• ijo

IVF start sommar 2017

Hey.orange skrev 2017-08-10 21:01:30 följande:

Åh spännande! Vi tänkte göra FET i oktober :) berätta gärna hur det går! Var går ni?

Vi går i Umeå :) ni då? Hade du gjort FET tidigare eller är det första gången?
  • ijo
    1Elle2 skrev 2017-08-10 21:10:12 följande:

Spännande! Lycka till!

Hur fungerar det när man får från frysen. Är det bara ägglossning man går på? Tar man prover? Tar man några mediciner?

Jag fick ju överstimuleringssyndrom och fick inte göra färsk återföring utan får göra från frysen om typ 2mån. Lång väntan.

Tack :) Verkar vara olika om man går på medicin (stimulerad) eller inte. Jag har bara varit inne på VUL för att kolla så jag hade någon äggblåsa samt kollade slemhinnan. Sen var det bara att vänta på ägglossning. Jag tar ingen medicin utan det sätts in i naturlig cykel. Förstår att det är lång väntan! Jag har väntat på den här återföringen sen i maj och dagarna går så långsamt. Hoppas väntan är värd! <3
  • ijo

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

• ijo
    Milli07 skrev 2017-08-16 16:14:00 följande:

När vi var på vårt första besök på kliniken förra veckan berättade sköterskan att överlever ett befruktat ägg upptining är det 90% chans för graviditet. Låter lite otroligt, men hoppas det är sant! Lycka till :)

ivfbebis skrev 2017-08-16 16:36:55 följande:

Håller tummarna så hårt jag kan! När ska du göra gravtest?

Hoppfullhet skrev 2017-08-16 17:16:24 följande:

Åh stort lycka till!!

kattnos skrev 2017-08-16 17:20:33 följande:

Åh vad roligt! Hoppas att allt går bra nu :)

FruPäron skrev 2017-08-16 18:08:16 följande:

Åh lycka till! Hoppas att det går vägen :)

Tack för alla lyckönskningar :) :) Har testdag 1/9 men kommer nog tjuvtesta innan.
  • ijo
    Mjbo skrev 2017-08-17 16:08:17 följande:

Jag plussade med min blasto som vad 5 dagar, på ruvardag 5 sist med digitalt clear blue :) såg antydan till streck redan dag 4 på en teststicka men vågade inte lita på den så tog digitalt dagen efter. Så nog kan man se plus innan allt! Tror dom sätter så sent för att man ska va 110 procent säker och gått över bim med ca en vecka (om man har regelbunden cykel på ca 28-30 dagar vill säga).. lycka till!! :) :)

Oj att det kan visa så snabbt som dag 5 :) Har bim nästa fredag så kommer nog testa då ifall mensen inte kommit. Då kommer jag vara på ruvardag 9. Vi har planerat in en stor fest den helgen så tänker att det passar att göra testet då!

Hur går det för dig då? :)
  • ijo
    Mjbo skrev 2017-08-17 17:25:05 följande:

Okej va roligt! Hoppas verkligen för din skull. Visst är det läskigt på nått konsrigt vis att va ruvare? Man vet att den är där den ska och allt, men ändå inte veta hur nått står till. Det är en riktig bergochdalbana att ruva! :)

De går bra för mig, mensen kom tidigare än jag trodde och är på dag 4 idag. Dag 10 ska jag börja ta äl test och sen blir de förhoppningsvis insättning om ca 2,5 veckor om allt går som de ska fram tills dess:)

Hur många hade du i frysen?

Ja, det är typ hemskt att nysa för att det känns som man ska nysa ut det haha. Ena stunden tappar jag hoppet helt, andra drömmer jag mig bort..

Åh spännande, inte så långt bort då :) Vet du vilken cd du brukar ha ägglossning? Vi hade 4 och dom behövde bara tina 1 så nu har vi 3 kvar. Visst hade ni också 4? :)
  • ijo
    ivfbebis skrev 2017-08-18 08:03:31 följande:

Sovit okej inatt.. men är nervös inför UL idag! ????

Lycka till idag! Hoppas äggblåsorna börjat växa till sig fint :) Vilken sprutdag är du på?
  • ijo
    ivfbebis skrev 2017-08-20 21:11:51 följande:

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

Så spännande! Kommer gå jättebra. Jag var jätterädd och nervös innan men var inte alls så farligt jag trott. När det gjorde ont fick jag mer smärtlindring direkt så var inte rädd för att be om mer ;)
  • ijo
    Znickers skrev 2017-08-20 23:34:51 följande:

Är det fler än jag som är jääääkligt nervös inför äghplocket? Hade egentligen velat bli nersövd men det gör man inte här hemma i Sverige. I USA vet jag att de använder narkos. Usch. Sån ångest inför den dagen.

Som jag skrev här ovan så är det inte alls så hemskt som jag trodde innan. Jag var jätterädd och hade tänkt mig någon helt annan process än vad det egentligen var. Det går relativt snabbt och man får bra smärtlindring. Be om maxdos med morfin så gör det inte så ont. Det är inte alls så farligt så man behöver sövas (tänkte också innan att jag ville det). På typ 15 min är det över :)
  • ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 08:11:08 följande:

Här kommer en liten uppdatering:

Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.

Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.

Nervös deluxe :S

Åh, hoppas allting går bra! Håller tummarna!
Svar på tråden IVF start sommar 2017