IVF start sommar 2017
Blir det däremot så att du plockar ut ett antal ägg som inte klarar sig till insättning, ja då är ett försök förbrukat.
Här tror jag att jag börjar bli lite smått galen.. vill bara starta ivf och allt jag gör nu är att titta på youtube om ivf, lyssna på ivf podden å läser bloggar.. måste nog försöka sluta med det nu ett tag å försöka njuta lite av tiden som e kvar innan hela den där karusellen börjar.. ena stunden tänker man åh det här kommer gå!! Nästa tror man aldrig att man ska lyckas..
Hur gör klinikerna på helger förresten? Verkar krångligt om man ska försöka göra varje besök - ägguttack, insättning på en vardag. Hur blir det när man ska sätta tillbaka ett ägg eftersom det är viktigt att det antingen kmr in på dag 2 eller dag 5? Nån som vet? :)
Det är verkligen hopp och förtvivlan, ibland förstår jag verkligen inte hur man psykiskt ska orka detta. Men fint att ha den här lilla fristaden här inne!
Har nu också fått hormonhumör av sprutorna, så riktigt arg på 2sekunder! Hua..
De planerar behandlingen utifrån helgerna, de har full koll :)
Har också delat med vänner som står mig nära... en god vän till mig är gravid och vi vart gravida samtidigt men jag fick ma, så sorgligt hade varit så roligt att få nästan samtidigt :( men är jätte glad för hennes skull såklart.
Ni alla verkar redan ha datum för ivf och start för behandlingen, måste vara så skönt iaf. att veta det händer / går framåt.
Vi har en sista tid hos min gyn 18.8 sen remiss till Huddinge och då har det gått ett år med olika utredningar mest för sambon då, så tröttsamt att bara rulla tummarna...
Jag skulle vilja veta hur lång tid tog det för er alla från att remissen blev skickat in till sjukhuset tills den vart godkänt? Kan man påskynda det hela på något sätt? Sen ska ju vänta in tid för att få börja också med ivf... så kanske måste ha inställt mig på mer slutet på året än nu i höst?