IVF start sommar 2017
Håller tummarna hårt för er alla här inne! Har varit i er sits en gång tidigare i mitt liv.
Nu inväntar vi mensen och sen blir det Fet som gäller här! Troligtvis insättning början på nov av en 6 dagars:)
Håller tummarna hårt för er alla här inne! Har varit i er sits en gång tidigare i mitt liv.
Nu inväntar vi mensen och sen blir det Fet som gäller här! Troligtvis insättning början på nov av en 6 dagars:)
Tänkte bara skriva att det gick bra idag på VUL. Det fanns ett hjärta som pickade :)
Ultraljudet visade på stora äggblåsor (inte för att de ska användas haha) och min läkare beräknade att mitt ägglossningstest kommer att bli positivt imorgon bitti.
OM det inte blir det så ska jag ta ägglossningsspruta imorgon.
Planerade insättning: onsdag eller torsdag nästa vecka!
Trodde jag var lugn tills idag - hej känslostorm!
Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3
Jag väntar på FET jag också, ska göra UL efter nästa mens (som kommer på måndag). Förra månaden fick jag ägglossning på "fel" dag så kunde inte göra återföring pga helgstängt.. då grät man en del..,
Hoppas på längre cykel nu så det går vägen, annars blir det simulerad cykel eller ägglossningsspruta men tydligen bäst chans att göra det i naturlig cykel. Jag gissar att jag gör UL om 2v ca för kontroll inför äl.
Testdag rd 14 - negativt. Känner mig rätt tom nu. Ingen mens. Förmodligen lutinus som försenar den. Bara ringa kliniken idag å meddela resultatet :( nästa försök blir väl i januari.. fyfan. Varför ska man behöva gå igenom det här :(
Tack <3 försöker se det positiva i det hela. Nästa försök hoppas jag på fler ägg å något till frysen! Å så får jag dricka vin. Å slippa lutinus. Men de kommande dagarna kommer kännas tunga :(
Ja det är så bra att man har fler i samma sits! <3
Vi avbryter vår behandling. Läkarna ska gå igenom vårt ?fall? och diskutera vår fortsättning. Eventuellt får vi ett försök till efter jul/nyår annars får vi gå vidare med äggdonation.
Nu ruvar äntligen jag också för första gången, nästan 4 månader efter äggplock. Det känns så knäppt, helt overkligt. Jag är lite öm och det sticker vid livmodern men det är väl sen införandet antar jag. Dagarna/timmarna går så långsamt..
Om man fått hjälp en gång redan, får man hjälp en gång till då eller får man bekosta själv?
Om man fått hjälp en gång redan, får man hjälp en gång till då eller får man bekosta själv?
Tack snälla för svar. Härligt att det lyckades för er.
Hoppas det går bra även denna gång
Gick alltså inget vidare för mig :,( En stjärna föll.
Började med nåt rosa sen en konstig mens beräknad mensdag och sen vanlig mens. Och testet var sen såklart negativt. Bröt ihop helt. Har haft jul lite som en ?deadline? sen allt började i våras, så det är tungt nu.
Men vi kör igen nästa äl om det timar med dagarna. Försöker hoppas, men det är tungt. Ska få remiss till nån att prata med iallafall..