• FruPäron

IVF start sommar 2017

Då är jag på ruvardag 3, typ. Har både igår och idag upptäckt ljus-ljus-ljus rosa på pappret när jag kissat. Ingen aning om det är något positivt eller negativt.. dock hade jag inte så förra gången.

Annars känner jag nog i stort sett noll! :(

Men blir inte förvånad om detta misslyckas efter den stirriga insättningen..

• FruPäron

Skönt att alla är så peppande här i tråden. Känner mig som ett vrak både på jobb och socialt. Inte för att det är ett gravsymptom utan för att jag känner mig helt nedslagen att detta ruvande, än en gång, är förgäves. Det enda min kropp åstadkommit är att ge mig en jävla huvudvärk! (Knappast gravsymptom).

Ska på stor släktfest i helgen, tre i min umgängeskrets har precis matat ut ultraljud på deras färska graviditeter och här sitter jag och känner mig dom 100 år och deppar på familjeliv.

MÅSTE man känna några symptom eller kan det lyckats trots att man mår ?som vanligt??

Har så otroligt svårt att tro det då jag föregående gånger jag lyckats plus (ej ivf) mått skit redan dagar innan mensen uteblivit...

Förlåt för mitt deppiga inlägg. Känns bara som ni förstår en bättre än min stackars man som är som ett frågetecken.

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-10-31 17:55:01 följande:

Sprutstart på fredag med elonva och menopur. Omgång nr 2. Känns nervöst även om man gjort det en gång tidigare.

Hejja dig! Denna gången här gången händer det <3
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-10-31 18:44:05 följande:

Man måste inte känna nåt speciellt som skiljer sig från vanliga känningar (innan en ev mens då, vilket jag hoppas innerligt du slipper).. själv hade jag lite mensvärk, lite ryggvärk o faktiskt lite huvudvärk. O de sistnämnda kan bero på vad som. Men jag känner samma sak innan vanlig mens, bara att innan plusset eskalerade inte mensvärken till det jätteonda jag brukar ha samt lite problem med magen.

Håller tummarna tills dom blir blå..

Hoppas innerligt att mensen håller sig borta. Allt jag känner i kroppen nu, som kan vara annorlunda utgår jag från att det är biverkningar av Crionen... usch :(

Tack för peppen <3
  • FruPäron
    kattnos skrev 2017-10-31 18:47:07 följande:

Jag förstår verkligen din känsla inför släktträffen, man vill bara skrika rakt ut "lämna mig ifred!" när folk i ens närhet pratar om att de väntar barn..

Vilken ruvardag är du på? Alltså jag försöker tänka att det är precis som när man blir gravid naturligt, vissa känner tidigt och andra inget alls men är likafullt gravida.. och det kan väl vara olika beroende på graviditet.. eller "ska" det vara på annat sätt vid ivf?

Stor peppkram till dig!

Jag vill ju bara dra täcket över huvudet! Så ska man hålla masken och vara trevlig...

Jag satte in min blasto i torsdags, så dag 5 går mot sitt slut nu. På söndag är min mens beräknad att komma.. får väl välkomna den med öppna armar då.

Det enda jag har hört att hormonnivåerna kan vara lägre under ivf eftersom kroppens egna hcg hamnar lite på efterkälken då kroppen inte blivit gravid ?av sig själv?. Men alla andra verkar ju känna av graviditeten innan de ens hunnit passera första ruvardagen... typ..

Tack för all pepp! Kram <3
  • FruPäron
    kattnos skrev 2017-11-01 08:21:08 följande:

Men ge inte upp hoppet än! Det kan hända mycket fram till söndag. Sen är det väldigt lätt att jämföra sig med andra och det är ju faktiskt olika vad man känner och inte :)

Man gör ju det! Tänkte förra veckan att ?nu när jag börjar ruva så ska jag bara ta det chill denna gången...? eh, omöjligt!

Får väl bara fortsätta nojja tills man får svart på vitt!

Tack <3
  • FruPäron
    Västerås skrev 2017-11-01 14:52:32 följande:

Jag väntar på ägglossning för att få tillbaka embryo 5dagars....

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Jag klarar ju uppenbarligen inte alls..typ.... tycker också det är otroligt tungt psykiskt och känner mig otroligt disträ dygnets alla timmar. Nu har jag ju redan hunnit göra mitt FET och är på ruvar dag 6, men om jag inte var nervös innan så kom det dubbelt nu under ruvningen.

Jag gör mitt bästa att sysselsätta mig, försöker röra mig mycket och hålla mig aktiv för att underlätta att somna om kvällarna och gör mitt bästa för att inte tänka på vad jag faktiskt gör utan lita på min kropp. Den tar emot och behåller vad de satt in när den är redo och kommer inte låta mig lida i onödan! Hejja kroppen <3

All pepp och kram till dig.

• FruPäron

Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.

Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).

Testdag onsdag 8/11.

Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.

Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?

Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P

• FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-11-04 14:13:35 följande:

Klart det är positivt :).. grattis!! De behöver inte vara så starkt, vi ökar olika i hcg nivå. Ta du nästa test på TD så ska du se att det blivit starkare, förutsatt att du kör samma test!! Åh va roligt för dig :)

Har ju det från kliniken som jag ska ta på onsdag men kommer väl köpa på med 30 till för att vara på säkra sidan haha.

Svårt att tro att det skulle ha tagit sig, så det är väl bara att härda ut till nästa vecka!

Tack <3
  • FruPäron
    hanna8911 skrev 2017-11-04 14:06:02 följande:

Stort grattis!! Jag tror definitivt det är positivt! I och med att det inte var morgonurin så kanske det inte är så konstigt om det inte var jättestarkt!!

Man tvivlar bara för att man inte vill bli glad och sen ÄNNU mer förkrossad på TD :(

Jag hade aldrig haft en tanke på ?falskt? positivt förr men efter att ha läst här på familjeliv verkar folk få ?spökstreck? åt höger och vänster.. så nu vet man inte vad man ska tro.

Tack <3
  • FruPäron

Morgonens test var helt blankt! Inte tillstymmelse till streck så vad det än varit som gett mig positivt innan så är det borta nu. Ingen mens, bara mensvärk så det är väl bara invänta vad som komma skall :(

• FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-11-08 09:07:52 följande:

FruPäron! Hur går det för dig?

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus.

Stor lycka till denna behandlingen, hoppas det resulterar i er kommande bebis <3

Svar på tråden IVF start sommar 2017