-
Ja verkligen... vi försökte i 1,5år. Och bara det var jobbigt!Ellencassandra skrev 2017-07-06 21:13:18 följande:2 och ett halvt år nu.. så det tar på krafterna men man ger inte upp ändå såklart! Bara kämpa på..
-
Usch ja det går sakta... men som du säger, man kan inte påverka resultatet!AJ1978 skrev 2017-07-09 07:59:49 följande:Jag har testdag på Fredag. Alltså denna väntan.. tiden har nog aldrig gått så sakta. Tankarna hinner gå några varv varje dag om man säger så. Man ska ju bara försöka sluta tänka. Det blir ju som det blir man kan ju inte styra det. Men svårt när man så gärna vill.
Håller alla tummar! -
Vi ska ev göra ett FET efter sommaren som förhoppningsvis leder till ett syskon till vår dotter <3 så vi kör på egenhand nu så får vi se när vi vill köpa ett embryo ;)AJ1978 skrev 2017-07-09 14:13:00 följande:Tack snälla du :) håller ni också på nu?
-
Åh tack!AJ1978 skrev 2017-07-10 06:24:34 följande:
[quote=77826710][quote-nick]Hey.orange skrev 2017-07-09 22:17:35 följande:[/quote-nick]Vi ska ev göra ett FET efter sommaren som förhoppningsvis leder till ett syskon till vår dotter <3 så vi kör på egenhand nu så får vi se när vi vill köpa ett embryo ;)[/quote
Vad härligt! Stort lycka till, till er med nu! :)
-
Någon som testat länken?Peterste88 skrev 2017-07-10 23:59:55 följande:
Hej
Jag och min fru på påbörjade ivf 2016. Men den fortsatte 2017. Dvs vi gjorde några försök. Men skulle vilja upplysa personer genom vår väg genom ivf, känslor,tankar och vad man kan tänka på. Det är en väldigt intim och svår period både fysiskt och mentalt . Det är svårt speciellt när man inte är berädd på vad som kommer . Skulle ni ha några frågor om vår väg så ställ dem gärna .
Vår väg hittar ni i inlägget nedan .
peter-s.se/2017/07/04/var-vag-till-barn-ivf/
-
Ok! :)marol skrev 2017-07-11 14:53:07 följande:Ja? Funkade för mig :)
-
Åh! Snart snartAJ1978 skrev 2017-07-11 17:15:15 följande:Ja, nedräkningen har börjat! Bara att hoppas på att mensen inte kommer innnan. Jag kommer att vänta till på Fredag. Vill ha ett säkert svar :)
-
Ja så tror jag att det är. Då har du fler chanser liksom, om första insättningen inte blir något.Ellencassandra skrev 2017-07-18 08:11:31 följande:
Stämmer det att om man gör behandling landstingsfinansierat så får man 3 behandlingar alltså tre ägguttag men om man får ägg i frysen t ex tre stycken så har man tre "försök" på en behandling? Om ni förstår vad jag menar xD så om man har tur att få bra ägg till frysen så har man fler försök?
Vi lyckades få bebis på första insättningen för 2 år sen. Och vi fick embryon till frysen, som vi ev ska använda i höst. Men då får vi betala dessa eftersom vi lyckades. -
Bra inställning. Det betyder mycket! Beklagar att det inte gick första gången :(AJ1978 skrev 2017-07-17 22:37:23 följande:Tack vad gullig du är. Ja, nu ska vi njuta så får vi hoppas på nästa försök sen!
-
När vi gjorde vårt ivf för 1,5 år sen så var det antingen fre el måndag plocket skulle ske. Jag var inne på torsd (säg dag 12 i min cykel, och "bästa" ÄP är då dag 14 för mig som har mens som stämmer exakt på dagen) och de tog beslutet att jag fick spruta några dagar extra. Så plocket skedde dag 15 el 16 ( minns ej riktigt). Jag var ganska svullen då:)FruPäron skrev 2017-08-10 20:03:54 följande:
Tänker på er här i tråden som gjort ivf innan - när plockades era ägg? Hur länge hade ni tagit era sprutor? På måndag är jag på dag 6 och ska göra ul då. Kollat runt här lite och det verkar ju viktigt att kunna pricka in injektionerna så man inte är mogen för plockning på helgen.
Hur går de till väga om de på måndag ex säger att jag behöver spruta tre dagar till.. jag kan ju inte ta ägglossnings-sprutan på Tors/fre/lördag morgon för då kan jag ju inte plockas efter 36 timmar...
Gud så snurrigt det är!!!