• 1Elle2

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-08-16 18:15:21 följande:

Tänkte på det också med överstimulering. Frågade om det i måndags på ul men eftersom min dos inte regleras utan är samma så behövde jag inte vara orolig. Dock blev jag förvarnad att min mage skulle blåsa upp sig ;) trodde väl dock inte att det skulle bli såhär! Haha.

Hon sa även att de som blir överstimulerade oftast är de som har en medicinsk bakgrund som ex. Svårt att släppa mogna ägg osv. Ingen aning om hur väl det stämmer. Jag är ju "bara" steriliserad så min äggreserv är det inga fel på. Jag ligger på 150 med Bemfola. Verkar ju vara ganska låg dos :)

Jag blev ju överstimulerad, trots låg dos, troligen för att jag hade höga hormonnivåer innan så då är det tydligen svårt att styra med sprutorna. Och större risk om man är lite lättviktig.
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-08-17 11:33:34 följande:

Då ligger jag ju risigt till i alla fall, för jag är ganska lättviktig.. 

Får se vad de säger i morgon på mitt ul. Antingen så prickade läkaren in min hormondosering eller så har det gått helt galet, bara vänta och se (hoppas såklart på det förstnämnda).

Hoppas det inte är det! Lycka till med UL idag, tänker på dig. Hör av dig här sen om du orkar.
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-08-18 18:32:38 följande:

Var på mitt andra ul idag! Är på sprutdag 9 och hade ett härligt gäng äggblåsor på 15 mm (ingen aning om hur det ligger till??).

Jag ska ta spruta ikväll och lördag och söndag kl 20.00 är det dags för ägglossningssprutan! Snacka om att pulsen gick upp! :)

Tisdag morgon 7.30 är det äggplock!!!

Vad bra att allt går enligt plan, skönt! Lycka till på tisdag!
  • 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-08-20 21:11:51 följande:

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

Härligt! Det kommer säkert gå fint. Hoppas på lagom :) många ägg!
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-08-19 19:52:21 följande:

Tack snälla :)

Svårt att bara ta det lugnt och njuta av helgen!

Hur mår du? Hur känns det i kroppen?

Tack bättre och bättre. Äggstockarna krymper som dom ska, bara lite stora nu. Har höga levervärdena dock så fortsatt provtagning imorn. Så nu får jag snart jobba, träna, bada och ha sex igen, tjoho! Hehe

Nu är väntan värst, vill att en månad ska gå så fort och lite ångest över att ägglossningen ska bli en söndag eller måndag för då blir återförong på helgen när de har stängt och då får man vänta till nästa månad.. All denna väntan, det är det IVF egentligen handlar om :)
  • 1Elle2

[quote-nick]frikenfröken:[/quote-nick]

Vad trist att det inte funkade och börja om med allt. Klurigt med pcos. Men till nästa gång har de ju mkt bättre koll. Vi väntar tillsammans! Kram

• 1Elle2
    frikenfröken skrev 2017-08-21 16:40:22 följande:

Ja de kändes väldigt jobbigt, men nu känns de bättre :) de vet ju ändå vad som funkar bäst och jag längtar till att få köra igång igen för att se hur de ska vara när dosen ligger rätt :)

Ja med de får vi göra!

Hur ligger du i tiden? Väntar du på mens för att starta? Är de ditt första försök?

Jag har gjort mitt första äggplock, fick 5 blastocyster till frysen men ingen återföring pga överstimulering. Så nu väntar jag på nästa mens, eller egentligen ägglossningen efter den för återföring, så i början av oktober om alla dagar prickas in...
  • 1Elle2
    Milli07 skrev 2017-08-23 23:49:49 följande:

Vi ska senare i veckan börja vårt allra första IVF -försök, inväntar mensen med skräckblandad förtjusning. Ju närmare dagen kommer ju mer skräckslagen blir jag att inte ens IVF ska hjälpa oss att få tillökning. Någon som känner igen skräcken och ångesten? Detta känns som vår sista och enda chans att få barn och är livrädd att även detta ska fallera.

Nu till en annan fråga. Jag ska ta Gonal-f 250, är inte det en väldigt hög dos? Eller är det en normal dos Gt börja med?

Jag blev precis som du helt skräckslagen för misslyckande innan vi börjar. Tycker det känns bättre nu när det är igång. Ibland måste man ju släppa ut den känslan tror jag och låta sig vara ledsen, men sen putta bort den igen. Min bästa vän säger "det tar vi då" och det ger mig tröst. Den smärtan och sorgen tar vi då. Nu måste vi få hoppas litegrann.

Stor kram till dig!
  • 1Elle2
    frikenfröken skrev 2017-08-22 21:50:39 följande:

Okej, vad tråkigt att du blev överstimulerad. Kände du av de mycket? Blev du dålig? Oktober kör vi antagligen också igång så då väntar vi båda spänt på oktober :) låt dagarna gå snabbt :)

Ja jag hade jätteont och var svullen, men trodde det var normalt först. Men 4e dagen efter äggplock försökte jag jobba och tillslut kunde jag knappt gå av smärtan. Då blev jag inlagd 3 dagar och sen sjukskriven 2veckor. All rörelse gjorde ont, magen var helt utspänd och öm och jag mådde illa. Typ så.

Ja längta till oktober!
  • 1Elle2
    ivfbebis skrev 2017-08-25 08:06:08 följande:

Jag ringde själv och fick veta att ett utav två ägg inte klarat sig. Så vi har bara en chans kvar idag... Jag har så svårt att slappna av. Ont i magen och svårt att tänka på annat. Försöker fördriva tiden...

Hoppas med dig! Lycka till!
Svar på tråden IVF start sommar 2017