-
Så tråkigt att läsa ang din arbetsgivare!ivfbebis skrev 2017-07-03 08:20:27 följande:Åh vad kul grattis! :) Jag kan inte berätta för min arbetsgivare då dem inte är så positiva till det tyvärr :/
-
3 st är ändå 3 st! Vilken guldgruva!Mickelickan skrev 2017-06-30 17:38:31 följande:
Hej! Nykomling här! Glad att jag hittade den här tråden. Vi är mitt uppe i vårt första ivf-försök. Är på ruvardag 12 och får ta mitt gravtest imorgon!!! Jag är så nervös så jag spricker. Jag har 4 missfall i bagaget, 4 misslyckade inseminationer och vi har försökt i 5 år. Vi gör vår ivf i Falun. Vi tog bemfola och cetrotide och vi fick ut 20 ägg. 14 befruktade men bara 3 klarade sig...
Och stort grattis till plusset! -
Vad många vi är nu som ska genomför IVF i höst! Så spännande! Lycka till alla :)
-
Jag tycker Stockholm IVF är super :)Ellencassandra skrev 2017-07-04 10:13:17 följande:Aa verkligen! :)
Det berodde faktiskt på vart det låg. Så att det är nära mitt jobb eftersom man ibland måste åka å göra ul osv. Så jag hoppas att de är bra där! Hon jag prata med i receptionen var jättetrevlig iallafall :) -
Jag har gjort ett IVF förut för snart två år sen, så har ni frågor så ska jag försöka svara och dra mig till minnes :)
Vi gjorde iaf korta protokollet. Hos Stockholm Ivf -
De flesta kör nog korta protokollet om man har regelbundna cykler osv. Men det är nog väldigt individuellt tror jag! De går ju igenom era värden från utredningen och hur era cykler och ägglossningar är och gör rätt bedömning utifrån det. Så det är nog väldigt olika. Men som i vårt fall, där vi har klockrena cykler, bra värden och inga "fel" då börjar man nog med korta protkollet. Funkar inte det så kanske man ändrar dosen på sprutorna eller provar långa protokollet.Ellencassandra skrev 2017-07-04 15:22:03 följande:Härligt å höra :) har de som rutin å köra korta protokollet eller är det lite olika?
Var det svar på din fråga? :) -
För oss tog det 6 veckor att få remissen godkänd. Men ditt ködatum är ju det då remissen skickades!(inte när den godkändes) så det är ju bra! Då när vi gjorde ivf för 2 år sen var kötiden 9-12 månader. Men vi åberopade vårdgarantin efter 3-4månader och fick tid ganska snabbt därefter. Så totalt tog det 5-6månader för ossTiinuli skrev 2017-07-04 14:07:24 följande:
Hur lång tid tar det att få remissen godkänt för ivf vanligtvis? Och sen tiden tills själva behandlingen drar igång ?
-
Ja säkert! Åh! Vet hur ni känner er. När var det ni ska börja?Ellencassandra skrev 2017-07-04 21:38:13 följande:Japp det var det! :) tack! Jag har normal cykel, bra värden och så så lär börja med korta då :)
-
I sep okt såg jag nu:)Hey.orange skrev 2017-07-04 21:43:57 följande:Ja säkert! Åh! Vet hur ni känner er. När var det ni ska börja?
-
Åh! :( Har ni försökt länge nu?Ellencassandra skrev 2017-07-05 12:14:01 följande:Första läkarbesök den 29e augusti' så hon sa att vi förmodligen börjar behandlingen i september oktober! :) jag hoppas verkligen att det ska hjälpa oss.. vi vart gravida för sex år sen men vi var bara 20 år då och precis fått jobb så vi gjorde abort. Dom hittar ju inga fel på oss alls å vi har varit gravida förr men.. varför har det inte gått liksom :(