• 1Elle2

IVF start sommar 2017

kattnos skrev 2017-09-04 20:09:54 följande:

Lite depp här från min sida idag:

Min kropp har inte återhämtat sig från äggplocket ännu. Jag har inte ont men jag är trött och fortfarande lite uppsvälld. Har koll på min vikt och den har gått nedåt stadigt så jag oroar mig inte av den anledningen. Men jag tycker att jag blir andfått lättare än vanligt, känns inte som läge för en löprunda precis och det är jag ju van vid så det känns kasst. Vill känna mig stark och pigg igen. Och sen flytt och massa på jobbet upp på det. Så jag tog beslutet att sjukskriva mig resten av veckan för att inte krascha totalt. Och plikttrogen som jag är känns det också jobbigt. Men ibland måste man fokusera på sig själv och sin egen hälsa. Och det behöver jag nu.

12 blastocyster är ju toppen, grattis!

Bra att du sjukskrev dig! Man måste ta hand om sig, så klart du är trött, din kropp att ju en massa cystor/äggblåsor att ta hand om. Ta det lugnt och vila nu. Jobbigt med flytt mitt i allt, men bra med saker som får tiden att gå ändå.

Kannske inte träna närmsta tiden när äggstockarna varit så stora. :)

Jag väntar på att kroppen ska hitta tillbaka till sig själv, har fortfarande inte fått nån ägglossning, trots att det var 3,5 v sen blödningen var.
  • 1Elle2
    ijo skrev 2017-09-01 15:00:10 följande:

Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)

Grattis!!!! Vad roligt!

Blir annars bara ledsen och mår dåligt när andra blir gravida, men inte med ivfare. Så glad för dig, ger oss andra hopp. Jag ska också göra FET i naturlig cykel med 5d blastocyst. Ska bara vänta på att kroppen hittar tillbaka till sin cykel igen :)
  • 1Elle2
    Milli07 skrev 2017-09-07 07:13:18 följande:

Hur mycket gick ni upp i vikt under stimuleringen? Till min stora förvåning har jag gått upp 3,5 kg och är i smått chock. Försvinner dessa kilo efter ÄP?

Det är bara vätska, det försvinner sen :)
  • 1Elle2
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 18:43:52 följande:

Ja, det blev ett + :) ett delmål avklarat, men många kvar *puh*

Grattis!!!
  • 1Elle2
    FruPäron skrev 2017-09-06 12:24:06 följande:

Då antar jag att mitt första försök kan räknas som att vara över nu. Jag började blöda i morse, sparsamt men precis som när jag får min mens. Blöder nu ordentligt så det är väl över nu.

Ville så gärna och det gör så ont att ha misslyckats.

Lycka till alla ruvare och ni som plussat <3

Kram! Vi känner alla med dig.

Du kommer klara det och du kommer orka gå vidare, fast det inte känns så. Gråt och va förstörd ett tag, ta hjälp om du behöver. Kram!
  • 1Elle2

Lider med er som fått blödning nu efter misslyckade försök. Styrkekramar till er alla, måste vara fruktansvärt. Ni får kämpa, bryta ihop och vara ledsna, men fortsätta kämpa.

Det är inte lätt att glädja sig åt andras barn i den här situationen, man kanske inte behöver det heller. Man kanske får vara neutral bara och acceptera för sig själv att nej jag kan inte glädjas full ut åt mitt syskonbarn/bästakompisbarn just nu, men kanske/förhoppningsvis sen..

Kram på er alla!

• 1Elle2
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:39:43 följande:

Hej alla ????

Läser allas historier o måste säga vilka kämpar ni alla är ????????

Grattis till alla posotiva o glada nyheter.

Själv så hoppas jag på femte gången gilt ???????? Jag och min sambo har nu försökt i 6 år att bli föräldrar men tyvärr så har vi imte haft turen på vår sida, nu testar vi en gång till med Ivf, man har samlat lite krafter.

Slutspruta imorgon och äggplock på måndag.

Håller tummarna för oss alla

Önskar dig/er all lycka nu! Korsar tummar och tår!
  • 1Elle2
    Rebeccamz skrev 2017-09-20 13:54:53 följande:

Hade TD idag det var negativt mår så jäkla dålig trodde verkligen vi lyckats denna gången eftersom jag inte fått min mens! ????

Fan alltså vad trist!

Ta hand om dig, Kram!
  • 1Elle2
    Milli07 skrev 2017-09-24 15:54:38 följande:

Tusen tack! Känner mig lite lugnare idag då strecket är tydligare och CB digital slog över till 2-3 veckor. Har TD imorgon så ska ringa kliniken för ett UL om några veckor :)

Hoppas innerligt att det går vägen för oss alla här inne! Ni är enorma kämpar allihop <3

Grattis! Så glad för din skull!
  • 1Elle2

Grattis ni som plussat, så roligt!

Vad trist rebeccamz :( ta hand om dig!

Jag har mens nu, att man blir så jävla besviken/ledsen varje gång, fast jag ju vet att det inte kommer hända naturligt. Så nu ska vi vänta på nästa ägglossning för FET, men som det ser ut nu verkat det bli Sö eller Må och då går det inte för kliniken har helgstängt :((( Så nu har vi oro och ångest för det också..,

Svar på tråden IVF start sommar 2017