• kattnos

IVF start sommar 2017

Sandra1991 skrev 2017-08-13 10:03:35 följande:

Jag och min man gjorde ivf i början av sommaren och för oss gick det hur bra som helst. Sprutorna gick förvånansvärt bra. Vi gick på Sophia hemmet och plussade på första.

Hoppas det går bra för er????

Åh, grattis till er! Det finns ju ändå hopp..

Och Gud vad spännande att höra om er som har börjat med sprutorna - hoppas att min mens kommer snart! (Eller helst inte alls, men.. ja, ni fattar) Jättekul att höra hur det går för er, bomba oss med mer info och lycka till!
  • kattnos
    ivfbebis skrev 2017-08-14 19:41:28 följande:
    Häftigt! Det är spännande att följa alla här inne ????
    Ja, lycka till, heja heja!

Själv väntar jag fortfarande på mens... tur att vi precis köpt hus också så att man har annat att fundera på när man väntar, haha. Där väntar vi också - vi får tillträde den 31/8. Men där är ju lite att fixa och ordna med innan iaf :)

Vad gör ni som inte börjat med sprutor för att tänka på annat?
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-08-14 23:13:37 följande:

Oj vad det går framåt för alla nu, hejja! Och lycka till!

Ja denna väntan på allt hela tiden är värst. Jag har försökt jobba mkt och göra saker på kvällarna, om det så är att sortera ett hallskåp. Och börjat alltid ha nåt i lurarna, typ sommarprat, så inte tankarna far iväg. Men nu när jag är sjukskriven och bara kan/får röra mig som en sengångare är det fan sjukt svårt att ockupera tankarna. Alla tips mottages tacksamt!

(Fick veta idag att vi iallafall fick 5 blastocyster till frysen, så det känns bra!)

Tycker du om att arbeta med händerna? Typ virkning, målning, scrapbooking el liknande så kan ju det vara ett bra komplement till talbok eller podcast.. :)
  • kattnos
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Åh vad roligt! Hoppas att allt går bra nu :)
  • kattnos

Min mens kom igår så idag har vi varit på ultraljud inför start och ikväll tar jag första sprutan! Känns jätteläskigt och spännande att vara igång :) UL inplanerat på tisdag igen, efter sex sprutor så nu hoppas vi på tillväxt :)

• kattnos
    Mm79 skrev 2017-08-17 11:11:49 följande:
    Åh vad kul, jag sitter som "på nålar" och väntar på min, borde komma idag-imorgon-lördag senast .... Dock hade vi inte planerat nån UL innan sprutorna, är det vanligt att man gör det?
    //MM
    Hoppas din också kommer snart! Nä det är nog olika på olika kliniker men vi har tackat ja till att vara med i en studie så då skulle man kolla antal äggblåsor och samt strl på äggstockarna så det är därför :) så nu vet jag att jag hade tio äggblåsor på varje äggstock - blir spännande att se vad som händer sen :)
  • kattnos
    ivfbebis skrev 2017-08-18 08:03:31 följande:
    Sovit okej inatt.. men är nervös inför UL idag! ????
    Det kommer säkert gå bra, tänker på dig! Lycka till!
  • kattnos

Är jag tokig som tänker vara med i ett hinderlopp i morgon? Då har jag tagit tre sprutor och hittills känner jag iaf inte av det så mycket. Om jag känner att det gör ont struntar jag i det såklart. Min barnmorska sa att det ju trots allt är ganska tidigt i behandlingen.. och min man springer inte så fort som jag egentligen gör vanligtvis (vi kommer att köra ihop) så det borde gå relativt lugnt till.. men kanske det är dumt ändå?? Hm..

• kattnos
    Znickers skrev 2017-08-20 01:10:39 följande:
    Frikenfröken - eftersom vi verkar ligga i samma fas hade varit kul att följas åt här. Skriv gärna och berätta om din UL imorgon. Hoppas de har utvecklas till fina och lagom stora blåsor :) Håller tummarna! Förresten, är det erat första IVF-försök?
    Jag gör också min behandling på Sahlgrenska och jag ligger vad jag förstår 2 dagar efter er, ska ta min första orgalutran ikväll och har ul på tisdag. Så jag följs gärna åt också om det är ok :) Tycker ni att ni känner något särskilt av sprutorna?
  • kattnos
    frikenfröken skrev 2017-08-20 09:50:33 följande:
    Znickers skrev 2017-08-20 01:10:39 följande:

Frikenfröken - eftersom vi verkar ligga i samma fas hade varit kul att följas åt här. Skriv gärna och berätta om din UL imorgon. Hoppas de har utvecklas till fina och lagom stora blåsor :) Håller tummarna! Förresten, är det erat första IVF-försök?

Men eller hur! Kul när man tar samma sprutor med, känns som många tar andra sorter :) jag kör ju också gonal-f, började med 125, gick ner till 112,5 men på mitt första UL så hade jag 3 äggblåsor på ca 10 mm, fick höjd dos till 150, UL 3 dagar senare - såg likadant ut i stort sett. Fick höjd dos yttligare till 225 för att chocka mina äggstockar och ägg då jag har PCOS och jag var tydligen svårstimulerad. De pratade om överstimulering eftersom de höjde dosen så, men de återstår att se idag. De är vårat första försök, ert med antar jag?Va trevligt att vi är några st som kör på sahlgrenska :)

Jag ligger lite längre i sprutningen än båda er, men eftersom min kropp inte svarar så himla bra på stimulering så händer de inte så mycket. Jag är på sprutdag 13 idag, så jag hoppas verkligen att de hänt något. Återstår att se, börjar bli nervöst :)

Jag tycker att jag känner mig lite uppsvullen eller lite konstig i magen och de har kommit nu de sista 2 sprutorna, annars inget annat. Hur är de för er?
    Aha, jag tänkte att ni var på samma dag för att ni skulle ha ul samma dag.. men när jag tänker efter så vet jag ju att du skrev tidigare om att chocka äggstockarna med en högre dos :) Lycka till med ul!

Jag har känt mig något uppsvullen, som att "det händer något" i magen sedan andra sprutan men inte hela tiden. Annars är min värsta "biverkning" huvudvärk som kommer och går. Jag sprang ett hinderlopp igår och det gick hur bra som helst, kände något i magen vid något tillfälle men annars inget konstigt.
Svar på tråden IVF start sommar 2017