• Mm79

IVF start sommar 2017

kattnos skrev 2017-08-28 12:25:19 följande:

Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!

Herrejävlar vad många! Tog det lång tid att plocka? Hur kändes det?

Själv precis hemkommen från första UL. Hon räknade väl 8 äggblåsor, som var 12-14 mm stora. Kan bli fler sa hon ? Men jag fortsätter 2 dagar till med samma dos gonal och orgalutran, ovitrelle på onsdag kväll och ÄP på fredag. :) Jippie, det går framåt :p
  • Mm79
    Milli07 skrev 2017-08-29 23:58:16 följande:

Jag tog ikväll min fjärde Gonal-f spruta och har en liten fråga om biverkningar. Sedan igår, dag tre, är jag uppsvälld, gasig, små öm över magen, små kass i magen och till och från smått illamående. Känns ungefär som när jag ska ägglossning i normal cykel, eller som strax innan mensen kommer igång. Är detta normalt så tidigt i stimuleringen? Enligt bipacksedeln är det vanligt biverkningar, men är osäker om det är normalt såhär tidigt i skedet.

Vad jag fick läsa mig till om Gonal-f så är det vanligt med dessa biverkningar. Själv hade jag knappt några (tog sista sprutan igår, hade 200 ie dos), ömma bröst typ. Men jag är i vanliga fall inte så hormonkänslig alls. Vad har du för dos?
  • Mm79

Nu är vi hemma efter äggplocket, som var en riktigt jobbig upplevelse. Trodde att jag inte skulle känna av det så mycket som jag gjorde, undrade till och med om smärtstillande funkade, kändes inte så. Hoppas att slippa göra om det. Men fick ut 11 ägg, så det får man glädjas åt. Kommer få 3 dagars sedan tillbaka på måndag, förhoppningsvis.

• Mm79
    ijo skrev 2017-09-01 07:45:49 följande:

Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.

Vad roligt :) jättegrattis!!
  • Mm79
    ivfbebis skrev 2017-09-01 12:16:47 följande:

Ja det är inte skönt.. jag tyckte det va "okej" men däremot så mådde jag riktigt dåligt ett par dagar efteråt. Så att folk säger att man kan leva vanligt dagen efter var omöjligt för mig. Jag var hemma i flera dagar. Hoppas du mår bättre!

Just nu efteråt känns det inte mycket, men får väl se hur det blir efter alla mediciner gått ur kroppen om några timmar :p
  • Mm79

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)
    Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)
    Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

• Mm79
    kattnos skrev 2017-09-04 15:54:08 följande:
    Grattis!! Håller alla tummar för att det lyckas! Och då har du ju goda chanser till ett syskon längre fram i så fall :)
    Tack, håller tummarna att ägget ska trivas där den sitter nu och växer ordentligt :)
  • Mm79
    Senua skrev 2017-09-05 11:00:40 följande:

Så! Nu var det klart. 11 ägg fick dom ut. Skönt att det är över :)

Skönt, jag hade också fått ut 11 ägg. :) 

Nu får du vila och ta det lugnt då
  • Mm79
    VÄNTAR: 

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur) 

- SPRAYAR: 

- SPRUTAR: 

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* kattnos (första försöket) 

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket) 

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket) 

- RUVAR: 

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket) 

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök) 

*Znickers testdag 11/9 (första försöket) 

* FruPäron TD 10/9 (första försöket) 

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9
  • Mm79
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 08:42:05 följande:
    Ja. Jag är försiktigt glad och det blev ett +
    Jättegrattis Vad glad jag blir för din skull
Svar på tråden IVF start sommar 2017