• ivfbebis

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-08-25 08:29:11 följande:

Vi ska vara där kl.13. Just nu känns det som om klockan står still! Vaknade och blev nervös så fort jag kom ur sängen. Tänk om de ringer? Säger att det inte blir något! Hur hanterar man något sådant?! Förstår att det är vanligt med dessa paniktankar men det gör det inte ett dugg lättare att hantera :(

Känner du några biverkningar av lutinus?

Håller tummarna för dig idag! Hoppas så att det är ett guldägg som är kvar!

Kan känna lite småhugg men inget annat. Svårt o veta om det är lutinus eller efter äggplocket. Kan känna lite feberkänsla i kroppen. Men jag tror att det är stressen av hela processen!
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-08-25 13:29:44 följande:

Jahopp, UL 2 avklarat. Helt plötsligt hade jag 33 äggblåsor och därmed blir det totalfrysning för att förhindra överstimulering. Sista gonal-F ikväll med sänkt dos igen, sen ÄL-spruta på lördag och äggplock på måndag. Antar att det är rätt bra att vänta men det känns lite tråkigt ändå. Hoppas på att jag inte ska känna mig sämre. Än känner jag mest bara lite illamående då och då samt svullen såklart men överlag mår jag ändå bra.

Trist att få vänta men kul med många äggblåsor! Jag håller tummarna att du inte blir överstimulerad!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-25 14:28:04 följande:

Grattis! :)

Vi fick tillbaka ett och hade 3 kvar som utvecklats fint! Så dem åker väl in i frysen nästa vecka.

Vi fick testdag på söndagen, den 10:e :)

Grattis!! ????
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-25 15:58:39 följande:

Mitt plus var betydligt starkare imorse. RD5 vs RD9 :) Hoppas så att den trivs och vill stanna! BIM imorgon, vill inte se något blod.

Tack!!

Men det där är ett tydligt plus! Åh grattis igen!!

Jag har ju tagit ovitrellen och då kan man inte fusktesta eftersom den kan ge falskt plus ????
  • ivfbebis
    kattnos skrev 2017-08-25 15:47:42 följande:

Grattis till er båda och alla timmar hålls för att det går vägen nu ????

Tack :D
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-25 17:52:23 följande:

Håller tummarna att det är guldägget! :)

Milli07 skrev 2017-08-25 17:53:45 följande:

Idag kom fru röd på besök så imorgon kör vi igång med sprutorna. Nästa fredag ska vi till kliniken för ett första VUL. Iiiih så spännande men såååå nervöst!

Tack! :D

Lycka till med sprutorna!!
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-25 19:54:42 följande:

Tack! Hoppas att vi alla plussar & få gå hela vägen <3

Ovitrellen kan ju sitta i upp till 10 dagar. Men efter det kan man ju tjuvtesta om man vill ;) Vad var det du satte in nu? 2, 3 eller 5-dagars?

Ja precis.. kommer toktesta på dag 11 hahaha

Äggplock i tisdags och återföring idag så det blir väl 3-dagars? Vi fick ta foto på vårt embryo :D
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-08-25 19:58:05 följande:

Tack för era lyckönskningar! Är rädd för att bli ett hormonellt monster. Hur har ni mått rent hormonellt och mentalt? Hur har det känts för er? Vet knappt vad jag ska förvänta mig.

Jag började med nässpray i 4 v och på slutet hade jag huvudvärk men så fort jag börjat med sprutorna har jag nog inte haft nåt speciellt. Glömmer fort haha! Inte så mycket sexlust.. det är väl det. Blir så uppslukad av processen.
  • ivfbebis
    Senua skrev 2017-08-26 11:56:04 följande:

Hej! Ska också börja med sprutorna ikväll och vul på fredag. Livrädd.

Det kommer gå jätte bra! Jag var rädd först men sen gick det på rutin... :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017