• Hoppfullhet

IVF start sommar 2017

Ellencassandra skrev 2017-08-21 08:26:33 följande:

Gud vad spännande! Hoppas att allt har gått bra med äggen :) berätta gärna sen hur det gick!

De har inte hört av sig under helgen hur de har utvecklat sig?

Nej, tydligen hade denna klinik som rutin att göra såhär.

När vi var på RMC så fick man själv ringa labbet dagen efter äggplock och kolla hur de gått.

Tack, ja hoppas att ngt finns iaf :)
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-08-21 10:41:49 följande:

Åh, hoppas att allt går bra!!

Men då blir det tillbakasättning på dag 3 eller? Trodde man brukade göra det på dag 2 el 5? Eller hur räknar man egentligen?

Dag 3 får jag det med till :) dag 2,3 el 5 har jag sett i en infovideo om ivf.
  • Hoppfullhet

Varav 6 ägg blev 4 befruktade, 1 (det finaste för dagen) fick jag tillbaka och 3 odlar de vidare ngn dag till. En kan alltid hoppas på ngt till frysen trots att det inte gått innan. Testdag 6/9. Nu börjar den eviga väntan.

Tack för alla lycka till :)

• Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-08-21 17:48:49 följande:

Aha, då är jag med. Det är mycket att hålla reda på, tycker jag.

I morgon är det första ul för mig och även om jag känner mig lite svullen så är det svårt att säga om det faktiskt är något som hänt eller om man bara inbillar sig. Men jag hoppas på många fina ägg som har börjat växa såklart :)

Förstår spänningen. Klart bättre med fler, så där finns många att välja på :)

Lycka till imorgon.
  • Hoppfullhet
    ijo skrev 2017-08-22 09:09:11 följande:

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Håller tummarna för att plusset håller i sig :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-08-22 10:03:42 följande:

Åh så kul! Grattis! Hoppas hoppas du får något till frysen denna gången :) Och hoppas du får ett stort fint plus om några dagar såklart!

Tusen tack :)

Stort lycka vill själv!
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-22 11:12:03 följande:

Av 3 äggblåsor så fick vi 2 fina ägg. Återföring på fredag om allt går bra.

Tyckte äggplocket gick bra, visst känns det men det var bättre än jag trodde.

Hoppas på ett finfint ett tillbaka till er :)
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-22 11:57:40 följande:

Hej gruppen!

Då var mina ägg också plockade. Trodde inte det skulle göra speciellt ont Meeb mina äggstockar var ordentligt stora. Resultatet blev 10 ägg (!!) och får tillbaka ett på fredag!

Och grattis ijo till plusset :)

Härligt med så många, hur många blåsor stack dom?

God chans till många befruktade :) hur vad de, skulle ni köra ivf eller icsi?
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-22 21:46:49 följande:

Härligt i efterhand men det var riktigt oskönt att få ut dem. 15-16 blåsor stack de, men 10 ägg känns väl ändå som bra resultat :)

Fick reda på att min mans sperma vad ordentligt över medel så de blir ivf.

Tänkte dock på återföringen, trodde det var dag 2 ELLER 5 det händer, men jag ska tillbaka dag 3? Väldigt förvirrad!

Jättebra!!

jag har hört dag 2,3 el 5. Innan har jag fått tillbaka på både dag 2 o 3 o även 3 nu denna gång. Tänkte att det kanske berodde på att jag gjorde äggplock en fre o man ville vänta till mån. Vet inte hur de väljer men förhoppningsvis vad de anser är bäst.

Vila upp dig ordentligt nu så gott du kan :)
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-24 19:13:50 följande:

Nervöst nu... hoppas på återföring imorgon och att dom inte ringer och avbokar ????

Hoppas med dig :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017