• FruPäron

IVF start sommar 2017

frikenfröken skrev 2017-08-14 10:50:20 följande:

Man går verkligen inte reda på samma saker känns de som haha :p men vad härligt att du hade så långa ägg som var så stora som dom var :D blev de någon ökad dos för dig eller kör du på som du gjort?

Känner du av äggstockarna tycker du?

Jag höjde min dos igår och tycker mig känna av mina äggstockar, kanske är något jag bara tror men de borde ju växa så :p

Vi är verkligen precis i fas, jag ska ju tillbaka på ons o för mig blir de med äggplock antingen fre eller måndag beroende på hur de ser ut på ons :)

Kör på!! Heja oss alla :)

Jag blev förvånad att det var så många - redan! :)

Jag ska fortsätta med min Bemfola på 150, inga ändringar där.

Dock så gjorde det ganska ont när hon undersökte mig på äggstocken som är så välfylld. Idag är nog första dagen som jag är svullen om magen. Jag upplever en tryckande känsla vid äggstockarna och blev uppmanad att ta det lugnt de kommande dagarna, för nu ska de bli riktigt stora haha! Så inget hoppande när jag tränar :)

Undra hur mycket dina vuxit tills på onsdag?! Ska bli kul att höra :)
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-14 13:23:44 följande:

Vad kul!! Jag är på dag 5 och har inte UL förrän på fredag som blir dag 9. Hoppas på äggplock efter helgen. Jobbigast är att inte veta hur det går, om man har några ägg. Jag känner mig uppblåst och svullen över magen, öm där jag tagit sprutan (som ett blåmärke). Har en hel del flytningar oxå tycker jag. Hoppas att det inte blir värre! Haha.

Jag hoppas bli av med ballongmagen, för den är svår att dölja på jobb med tajta kläder. Kan knappast skylla på gaser i flera veckor ;)
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-14 14:09:45 följande:

Va på nytt ultraljud idag, äggblåsorna har fortsatt växa bra.

Planeras för äggplock på fredag!

Hejja! Vad roligt!

Vilken dag kommer du att vara på när du plockas?
  • FruPäron
    frikenfröken skrev 2017-08-14 13:41:46 följande:

Ja men så härligt att du hade mycket ägg!! :) hoppas att du får ett bra besked om äggplock på fredag sen också :)

Jobbigt, jag som inte hade så många stora än upplevde bara obehag och fick som en molvärk kvar under dagen. Känns som jag känner lina äggstockar något mera idag men.

Hehe, du får ta de lagom lungt på gymmet då ????

Ja jag hoppas att höjningen gör susen för de små äggen. :) längtar!!

Men nu denna väntan! Vänta på ul, på plock, på insättning... jag har absolut inga nerver för detta :) hoppas att tiden går fort!!
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-14 19:00:00 följande:

Det blir dag 18, äggblåsorna har behövt lite tid på sig att växa till sig..

Hoppas att de är riktigt fina då :)

Hur hög dos har du tagit i de 18 dagarna då?
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-14 21:06:26 följande:

Ja, får hoppas på riktigt fina kvalitetsägg ;)

300 i 6 dagar o 375 i 9 dagar blir det med dosen imorgon med. Sedan är det inte fler sprutor innan fredagens plock, förutom Ovitrelle då på onsdag kväll..

O ni plock troligen på mån? Då ligger vi nära :)

Vad härligt det måste vara att se slutet med sprutorna :) jag har bara dosering tils torsdag, sen är alla mina sprutor slut (förutom ovitrelle då ). Hoppas självklart att jag inte behöver hämta ut mer! :)
  • FruPäron
    Hoppfullhet skrev 2017-08-14 21:44:43 följande:
    Hoppas de ;)

Tycker de gått bra med sprutorna, tycker inte de e jobbigt eller så som tur e, men man vill ju bara vidare i processen..
     Exakt! Man är så otålig att komma till nästa etapp! Skrattande
  • FruPäron
    ivfbebis skrev 2017-08-16 07:55:50 följande:

Bara jag som gnäller här ???? Ultraljud om 2 dagar och jag börjar bli orolig över resultatet. Har ju hög dos på sprutorna av en anledning och tänk om det inte blir några ägg? ???? Usch denna väntan....

En gnällspik här också! Svullnat upp och är så öm över äggstockarna. Kan knappt lugga op mage längre för det trycker så mot dem! Känner du av det något?

Jag räknar ned timmarna till mitt ul på fredag... tiden står still här! :(
  • FruPäron
    frikenfröken skrev 2017-08-16 10:02:26 följande:

Jag var på UL idag, jag är på sprutdag 10 idag och mina ägg hade inte växt någonting i stort sett sen vi var inne i söndags. Blev höjd från 150 till 225 på mina sprutor (gonal-f) för att förhoppningsvis chocka mina äggstockar och ägg. Nytt UL på söndag för att se.. Har många ägg men ingen som vill riktigt växa till sig så nu räknar dom med många stora ägg och försöka att inte få mig överstimulerad...

Så tråkigt att de inte händer någonting.. :(

Heja äggen! Hoppas att de växer till sig nu med en extra skjuts.

Nervös inför fredag och mitt ul då, hoppas verkligen de inte höjer min dos för jag mår så otroligt illa redan (!!) av dessa hormonerna Skrikandes

• FruPäron
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Åh lycka till! Hoppas att det går vägen :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017