• kattnos

IVF start sommar 2017

Hey.orange skrev 2017-08-26 22:21:25 följande:
    Åh kul! Vi har 6dagars i frysen som ska göras i naturlig cykel i okt/nov har vi tänkt!!! Spännande att följa!
    Spännande! Vi har äggplock i morgon och det blir totalfrysning då jag har så många blåsor - så antagligen blir det FET i slutet av oktober för oss också :)
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-08-27 02:38:09 följande:

Är det någon av er som fått ett samtal dagen efter äggplock för att få en bekräftelse på hur embryona har celldelat sig eller om de ens har kunnat bli befruktade??

Vi hade äggplock igår (fredag) och trodde vi skulle få ett samtal idag lördag. Men inte ett knyst så man har varit nojig. Men så imorgon söndag har vi (preliminär) återföring vilket är då dag 2 om jag räknar rätt (fre-sön). Vi fick 7 ägg och man är så himla nervös att inget går till frysen och det ägg de sätter in kommer vara "ok" men inget superduper fint. Usch! Denna ständiga väntan 

Men vad jobbigt att inte få besked - man får ju hoppas att det bara är när det inte har funkat som de ringer specifikt. Men ni borde ju få tid för återföringen? Jag håller tummarna för och tänker på er!
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-08-27 12:38:36 följande:
    Fick precis samtal nu, men de har tydligen många inbokade för återföring så vi fixk en ny tid. 1 timma senare. Och jag uppfattade det (utan att fråga, men förstod mellan raderna) att alla våra 7 ägg inte blivit befruktade på bra sätt. vågade inte heller fråga hur många som ser bra ut ???? Så nervös. Vill bara ha ett fint tillbaka och man kan HOPPAS på 1-2 till frysen.

Jag hoppas så ich håller tummarna att ni inte behöver använda det ni har i frysen. Positiva tankar att denna nu fäster och blir en fin bebis!!! Heja!!! ????????????????
    Hur gick återföringen? Och fick ni veta något mer om resterande ägg? *nyfiken*
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-08-27 20:25:57 följande:
    Men stackare ändå. Vet hur det känns..

Hoppas du fortsätter må ok och inte får massa vätska och sånt. Och ffa hoppas äggen de får ut är riktigt toppen!

Vi är ett helt litet okt/nov gäng nu, haha, fast suck ändå :)
    Tack, jo jag har ju läst om din resa och det verkar inte kul :( men nu mår du bättre igen eller?

Efter sista sprutan mådde jag kasst under natten men på dagen igår var jag som vanligt igen och idag har jag mest varit lite öm - det syns inte på mig att det finns så många blåsor inuti liksom :) Så vi hoppas på det bästa! Kul ändå att vi är några stycken som får vänta även om det är trist :)
  • kattnos

Väntrummet:

- Sprayar:

- Sprutar:

*Mm79 (första försöket)

- Väntar på ÄP/ET/FET:

kattnos (första försöket)

- Ruvar:

* ivfbebis testdag 9/9 (första försöket)

* hoppfullhet TD 6/9 (4:e icsi, 1:a syskonförsök)

- Gravid

• kattnos

Haft äggplock nu! De fick ut 40 (!) ägg. Tur att de bestämde totalfrysning tror jag. Har lite ont nu och det var inte skönt att plockas men vad gör man inte :) Nu blir det vila och hoppas på bra befruktade ägg!

• kattnos

Tack hörni! Haha jag vet inte om jag är en superkvinna inte - kan ju bara utgå ifrån mig själv :) Läkaren sa att jag var billig i drift, haha. Jag har ont, det ska jag inte säga annat än, men annars mår jag bra! Har tagit nya värktabletter nu och tar det lugnt så får vi hoppas att det känns bättre snart. Sen blev det ju fler ägg varje gång de kollade, 15 på första ul. Nu är det ju dock inte kvantitet som räknas utan kvalitet - hoppas det finns några riktigt bra! Nu ska jag få en blödning som de tror kommer om 1-2 veckor, sen ska jag ha en helt normal cykel och sen blir det att kolla efter ÄL för återföring. Så någon gång i oktober gissningsvis. :)

• kattnos
    Mm79 skrev 2017-08-28 13:19:29 följande:
    Herrejävlar vad många! Tog det lång tid att plocka? Hur kändes det?

Själv precis hemkommen från första UL. Hon räknade väl 8 äggblåsor, som var 12-14 mm stora. Kan bli fler sa hon ? Men jag fortsätter 2 dagar till med samma dos gonal och orgalutran, ovitrelle på onsdag kväll och ÄP på fredag. :) Jippie, det går framåt :p
    Eg har jag ingen aning men en kvart kanske? De gjorde en liten paus för att labbet skulle hinna med att hitta upp alla äggen :) det gjorde rätt ont men inte hela tiden liksom, jag fick mer morfin ett par gånger. Men nånstans så vill man ju bara att det ska vara över och då måste man ju liksom ta sig igenom det :)
  • kattnos
    ijo skrev 2017-08-28 14:08:09 följande:
    Shit, 40 äggblåsor! Jag som fick ut 19 och tyckte det var mycket ;) Hoppas på många fina befruktade :)
    Jag tycker också att 19 är mycket - 40 känns även för mig helt osannolikt och jag fattar när jag tänker på det inte hur jag har mått så bra och ändå haft så få biverkningar! Sjukt, är känslan jag har. Men roligt känns det förstås!
  • kattnos
    Znickers skrev 2017-08-29 22:21:00 följande:
    Wow!!! 40??? Jag som trodde 15+ var många. Men varför sätter man inte tillbaka ett färskt redan med en gång?
    Just på grund av mängden ägg, blir det många så ökar risken för överstimulering eftersom det även påverkas av ägglossningssprutan man vanligtvis får (som ska göra det gott för ett embryo i livmodern) samt av graviditeten i sig. Jag fick därför en annan ÄL-spruta som inte innehåller progesteron (eller vad det nu heter) som gynnar miljön i livmodern och behöver därför inte heller ta lutinus nu. I natt har jag känt mig riktigt svullen och därför tror jag att det var helt rätt beslut. Det är tillräckligt med vätska i min kropp som det är :) Men idag blir det jobb igen, ska bli kul och går förhoppningsvis bra!
Svar på tråden IVF start sommar 2017