas verkligen att det går vägen den här gången!

Jag började testa med ÄL-stickor igår och redan idag fick jag en glad gubbe! Trodde inte det skulle gå så fort. Ska ändå in på ultraljud i morgon men troligtvis behöver jag ingen ÄL-spruta och återföring är inplanerat på lördag! Så läskigt men mest spännande :)

Det kommer gå bra! Två veckors väntan är psykiskt nedbrytande känns som man vill krypa ur kroppen
  • Västerås

Blir nog kvar här..
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

• Västerås
    kattnos skrev 2017-10-24 09:14:52 följande:
    Men nej! :( Hade du haft testdag än? Blöder du mycket? Ge inte upp hoppet än! *styrkekramar*

Jag hade testdag i torsdag men igår började det komma lite blod som blev mer och som mensvärk. Ville liksom inte gå på toa eftersom man stirrar på pappret tills man blir yr..
    Idag blöder jag fortfarande och plusset är väldigt svagt...

jag fick 2 embryon och om något hade varit kvar borde inte plusset synas tydligare då?

• Västerås
    kattnos skrev 2017-10-24 09:44:51 följande:
    Så det är svagare plus idag än på din testdag? Jag har aldrig fått något positivt gravtest men jag antar att det borde bli starkare.. men ring och kolla! Man kanske kan göra ett tidigt VUL eller så. Jag håller tummarna för dig!
    jag orkade inte ringa så min man gjorde det . De sa att vi får vänta en vecka och testa igen för det kunde vara missvisande och vi skulle bara bli förvirrade...Blöder fortafarnde och har även ont. Tog ledig från jobbet och sitter och stirrar...Önskar man kunde sova sig igenom två veckors väntan ända fram till v.12
  • Västerås
    Västerås skrev 2017-10-24 14:58:43 följande:

jag orkade inte ringa så min man gjorde det . De sa att vi får vänta en vecka och testa igen för det kunde vara missvisande och vi skulle bara bli förvirrade...Blöder fortafarnde och har även ont. Tog ledig från jobbet och sitter och stirrar...Önskar man kunde sova sig igenom två veckors väntan ända fram till v.12

Jag ringde de sa detsamma får vänta en vecka och testa igen
  • Västerås

Jag väntar på ägglossning för att få tillbaka embryo 5dagars....

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

• Västerås

Tack för pepp????

Ska försöka med akupunktur o ta lite ledigt o försvinna i serier. Blir disträ på jobbet o vill bara somna tidigt ..

De senaste gångerna har jag plussat men fått missfall och blir kroppsligt trött flera veckor efteråt

• Västerås

[quote=78161800][quote-nick]FruPäron skrev 2017-11-04 15:14:06 följande:[/quote-nick]Man tvivlar bara för att man inte vill bli glad och sen ÄNNU mer förkrossad på TD :(

Jag hade aldrig haft en tanke på ?falskt? positivt förr men efter att ha läst här på familjeliv verkar folk få ?spökstreck? åt höger och vänster.. så nu vet man inte vad man ska tro.

Tack <3[/quote grattis!!! Fantastiskt!

• Västerås

Jag går och väntar på ägglossning för att få tb 5 dagars embryo. Kommer ni ihåg hur många dagar efter ägglossning innan man får tillbaka det?

• Västerås
    kattnos skrev 2017-11-06 05:14:30 följande:

5 dagars-embryo = 5 dagar efter ÄL :)

Tack????

Jag hade för mig det de har ju stängt på söndagar så vi får se om vi får tb denna månaden
  • Västerås

Följer er härinne

Vi får försöka ny ivf i slutet av januari tills dess ska vi vila och ställa oss i adoptionskö????

Svar på tråden IVF start sommar 2017