• Mm79

IVF start sommar 2017

Igår kväll kom en väldigt otrevlig biverkning av lutinus (vad jag har läst senare så klart). Just då trodde jag att jag kommer dö. Nära döden upplevelse helt klart. Den stavas livmoderkramp. Låg i fosterställning och trodde skulle tuppa av av all smärta. Fy satan vad det gjorde ont. Läste imorse på bipacksedeln: "den vanligaste biverkningarna är huvudvärk, obalans i slidan och kramper i livmodern. " 
    Väldigt trevligt läkemedel det där... not Rynkar på näsan

Någon annan som råkat för "trevliga" biverkningar av lutinus?

• Mm79
    FruPäron skrev 2017-09-06 13:50:28 följande:
    Kliniken sa också till mig att fortsätta "som vanligt" tills min testdag. Jag förstår att de vill det men jag vill bara skrika "jag hatar lutinus!" när de försöker peppa en.

Jag fick iaf information om att skulle jag vilja återföra en av de embryo vi har i frysen måste jag vänta en mens till, så i oktober. Det känns så otroligt tungt nu!
    Jättetråkigt att höra. Hoppas du kan ladda om och komma tillbaka med nya krafter i oktober. All kärlek och hopp <3
  • Mm79

RD 6 idag, vaknar och går å kissar, då är det massa blod i vattnet, lite åt rosa hållet och klarrött i trodskyddet. Vad fan kom det ifrån? Har lite rosa flytningar nån gång i veckan men nu... ? Är det kört här också? 10 dagar innan TD och ev mens. Men det verkar inte komma jättemycket blod nu i bindan. Fattar inte. Och kliniken stängt idag så det inte går att ringa. Velade om jag ska ta lutinus eller inte, men tog det ändå.

Hade burit upp valpen igår till sovrummet (ca 17 kg)... kan det ha påverkat?

Men känslan är att det blir inget av detta ruvande. Först livmoderskramp på rd2 (som KAN vara tecken att livmoder stöter bort främmande objekt) och nu denna blödning. Suck

• Mm79
    Mjbo skrev 2017-09-09 20:46:04 följande:

Åh nej! Hoppas verkligen att det inte är kört än. Brukar du blöda innan mensen börjar på riktigt? Eller skulle du haft mens nu eller när är den beräknad egentligen? Håller tummarna åt dig iallafall. Jag är oxå på rd6 idag.. känner ingenting alls. Så inställd på att det inte blir något denna gång tyvärr. Känns i hela kroppen.

Nej, brukar inte blöda innan mensen, och här kom det mycket blod på en gång, sedan avtog det under dagen, nu finns lite spår bara. 10 dagar till nästa mens alltså. Inte mycket hopp kvar med andra ord.
  • Mm79
    170909 skrev 2017-09-09 22:29:12 följande:

Ta det lugnt, inga problem skulle jag säga. Det hände mig mitt fjärde ivf-försök då fick jag tillbaka två stycken ägg/embryon/blastocyster. En dag sådär mitt emellan insättning och TD så fick jag en färsk liten blödning som sen typ torkade lite, sen kom en färsk liten blödning igen som sen torkade så att säga. Det visade sig att det var en nidblödning eller två för båda äggen fäste. 

Jag har läst så mycket i tråden och kände att det var dags att logga in och ge sig till känna och svara dig så du inte oroar dig i onödan som jag ser det. 

Åh tack att du gjorde det :) Oroa gör man alldeles för mycket genom hela processen ändå. Det måste ha varit en sån nidblödning, för idag är det helt ok. Håller alla tummar och hoppas
  • Mm79
    Milli07 skrev 2017-09-18 07:36:16 följande:

Från vilken ruvardag hade ni vågat lita på ett positivt gravtest? Svar om att vänta till TD undanbedes, alla är vi olika! :)

För mig var det så att på RD 13 visade stickan väääldigt svag streck, nästan osynlig, vi såg antydan till streck... idag på RD 15 är test tydligt positiv. Har TD imorgon annars. Testat första veckan och det var blank nej. Så för min del kom det sent. Får se hur det utvecklas längre fram.
  • Mm79
    Milli07 skrev 2017-09-22 07:29:23 följande:

Idag har jag BIM i naturlig cykel, har TD på måndag den 25e. Testade positivt, dock väldigt svagt redan i måndags, sen starkare på tisdagen. Sedan dess har testet inte blivit starkare vilket oroar mig. Clearblue digital visar också positivt, men jag ska ta ett nytt om några dagar och se om den skiftar över till 2-3 veckor istället.

Brukar det vara starkare än detta på BIM? Tror ni jag behöver oroa mig?

Grattis! Det är helt klart ett plus! Håller alla tummar att det går vägen.
  • Mm79
    Milli07 skrev 2017-09-25 06:47:54 följande:

Tack för alla gratulationer! Vi är försiktigt glada. Har haft tidiga missfall innan så vi håller andan nu i några veckor :)

Senua skrev 2017-09-25 07:43:06 följande:

Och det blev ett plus!! Fast kan inte förmå mig att tro på det. Ska testa igen imorn.

Grattis tjejer! Jag är också nu gravid i v.6 men vågar inte hoppas för mycket, samtidigt som är livrädd att sluta med progesteronet för risken att få en blödning.
  • Mm79

- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:

*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket

*ivfbebis, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket

*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

* 170909 (start okänd, väntar på FET)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)

*rebeccamz 20/9 (andra försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

* Milli07 (första försöket, ET) VUL ?

* Mm79 (första försöket, ET), VUL 12/10

• Mm79
    Znickers skrev 2017-09-26 21:36:12 följande:

Senua och Mm79 och Milli79, stort Grattis till er som fått plus!!!

Tack så mycket.

Var på gyn akuten igår med smärtor runt äggstock. Hade ont på ena sidan till och från, men igår var något extremt. Så efter massa prover och undersökning, konstaterade läkaren överstimuleringssyndrom. Kunde se tidig graviditet på rätt ställe, men inget mer. Så nu tar jag blodförtunnande sprutor i magen... (förebyggande syfte 10 dagar bara) Nästan hade glömt bort det där med sprutor, men nu igen. Så kan det gå. Allt såg fint ut runt ÄP och återföring, men sedan med massa gravidhormoner i kroppen så kom överstimuleringen i alla fall.
  • Mm79
    Mira6 skrev 2017-10-03 09:30:11 följande:

Länge sen jag skrev här!

Grattis till er alla som plussat :)

Själv e jag på ruvardag 13 tjuvtestade imorse men det blev negativt, mensen har ej kommit ännu men haft mensvärk sen rd 7

Har någon varit med om liknande att den plussat efter dag 13 men minus innan

Har testdag 6/10

Håller tummarna för alla

jag testade negativt (vad vi kunde se med blott öga) på RD13 och innan dess. Men på RD15 var det tydligt 2 streck :)
    Så det är möjligt, håll ut ;)
  • Mm79
    Milli07 skrev 2017-10-08 08:00:35 följande:

Jag är gravid i vad som bör vara vecka 7 och undrar i vilken vecka utomkveds brukar uppdagas? Någon som vet hur det känns? Har sedan igår haft hugg och kramp på vänster sida, långt ner i magen. Gick och la mig och hoppades vakna utan värk idag. Istället är krampen och huggen värre. Ibland ihållande ibland nästan pulserande smärta. Är så orolig att det ska vara missfall eller utomkveds på G. Känns som jag kommer gå under om så är fallet :( Har läst att tjocktarmen ligger på vänster sida, men känns inte som det är tarmen.

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Hej, jag haft/har extremt ont på vänster sida nere vid ljumsken, var också orolig för utomkveds, så jag åkte till gynakuten. Där konstaterades överstimuleringssyndrom, vilket inte så ovanligt att det dyker upp efter man blivit gravid då hormonnivåerna i kroppen ökar. Och det är ju bra att kolla upp, det finns risk för blodpropp med OHSS, så det vill läkarna utesluta och sätter på blodförtunnande sprutor. Så min äggstock är fortfarande väldigt svullen, och ibland ligger den och trycker mot något som gör jätteont.
  • Mm79
    Ellencassandra skrev 2017-11-04 19:01:07 följande:

Jag var dum å tog ett test nu på Ruvardag 9. Och inte ens morgonurin. Utan nu på em och hade kissat två timmar innan. Såklart det är negativt och jag blir besviken. Fast jag vet att inget är säkert än. Varför är man så dum ibland? XD

Jag hade testat lite då och då från och med typ RD 7. Men jag var inställd på att det inte skulle bli något, så det gjorde inget att det var negativt. Men först på rd15 kunde vi se ett svagt streck. Och på RD17 blev den jättetydlig (dagen innan TD). Jag var I chock ska tilläggas.

Så att, det kommer säkert vända om någon vecka. Men visst är man otålig
Svar på tråden IVF start sommar 2017