• ijo

IVF start sommar 2017

ivfbebis skrev 2017-08-31 20:47:53 följande:

Tack!! Hoppas det blir starkare för varje dag bara...

Ja, hoppas <3 När man väl börjat testa är det svårt att sluta haha. Nu har jag dock hållit mig sen i lördags!
  • ijo
    ivfbebis skrev 2017-09-01 06:40:05 följande:

Tack! Men imorse fanns inget streck, inte som jag kunde se iallafall :( Så får nog vänta med att glädjas...

Hoppas det visar starkare sen igen! Det är ju fortfarande jättetidigt. Man ska inte kunna se en antydan till streck om det inte är något. Vänta några dag hoppas vi på tydligare linje <3
  • ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-09-01 05:23:30 följande:

Det e väl dags för test idag? :)

Ja testdag idag :) cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska öppna så jag kan ringa dom. Men vågar fortfarande inte ta ut glädjen helt. Väntar till första VUL innan jag kommer tro det på riktigt. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan ett tag till.
  • ijo
    FruPäron skrev 2017-09-01 08:46:24 följande:

GRATTIS! Gud vad roligt :) Hoppas allt går vägen <3

Ja! :) :) Tusen tack! <3
  • ijo
    Ellencassandra skrev 2017-09-01 08:52:07 följande:

Tycker det är så kul när ni får plus! Oftast är min reaktion när vänner/bekanta berättar att de e gravida så blir jag småirriterad eller ja jag ska inte ljuga, förbannad ibland (men såklart glad för deras skull) När är det min tur?? Men blir så glad när ivf:are plussar! Hurra! Jag hoppas det blir en riktig plus tråd :)

Jag förstår precis! Känner & tänker likadant. Ja, hoppas verkligen det blir en riktig plus tråd :) :)
  • ijo
    Mm79 skrev 2017-09-01 12:15:06 följande:

Vad roligt :) jättegrattis!!

Tusen tack :) Och grattis till lyckat plock! Hoppas det blir många fina befruktade :)
  • ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-09-01 09:54:26 följande:

Jippi!! Stort grattis, förstår precis vad du menar. Sist grät jag av lycka över mitt plus o va glad... i en dag... sen oron fram till VUL, grät av lycka när lilla hjärtat slog o blev glad, nån dag sen börja oron igen. Tror de e svårt att helt ut tro på det innan man har bebisen i sin famn. Även om man givetvis njuter emellanåt oxå, blir mkt lättare när man börjar känna bebisen. En fantastisk bekräftelse.

Stort lycka till framöver nu, i maj nästa år har du en bebis i din famn :)

Tusen tack <3 Ja, denna ständiga oron. Vågar knappt gå på toa, så rädd att se blod. Ja, jag hoppas det. Högsta drömmen <3
  • ijo
    Znickers skrev 2017-09-01 14:33:34 följande:

Men GRATTIS!!! Så glad man blir för en annan IVF-syster!! Hoppas allt flyter på ordentligt nu. Har du ringt kliniken än? :)

Tusen tack :) Japp, ringde imorse. Fick tid för VUL 28/9, en evighet dit men hoppas tiden går snabbt och allt fortsätter som det ska :)

När är det du har testdag? :)
  • ijo
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:14:58 följande:

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)

Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)

Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

Grattis till ruvarstatus :) Och skönt att veta att ni fått till frysen. Hoppas på fler till frysen sen också. Det är ju skönt att ha lite back-up! :)
  • ijo
    ivfbebis skrev 2017-09-05 10:04:02 följande:

Jag mår sådär. Pendlar upp och ner. Jag har ju inget datum för BIM så det är svårt för mig att ha koll då jag blev nedreglerad med nässpray och har inte haft mens sen juni/juli.

Jag vågar inte hoppas även om jag vill. Så jäkla trött på lutinus också. Kladdigt, läcker igenom kläder ibland trots trosskydd osv. Och börjar bli irriterad i underlivet av att gå med trosskydd hela tiden också.

Haha åh bara massa neggo nu! :-/

Känner igen dom där negativa tankarna! Jag har dom fortfarande även fast jag fått plus på stickan. För mig är det så overklig känsla att jag skulle kunna bli gravid så jag vågar inte ens tro på det än. Man vågar liksom inte hoppas för mycket och falla för djupt..

Har du testat något mer eller ska du hålla dig till TD?
  • ijo
    1Elle2 skrev 2017-09-05 21:55:14 följande:

Grattis!!!! Vad roligt!

Blir annars bara ledsen och mår dåligt när andra blir gravida, men inte med ivfare. Så glad för dig, ger oss andra hopp. Jag ska också göra FET i naturlig cykel med 5d blastocyst. Ska bara vänta på att kroppen hittar tillbaka till sin cykel igen :)

Åh tack :) Ja, jag har så svårt att tro på att det ska vara min tur så vågar inte riktigt hoppas än. Vad kul! Då ska du också testa med ägglossningstest sen då? Hoppas cykeln kommer igång snart då :) Vi satte också in en 5-dagars :)
  • ijo

VÄNTAR:

*Hanna8911 väntar på spraystart 8/9 (Suprecur)

- SPRAYAR:

- SPRUTAR:

*Mm79 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* kattnos (första försöket)

* 1Elle2 väntar på FET (första försöket)

* Senua väntar på ET (första försöket)

*Heyorange FET i okt/nov

*Milli07 väntar på ÄP (första försöket)

- RUVAR:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

*Znickers testdag 11/9 (första försöket)

* FruPäron TD 10/9 (första försöket)

- GRAVID:

* ijo (2:a återföring) väntar på VUL 28/9

• ijo
    ivfbebis skrev 2017-09-06 06:44:53 följande:

Dum som jag var så testade jag imorse och det va helt blankt. Så negativt det kan vara! Håller på att bryta ihop men ja. Inte så mycket att göra...

Så ledsen :( Bryta ihop är naturligt att göra! Sedan får man försöka samla kraft och orka igen. Men först måste man få gråta ut lite tårar <3
  • ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 08:42:05 följande:

Ja. Jag är försiktigt glad och det blev ett +

Grattis! <3 Förstår känslan av att vara försiktigt glad!
  • ijo
    Milli07 skrev 2017-09-18 21:01:22 följande:

Det var 12 dagar sedan jag tog Ovitrelle och testade positivt idag, dock väldigt svagt. Vet inte om det är sprutan som spökar ännu, men tror det. Vågar inte hoppas eller tro något annat.

Är det 12 dagar sedan ovitrelle tror jag inte det är den som påverkar :) Hoppas och tror att det kommer bli starkare plus :)
  • ijo
    Hoppfullhet skrev 2017-09-30 20:16:32 följande:

Hoppas att allt gick bra för dig på VULet i veckan.

Själv e jag asnervös inför måndag :S man har verkligen en ängel på ena axeln o en djävul på andra...

Det gick bra :) Vi fick se en liten krabat med tickande hjärta som rörde på sig & var i rätt storlek <3 Trodde att oron skulle släppa lite efter VUL men det har det inte gjort :/ Vågar fortfarande inte riktigt tro på det. Nu vill jag bara att veckorna går lite fortare. Hoppas det går bra för dig imorgon! Håller tummarna!
Svar på tråden IVF start sommar 2017