IVF start sommar 2017
Håller tummarna att det går bra! Fortsätter man med sprutor då bara? Vad händer om dom inte blir större?
Håller tummarna att det går bra! Fortsätter man med sprutor då bara? Vad händer om dom inte blir större?
Håller tummarna för en extra kick med höjd dos.
Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)
Vad härligt med så många som går igenom sin IVF resa nu. Jag har min UL imorgon och hoppas de inte behöver öka doserna. Jag hoppas på att ta ÄL-sprutan nästa vecka med äggplock i slutet av veckan. Är det någon här som gör sin behandling på Sahlgrenska??
Frikenfröken - vad skoj att vi verkar ligga i samma fas och på samma sjukhus :). Idag (igår lördag) var injektionsdag 6 för mig. Då tog jag min andra dos av Orgalutran 0,25 + sjätte dosen 125 Gonal F. Så imorgon på UL ska vi se hur äggblåsorna har utvecklats.
Hur har processen sett ut för dig?
Frikenfröken - eftersom vi verkar ligga i samma fas hade varit kul att följas åt här. Skriv gärna och berätta om din UL imorgon. Hoppas de har utvecklas till fina och lagom stora blåsor :) Håller tummarna! Förresten, är det erat första IVF-försök?
Jag gör också min behandling på Sahlgrenska och jag ligger vad jag förstår 2 dagar efter er, ska ta min första orgalutran ikväll och har ul på tisdag. Så jag följs gärna åt också om det är ok :) Tycker ni att ni känner något särskilt av sprutorna?
Aha, jag tänkte att ni var på samma dag för att ni skulle ha ul samma dag.. men när jag tänker efter så vet jag ju att du skrev tidigare om att chocka äggstockarna med en högre dos :) Lycka till med ul!
Jag har känt mig något uppsvullen, som att "det händer något" i magen sedan andra sprutan men inte hela tiden. Annars är min värsta "biverkning" huvudvärk som kommer och går. Jag sprang ett hinderlopp igår och det gick hur bra som helst, kände något i magen vid något tillfälle men annars inget konstigt.
Nä vad tråkigt! Lider med dig.. för det är ju inte som att man tar sprutor för att det är kul, man vill ju få ut något av det också.. men då kör de en högre dos från början då? Jag förstår att det kommer kännas oerhört segt, tur dock att det inte räknas som ett försök iaf.
Ja man får ju hoppas.. men det är så svårt att veta! Man kanske bara inbillar sig alltihop.. men tack för att du håller tummarna! Självklart ska jag försöka uppdatera efter UL :)
Det känns ju onekligen som att du fick börja med en för låg dos.. men det är klart, med pcos har man ju vad jag förstår många ägg så det är klart att man är rädd för överstimulering. Men fy vad tråkigt att få vänta, det är ju väntan som är värst! Man vill ju ändå känna att man faktiskt gör något.
Idag tog jag första sprutan orgalutran och jag måste säga att den gjorde mycket ondare än den andra! Har en liten rodnad kvar men nu känns det bättre iaf.
Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!
Ok, men av vilken anledning fick du börja med så låg dos, beror det på PCOS? Jag hoppas verkligen att du svarar bättre nu när du fått höjd dos. Håller tummarna.
Det är så spänt för oss alla kan jag tänka mig, särskilt när det är första försöket... man är föeväntansfull, nervös och emotionell.
Hur gick det med UL:en idag?
[quote-nick]frikenfröken:[/quote-nick]
Vad trist att det inte funkade och börja om med allt. Klurigt med pcos. Men till nästa gång har de ju mkt bättre koll. Vi väntar tillsammans! Kram
Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...
Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3
Jag har gjort mitt första äggplock, fick 5 blastocyster till frysen men ingen återföring pga överstimulering. Så nu väntar jag på nästa mens, eller egentligen ägglossningen efter den för återföring, så i början av oktober om alla dagar prickas in...
Så spännande att följa era resor! Grattis till utförda äggplock och plus! Håller tummarna!
Vi kör om 2 mån:)
Sen kanske embryot inte blir till en blastocyst förrän dag 6, men då kan man inte sätta in det den dagen för "fönstret" har stängt då så då fryser man ner och sätter tillbaka nästa månad istället :)
VÄNTAR PÅ BEHANDLING:
*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket
*ivfbebis, start nässpray 21/10
*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket
*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket
- SPRAYAR:
- SPRUTAR:
* Hanna8911 Menopur 27/9
* Frikenfröken Gonal-f 5/10
- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:
* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
*Heyorange FET i okt/nov
* 170909 (start okänd, väntar på FET)
- RUVAR:
* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)
*rebeccamz 20/9 (andra försöket)
- GRAVID:
* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9
* Milli07 (första försöket, ET) VUL 17/10
* Mm79 (första försöket, ET), VUL 12/10
* Hoppfullhet (4:e försöket), VUL 3/10
* Senua (första försöket) VUL 13/10
Hänger med här igen :)