• Senua

IVF start sommar 2017

Milli07 skrev 2017-09-07 21:05:40 följande:

Tack för att du orkade berätta! :) Så skönt att det överlag var en bra upplevelse trots att det gjorde ondare än du trodde. Gör det fortfarande ont när du går? Finna det några restriktioner på hur mycket man får röra sig efteråt?

Hm, nja tror inte jag skulle säga att det gör ont just, men det känns ömt när man går, ibland lite mer ibland lite mindre, så undviker långpromenader och går lite långsammare än vanligt ungefär :). På kliniken sa dom att jag skulle låta bli att träna i en vecka eller så efter äp, men kanske beror det också på träningsform (jag löptränar mest, och det vore ju ganska plågsamt :)

Lycka till imorgon!!
  • Senua
    Milli07 skrev 2017-09-08 11:49:59 följande:

Nu är vi påväg hem efter ÄP. 9 ägg blev det och planerad insättning är på måndag, alltså dag 3. Mår väldigt väldigt illa av medicinerna och svettas som få och är öm över buken. Plocket gick överlag bra och väldigt fort. Gjorde stundvis väldigt ont men läkaren och sköterskan var så varma och fina människor så det underlättade det hela.

Tråkigt att må dåligt, hoppas på att det är kortvarigt! Men skönt att ha en helg på dig att vila och ta det lugnt! (Och framförallt skönt att ha det hela överstökat! :)
  • Senua
    Znickers skrev 2017-09-08 16:09:46 följande:

Jahapp. 2 dagar till BIM, med ljusrosa flytning som kom idag bestämde jag mig för att testa. 3 dagar innan min testdag. Och CB visar INTE GRAVID. Jag ska dock testa på den givna testdagen men hoppet är helt bortblåst! Den rosa flygningen var inget gott tecken!

Inga ägg i frysen sä det blir väl att gå en omgång till. Inte alls bitter och ledsen.

Det var jätte- jättetråkigt att höra!! Kramar!
  • Senua

VÄNTAR:

- SPRAYAR:

*Hanna8911

- SPRUTAR:

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ET (första försöket)

- RUVAR:

* Senua testdag 23/9 (första försöket)

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

*Mm79, TD 19/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• Senua

Så, då har vi fått tillbaka ett ägg i förmiddags! (Och ett till frysen). Hur ska man kunna vänta till testdag?

(För övrigt, nobelpris åt den som uppfinner lutinus som VANLIG tablett!)

• Senua
    Milli07 skrev 2017-09-10 18:59:05 följande:

Haha såg nu att du skrev att den som uppfann Lutinus som vanlig tablett skulle få nobelpriset, inte ATT det fanns! Haha jösses, får nog läsa tydligare nästa gång! Förlåt!

Ja, precis :) Nä, om det fanns vanliga tabletter skulle det vara rätt taskigt av dom att bara erbjuda vaginal-varianten :D
  • Senua
    Rebeccamz skrev 2017-09-10 18:41:24 följande:

Hatar väntan detta är mitt andra försök misslyckade med första och ska ta gravtest den 20/9 känns som en evighet tills dess!

Det är olidligt! Vet inte hur man ska lyckas tänka på något annat! Hoppas det går vägen för dig denna gång!!
  • Senua
    Milli07 skrev 2017-09-11 15:54:55 följande:

Nu är även jag ruvare :D Fick tillbaka ett tredagars embryo idag och tre stycken odlar de vidare i 2-3 dagar. Av nio ägg blev alltså fyra befruktade. Antar att det är ett okej antal?

Nu väntar två olidliga veckor av väntan, men ni här i forumet förstår denna olidliga väntan bättre än någon annan <3

Nu kommer jag med en fruktansvärt korkad fråga men måste ändå ställa den för att stilla min nyfikenhet. Hur kommer det sig att embryot inte kan "glida" ut igen? Efter undersökningen så rann det bara till och då började jag fundera på hur det kommer sig att embryot stannar i livmodern efter insättning. Om livmodern börjar krampa, kan embryot stötas ut då?

Och förlåt igen för min korkade fråga :'D

Skönt att allt gick bra! Hoppas på några till frysen!

Jag fick ingen riktig förklaring på varför ägget stannar. Dom var bara väldigt noga med att påpeka att det gör det, dvs olika personer sa det vid upprepade tillfällen :)
  • Senua
    Ellencassandra skrev 2017-09-11 21:16:11 följande:

Hur länge stannar man ungefär på kliniken vid ägguttaget? :)

Vi var där i ungefär 2.5 timmar (en timme ungefär gick innan ingreppet), och gjorde oss då heller ingen brådska därifrån! :)
  • Senua
    FruPäron skrev 2017-09-13 15:40:04 följande:

Känner med din frustration!

Fick besked att nu när jag ska testa med FET i oktober så får min äl inte ske på en helg (kan ju inte JAG styra iom den är ostimulerad). Kliniken har stängt lör - söndag så då får jag "bara vänta tills nästa månad och se om det blir bättre timing då". Vi har ändå betalt för våra tre försök och det känns så jävla ustrerande att de är så lugna, precis som om man kan ta det lugnt när det enda man får göra är att vänta?! Jag har svårt att hålla huvudet kallt och bara tänka "ja ja, då blir det nästa månad..deeet gör iiiiiinget" !!! Man blir galen!

Men det är ju också väldigt märkligt att bedriva en verksamhet där man sysslar med fertilitetsbehandlingar och INTE ha öppet helger! Och vadå "bara vänta"! Herregud!
Svar på tråden IVF start sommar 2017