• Hoppfullhet

IVF start sommar 2017

Ellencassandra skrev 2017-10-26 08:48:31 följande:

Här håller man på å dör av nervositet. Är verkligen säker på att de kommer ringa å säga att inga ägg ser bra ut.. ska ju dit idag kl 13.. de bör ju iaf ringa senast typ halv tolv om det inte blir nåt tycker man..:P

Förresten när man ruvar. Om jag får tillbaka embryo idag, är detta ruvardag 1 då?

Imorgon är dag 1, detta är transfer dag. (Tror jag iaf).. lycka till idag!
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-10-26 15:27:53 följande:

Då är jag också ruvade igen! De tinade en av våra 2 blasto från frysen. När läkaren skulle göra överföringen så misslyckades det första gången!! När jag var påväg ned från gynstolen så meddelade labbet att blaston fortfarande var kvar i röret! Snacka om att pulsen gick upp.

Så det var bara att börja om från början. Andra försöket lyckades och nu ligger den (förhoppningsvis) i livmodern och gör sig hemmastadd. 

Jag har TD 8/11.

Helt säker på att detta försöket sket sig. Åtminstone inte speciellt upplyftande start... 

Åh, kan nästan känna din panik.. men nu e de på plats o håller tummarna för att den vill stanna.. lycka till :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-10-29 19:41:09 följande:

Då är jag på ruvardag 3, typ. Har både igår och idag upptäckt ljus-ljus-ljus rosa på pappret när jag kissat. Ingen aning om det är något positivt eller negativt.. dock hade jag inte så förra gången.

Annars känner jag nog i stort sett noll! :(

Men blir inte förvånad om detta misslyckas efter den stirriga insättningen..

Reaktion av crinone? Kan de va en nidblödning? Förstår att det är spänt, håller tummarna så hårt jag bara kan för dig o alla andra som ruvar nu :)
  • Hoppfullhet
    Annap81 skrev 2017-10-29 12:32:48 följande:

Hej!

Jag har varit inne här och läst och följt er ett tag men inte riktigt orkat skriva själv....men nu är det på tiden .

Jag och min sambo har försökt skaffa barn i snart 3 år. Först hittade inga fel på oss men tillslut kom de fram till att jag har endometrios och flera stora cystor som är ivägen för oss.

Vi har nu gjort 3 IVF försök. På tredje försöket fick vi äntligen det är efterlängtade plusset på stickan och vi var såklart överlyckliga! Allt kändes bra, jag fick mer och mer symptom som illamående och ömmande bröst. När vi precis skulle gå in i v 9 var det dags för vårt första VUL. Vi gick dit med ganska lätta steg, allt kändes ju bra och jag hade ju så tydliga symptom. Tyvärr fick vi inga positiva besked! Hinnsäcken och cellerna runt omkring hade vuxit precis som de ska men tyvärr var det helt tomt. Allt tyder på ett tidigt missfall som kroppen inte har fattat.

Hela världen rasade och allt kändes och känns fortfarande helt hopplöst.

Vi har försökt ta oss igenom det och se framåt, vi har ett embryo kvar i frysen men är så orolig och nervös inför nästa försök.

När nästa mens kommer är det dags för ägglossningsstickor igen men vet ju inte alls när den kommer eftersom jag nyss har fått framkalla ett missfall och nu efter nästan 2 veckor fortfarande blöder till och från.....

Någon som vet ifall där är som en vanlig cykel efter missfall?

Detta blev ett långt och kanske lite osammanhängande inlägg men behövde bara skriva av mig lite .

Kan inte svara alls på din fråga, men beklagar verkligen :( vilket hemskt besked att få.. önskar dig all lycka till nästa omgång...
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-10-31 17:17:44 följande:

Skönt att alla är så peppande här i tråden. Känner mig som ett vrak både på jobb och socialt. Inte för att det är ett gravsymptom utan för att jag känner mig helt nedslagen att detta ruvande, än en gång, är förgäves. Det enda min kropp åstadkommit är att ge mig en jävla huvudvärk! (Knappast gravsymptom).

Ska på stor släktfest i helgen, tre i min umgängeskrets har precis matat ut ultraljud på deras färska graviditeter och här sitter jag och känner mig dom 100 år och deppar på familjeliv.

MÅSTE man känna några symptom eller kan det lyckats trots att man mår ?som vanligt??

Har så otroligt svårt att tro det då jag föregående gånger jag lyckats plus (ej ivf) mått skit redan dagar innan mensen uteblivit...

Förlåt för mitt deppiga inlägg. Känns bara som ni förstår en bättre än min stackars man som är som ett frågetecken.

Man måste inte känna nåt speciellt som skiljer sig från vanliga känningar (innan en ev mens då, vilket jag hoppas innerligt du slipper).. själv hade jag lite mensvärk, lite ryggvärk o faktiskt lite huvudvärk. O de sistnämnda kan bero på vad som. Men jag känner samma sak innan vanlig mens, bara att innan plusset eskalerade inte mensvärken till det jätteonda jag brukar ha samt lite problem med magen.

Håller tummarna tills dom blir blå..
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-10-31 17:55:01 följande:

Sprutstart på fredag med elonva och menopur. Omgång nr 2. Känns nervöst även om man gjort det en gång tidigare.

Stort lycka till :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-11-04 13:50:31 följande:

Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.

Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).

Testdag onsdag 8/11.

Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.

Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?

Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P

Klart det är positivt :).. grattis!! De behöver inte vara så starkt, vi ökar olika i hcg nivå. Ta du nästa test på TD så ska du se att det blivit starkare, förutsatt att du kör samma test!! Åh va roligt för dig :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-11-04 15:14:06 följande:

Man tvivlar bara för att man inte vill bli glad och sen ÄNNU mer förkrossad på TD :(

Jag hade aldrig haft en tanke på ?falskt? positivt förr men efter att ha läst här på familjeliv verkar folk få ?spökstreck? åt höger och vänster.. så nu vet man inte vad man ska tro.

Tack <3

Jag tänkte såhär. Blir de plus ha is i magen, för om de blir en kemisk graviditet så plussar man för att testen sedna ska bli svagare. Då tänkte jag att om jag endast tar på testdagen o får pos blir jag ju jätteglad såklart för att de sedan bara ska skita sig. Så testade innan o hade som sagt is i magen men fick bara se hur de blev starkare. Ja, vi e ju olika störda allihop :) :) ;)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-11-09 15:39:57 följande:

Det går inte alls bra. Har fått otroliga blödningar nu och fortsatt behandling är inte att tänka på detta året. Så tillbaka på ruta 0. 

Tagit musten ur en totalt och det känns inte roligt längre. Så min man och jag kommer ta en paus från alla behandlingar och spendera mer tid tillsammans. UTAN bebisar i fokus.

Stor lycka till denna behandlingen, hoppas det resulterar i er kommande bebis <3

<3
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-11-11 07:32:34 följande:

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

Grattis :)
  • Hoppfullhet
    Trullis82 skrev 2017-11-28 07:39:41 följande:

Så om man har ägg frysta så blir det billigare, men om man måste börja om från början med allt så blir det betydligt dyrare?

Vad pratar man om för summor egentligen?

Tyxker det e helt galet att det ska kosta för att få äran att få en liten.

En "full" ivf behandling kostar på vår klinik 34000kr. Blir där frysdugliga embryo över efter transfer betalar man en frysavgift på 4000kr. Sedan har dom även paketpriset om man köper 3 "fulla" ivf så betalar man för runt 2 st (exakt hur mkt beror på kvinnans ålder). Skulle dock ivf nr 1 el 2 resultera i ett levande fött barn förbrukas resterande behandlingar. Precis som med landstinget.
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2017-12-16 10:34:04 följande:

Hej IVF systrar,

Jag har varit frånvarande väldigt länge sedan första misslyckandet och utan några ägg till frysen. Andra försöket började vi med långa protokollet, i slutet av oktober. Efter alla moment fick vi totalt 15 blåsor, 10 mogna ägg, 8 befruktade, och slutligen 1 som blev återförd och 2 av superfin kvalitet till frysen.

Igår plussade jag, på två olika stickor och det var väldigt positivt , är i v.5+0 och har inbokad UL 10 januari på SU. Nu gäller det bara att behålla graviditeten. En ny oro börjar nu.

Vill tacka alla som varit stöttande och peppat med sina ord. Jag håller tummarna för var och en av er.

Stor kram

Åh vilken julklapp!! Stort grattis :)
  • Hoppfullhet

Hej igen alla! Hoppas de gått bra för alla som lyckades redan i höstas men även för er som fortsatt era behandlingar därefter..

i tisdags kom min lilla tjej till världen, så efterlängtad o så underbar!!

Kram på er

Svar på tråden IVF start sommar 2017