IVF start sommar 2017
Blä, får nu vissa väldigt specifika humörsvängningar som alltid brukar komma sådär 3-5 dagar innan mens. Nu känns det som allt är kört... :(
Blä, får nu vissa väldigt specifika humörsvängningar som alltid brukar komma sådär 3-5 dagar innan mens. Nu känns det som allt är kört... :(
Hoppas det är humörsvängningar av annan orsak <3
Alla hormoner under stimuleringen samt Lutinus har gjort mig till Mrs PMS herself! Brukar också få humörsvängningar några dagar mens, men tror inte att jag kommer känna den skiftningen denna månaden pga alla hormoner jag känt sedan stimuleringen mm.
Någon annan som blivit ett hormonmonster?
Du har så rätt så, känns bara tungt precis när man öppnat det där brevet och inser att man troligen måste genomgå allt igen. Är lite nyfiken på hur kvalitén i allmänhet var på våra ägg/embyron samt om det uppkommit några indikationer på varför vi är ofrivilligt barnlösa så skickade iväg ett mail för en stund sedan, men fick nu till svar att de inte lämnar sådan information i mail. Orkar inte ringa just nu så får ringa dem i nästa vecka så kanske oron stillas lite :)
Har ni fått mycket information om kvalitén på ägg/embyron, era chanser att lyckas osv? Vi har inte fått någon info alls och går ändå privat och betalar själv. De känns som att läkarna alltid är stressade och mest vill ha besöken avklarade och ta in nästa patient.
Hej alla! Usch e så trött på att vänta har TD på onsdag känns som en evighet och allt tolkar jag till gravid blir galen, är andra försöket så vet ju av alla biverkningar att de inte betyder något. blir så jäkla trött psykiskt!
Jag vill verkligen testa innan men rädd att få fel svar så vet inte om jag vågar hur ska du göra?
Så, jag som trodde jag inte skulle kunna hålla mig från att testa tidigare än td (vilket är på lör) har ännu inte vågat testa. Är så rädd för att få negativt. Orkar liksom inte. Nu har jag dessutom börjat tänka att det är lutinus som gjort att jag inte fått mens än (om det vore en vanlig cykel skulle jag fått det i tisdags). Och idag slutar jag med lutinus, så nu nojjar jag över att mensen ska komma när som helst! Blä. Ursäkta att jag sprider min negativitet, men måste bara få lite utlopp för allt...
Förstår din vemodighet. Samtidigt som man vill veta, så vill man inte veta. Är det negativt blir man ledsen och måste börja om från början. Blir det positivt börjat man noja över om det verkligen är sant och om det kommer hålla i sig. Men då har man ju åtminstone en chans <3 Håller tummar riktigt hårt för er!
Tusen tack! Känner mig lite lugnare idag då strecket är tydligare och CB digital slog över till 2-3 veckor. Har TD imorgon så ska ringa kliniken för ett UL om några veckor :)
Hoppas innerligt att det går vägen för oss alla här inne! Ni är enorma kämpar allihop <3
Tack! :D Vi är försiktigt glada! Hur har det gått för er? Ni hade TD idag? Hoppas hoppas <3
Och det blev ett plus!! Fast kan inte förmå mig att tro på det. Ska testa igen imorn.
Det gick bra :) Vi fick se en liten krabat med tickande hjärta som rörde på sig & var i rätt storlek <3 Trodde att oron skulle släppa lite efter VUL men det har det inte gjort :/ Vågar fortfarande inte riktigt tro på det. Nu vill jag bara att veckorna går lite fortare. Hoppas det går bra för dig imorgon! Håller tummarna!
Där va ett litet pyre på ca 21mm med tickande hjärta. Idag känns det bra <3
- VÄNTAR PÅ BEHANDLING:
*ellencassandra, ev start 16/9 sprutor, 1:a försöket
*ivfbebis, start nässpray 21/10
*Znickers, start nästa mens i okt, 2:a försöket
*FruPäron, start nästa mens i okt, 2:a försöket
- SPRAYAR:
*Hanna8911
- SPRUTAR:
- VÄNTAR PÅ ÄP/ET/FET:
* kattnos väntar på FET i okt (första försöket)
* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)
*Heyorange FET i okt/nov
* 170909 (start okänd, väntar på FET)
- RUVAR:
* Mjbo TD 16/9 (Fet nr1 i ostimulerad cykel)
*rebeccamz 20/9 (andra försöket)
- GRAVID:
* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9
* Milli07 (första försöket, ET) VUL 17/10
* Mm79 (första försöket, ET), VUL 12/10
* Hoppfullhet (4:e försöket), VUL 3/10
* Senua (första försöket) VUL 13/10
Tack för omtanken kära du! Jag pratade med kliniken i morse som ville ha in osa direkt för att även de oroade sig över utomkveds. Jag har haft väldigt ont till och från sedan vi plussade, men oftast i hela nedre buken samt ryggen. I natt vaknade jag av att det kändes som att magen skulle sprängas och hade så ont i ryggen att jag nästan kräkte. Vi fick göra ett VUL som visade en graviditet på rätt ställe, med ett foster på 6 mm vilket stället med vecka 7 och ett pickande litet hjärta <3 Vi ska tillbaka för vår ordinarie tid om en vecka, antagligen för att ytterligare stilla vår oro. Troligtvis var det tvillingar från början då det syns en tom fostersäck bredvid den andra. Juni 2016 plussade vi spontant och få var det också tvillingar men slutade i MA vecka 11. Dock hade fosterna slutat utvecklad vecka 6 så vi gick aldrig se några hjärtslag. Undrar varför min kropp så gärna vill ha tvillingar :)
Bifogar en bild på vår Bubbla <3
Tack vi är också väldigt glada! Men ändå väldigt försiktigt glada :) Hur går allt för er?
Åh så spännande! Håller tummarna riktigt hårt för er <3 Har du mycket symptom? :)
Tänkte bara skriva att det gick bra idag på VUL. Det fanns ett hjärta som pickade :)
Tack alla! Var en väldig lättnad :)
Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3