• frikenfröken

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-08-16 11:06:29 följande:

Håller tummarna att det går bra! Fortsätter man med sprutor då bara? Vad händer om dom inte blir större?

Tack!! :) Om inga mera ägg växer till sig så blir de i slutändan tydligen bara 1 stort sa min läkare. Men vi hoppas på massor :)
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-16 11:06:29 följande:

Håller tummarna att det går bra! Fortsätter man med sprutor då bara? Vad händer om dom inte blir större?

Tack!! :) Om inga mera ägg växer till sig så blir de i slutändan tydligen bara 1 stort sa min läkare. Men vi hoppas på massor :)
  • frikenfröken
    Hoppfullhet skrev 2017-08-16 11:24:44 följande:

Håller tummarna för en extra kick med höjd dos.

Tack!! :) alltså verkligen tack till er som skriver och svarar. De hjälper i alla fall mig så himla mycket med tankarna som spökar och speciellt efter UL imorses som kändes som ett bakslag så verkligen tack! :)
  • frikenfröken
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

Åh hoppas hoppas att de går vägen för dig!!! :)
  • frikenfröken
    Znickers skrev 2017-08-19 23:11:58 följande:

Vad härligt med så många som går igenom sin IVF resa nu. Jag har min UL imorgon och hoppas de inte behöver öka doserna. Jag hoppas på att ta ÄL-sprutan nästa vecka med äggplock i slutet av veckan. Är det någon här som gör sin behandling på Sahlgrenska??

Jag gör också min behandling på sahlgrenska. Hur långt har du kommit? Kör du sprutor? Jag hoppas också på utplock i slutet av veckan, även jag har UL imorgon för att se hur de ser ut för mig :)
  • frikenfröken
    Znickers skrev 2017-08-20 01:04:51 följande:

Frikenfröken - vad skoj att vi verkar ligga i samma fas och på samma sjukhus :). Idag (igår lördag) var injektionsdag 6 för mig. Då tog jag min andra dos av Orgalutran 0,25 + sjätte dosen 125 Gonal F. Så imorgon på UL ska vi se hur äggblåsorna har utvecklats.

Hur har processen sett ut för dig?

Znickers skrev 2017-08-20 01:10:39 följande:

Frikenfröken - eftersom vi verkar ligga i samma fas hade varit kul att följas åt här. Skriv gärna och berätta om din UL imorgon. Hoppas de har utvecklas till fina och lagom stora blåsor :) Håller tummarna! Förresten, är det erat första IVF-försök?

Men eller hur! Kul när man tar samma sprutor med, känns som många tar andra sorter :) jag kör ju också gonal-f, började med 125, gick ner till 112,5 men på mitt första UL så hade jag 3 äggblåsor på ca 10 mm, fick höjd dos till 150, UL 3 dagar senare - såg likadant ut i stort sett. Fick höjd dos yttligare till 225 för att chocka mina äggstockar och ägg då jag har PCOS och jag var tydligen svårstimulerad. De pratade om överstimulering eftersom de höjde dosen så, men de återstår att se idag. De är vårat första försök, ert med antar jag?
    kattnos skrev 2017-08-20 09:15:04 följande:

Jag gör också min behandling på Sahlgrenska och jag ligger vad jag förstår 2 dagar efter er, ska ta min första orgalutran ikväll och har ul på tisdag. Så jag följs gärna åt också om det är ok :) Tycker ni att ni känner något särskilt av sprutorna?

Va trevligt att vi är några st som kör på sahlgrenska :)

Jag ligger lite längre i sprutningen än båda er, men eftersom min kropp inte svarar så himla bra på stimulering så händer de inte så mycket. Jag är på sprutdag 13 idag, så jag hoppas verkligen att de hänt något. Återstår att se, börjar bli nervöst :)

Jag tycker att jag känner mig lite uppsvullen eller lite konstig i magen och de har kommit nu de sista 2 sprutorna, annars inget annat. Hur är de för er?
  • frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-20 11:20:25 följande:

Aha, jag tänkte att ni var på samma dag för att ni skulle ha ul samma dag.. men när jag tänker efter så vet jag ju att du skrev tidigare om att chocka äggstockarna med en högre dos :) Lycka till med ul!

Jag har känt mig något uppsvullen, som att "det händer något" i magen sedan andra sprutan men inte hela tiden. Annars är min värsta "biverkning" huvudvärk som kommer och går. Jag sprang ett hinderlopp igår och det gick hur bra som helst, kände något i magen vid något tillfälle men annars inget konstigt.

Ja men precis, kunde önska att så var fallet. Tack men tyvärr har jag inte svarat tillräckligt bra på min dos så vi valde att avbryta behandlingen då jag redan är så långt in på korta protokollet. Blir inte bra om man fortsätter vidare på upp mot 20 dagar med äggen. Så nu blir de istället att vänta på en blödning och sedan vänta in en mens efter de. Kommer bli långa veckor :( men har alla försöken från landstinget kvar, de är ju positivt i alla fall :p

Hoppas du klarar dig från flera biverkningar. Med vad jag läst så känns de som att de händer något när man känner av magen och de gjorde jag ju i stort sett inte alls fören näst sista sprutan.. Så vi håller tummarna att du har fina stora ägg :)

lycka till på ditt UL på tisdag, uppdatera gärna hur de går för jag vill gärna veta :)
  • frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-20 13:58:09 följande:

Nä vad tråkigt! Lider med dig.. för det är ju inte som att man tar sprutor för att det är kul, man vill ju få ut något av det också.. men då kör de en högre dos från början då? Jag förstår att det kommer kännas oerhört segt, tur dock att det inte räknas som ett försök iaf.

Ja man får ju hoppas.. men det är så svårt att veta! Man kanske bara inbillar sig alltihop.. men tack för att du håller tummarna! Självklart ska jag försöka uppdatera efter UL :)

Ja de var en väldigt tråkigt beslut. Hade ju hoppas att de hade hänt mycket där inne men tyvärr inte. Så får köra igång igen om 9 veckor typ. De känns väldigt långt borta just nu... Ja men precis, de kommer att överlägga lite nu, men antagligen kommer jag att kanske få starta kring 200-225 för att de ska hända något :)

Ja de är ju jättesvårt. Man vill ju gärna känna något :) men jag hoppas verkligen att de går bra :) låter väldigt bra :) :)
  • frikenfröken
    kattnos skrev 2017-08-20 20:41:32 följande:

Det känns ju onekligen som att du fick börja med en för låg dos.. men det är klart, med pcos har man ju vad jag förstår många ägg så det är klart att man är rädd för överstimulering. Men fy vad tråkigt att få vänta, det är ju väntan som är värst! Man vill ju ändå känna att man faktiskt gör något.

Idag tog jag första sprutan orgalutran och jag måste säga att den gjorde mycket ondare än den andra! Har en liten rodnad kvar men nu känns det bättre iaf.

Jo de har du helt rätt i, men de är ju tyvärr svårt att veta. Min sista höjning så hoppades de nästan på att jag skulle bli överstimulerad men när de kikade idag så var de inte ens i närheten. Vad olika de kan vara liksom :p

Ja jag har ju väldigt mycket ägg och de har de sagt hela tiden men hade hoppats på att de ville vara med, men inte denna gången tyvärr

Den gör ondare ja, sen så var jag lite fegare när jag skulle ta den de första gångerna med för den nålen ä mycket tjockare än den på gonal-f. Den sprutan gav mig faktiskt blåmärke inget farligare än så :) men ja, håller med om att orgalutranen är värre, mycket obehaligare med tyckte jag, eftersom jag inte kände i stort sett något med andra sprutan så tyckte jag denna var värre för denna kändes lite efteråt med på mig. Men skönt att rodnaden gått ner :)
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-20 21:11:51 följande:

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

Åh vad spännande!! Håller tummarna för fina ägg! Lycka till! :)
  • frikenfröken
    Znickers skrev 2017-08-20 23:23:27 följande:

Ok, men av vilken anledning fick du börja med så låg dos, beror det på PCOS? Jag hoppas verkligen att du svarar bättre nu när du fått höjd dos. Håller tummarna.

Det är så spänt för oss alla kan jag tänka mig, särskilt när det är första försöket... man är föeväntansfull, nervös och emotionell.

Hur gick det med UL:en idag?

Jag har ju väldigt mycket äggblåsor så de var rädda att överstimulera mig. Men tyvärr så hjälpe de inte att höja mig då jag måste börja på en högre dos. Sen var ju detta mitt första försök med stimulering och de är de svårt att veta hur man reagerar. Men jag tror att de beror på min pcos som de valde att starta så försiktigt.. Mitt största ägg igår efter 13 sprutdagar var 12,5 mm, växt ca 2 mm på en vecka. De är för dåligt. Så vi valde att avsluta denna behandlingen och börja om på nytt om typ 2 månader... Väldigt tråkigt men de var de bästa för mig. Får börjar på en högre dos från start istället :)
  • frikenfröken
    1Elle2 skrev 2017-08-21 09:30:12 följande:

[quote-nick]frikenfröken:[/quote-nick]

Vad trist att det inte funkade och börja om med allt. Klurigt med pcos. Men till nästa gång har de ju mkt bättre koll. Vi väntar tillsammans! Kram

Ja de kändes väldigt jobbigt, men nu känns de bättre :) de vet ju ändå vad som funkar bäst och jag längtar till att få köra igång igen för att se hur de ska vara när dosen ligger rätt :)

Ja med de får vi göra!

Hur ligger du i tiden? Väntar du på mens för att starta? Är de ditt första försök?
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-21 21:23:39 följande:

Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...

Lycka till med äggplocket! Håller alls tummar och tår att de går super bra!! :)
  • frikenfröken
    ijo skrev 2017-08-22 09:09:11 följande:

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Håller tummarna att du får behålla ditt plus :)
  • frikenfröken
    1Elle2 skrev 2017-08-22 10:13:39 följande:

Jag har gjort mitt första äggplock, fick 5 blastocyster till frysen men ingen återföring pga överstimulering. Så nu väntar jag på nästa mens, eller egentligen ägglossningen efter den för återföring, så i början av oktober om alla dagar prickas in...

Okej, vad tråkigt att du blev överstimulerad. Kände du av de mycket? Blev du dålig? Oktober kör vi antagligen också igång så då väntar vi båda spänt på oktober :) låt dagarna gå snabbt :)
  • frikenfröken
    Hey.orange skrev 2017-08-22 16:20:13 följande:

Så spännande att följa era resor! Grattis till utförda äggplock och plus! Håller tummarna!

Vi kör om 2 mån:)

Åh vad trevligt, har ni varit på möte och sådär så det bara är att köra igång i okt-nov?
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-08-23 12:48:42 följande:

Sen kanske embryot inte blir till en blastocyst förrän dag 6, men då kan man inte sätta in det den dagen för "fönstret" har stängt då så då fryser man ner och sätter tillbaka nästa månad istället :)

Vilken bra förklaring! Tack säger jag med :)

Någon som har koll på hur vanligt de är att man får något till frysen?
  • frikenfröken

VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nässpray 21/10

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

* Hanna8911 Menopur 27/9

* Frikenfröken Gonal-f 5/10

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

* Milli07 (första försöket, ET) VUL 17/10

* Mm79 (första försöket, ET), VUL 12/10

* Hoppfullhet (4:e försöket), VUL 3/10

* Senua (första försöket) VUL 13/10

Hänger med här igen :)

Svar på tråden IVF start sommar 2017