• Znickers

IVF start sommar 2017

Znickers skrev 2017-09-03 23:31:17 följande:

Viktigast är att du är ärlig mot dig själv, i slutet av dagen är jobbet bara jobb, du, din hälsa står främst. Gör det som känns rätt gör dig. Tror vi oftast oroar oss för mkt i onödan. Livet ett sig på mystiska sätt där saker och ting i slutändan oftast blir bra. Tar bara tid.

Skulle stått "livet ter sig..."
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-09-04 10:57:36 följande:

Nu är jag påväg hem från VUL 2. Den höjda dosen gjorde susen och nu är där 9 ägg som mognat på sig, förra gången var för 6 stycken. Där är även några som är lite mindre. Läkaren hade tänkt äggplock på onsdag, men beslöt sig för fredag för att ge äggen en chans att mogna ytterligare. Så på fredag kl. 07.40 ska vi vara på kliniken. Iiiiiiiih så spännande och nervöst på samma gång!!

Tack för allt ert stöd och alla goda råd!

Vad roligt att höra :) Håll oss uppdaterade med Äggplocket och hur det går för dig!!!
  • Znickers
    Rebeccamz skrev 2017-09-04 13:09:13 följande:

Ni andra får gärna svara ni med hur många dagar emellan uttag och insättning hade ni?

Jag hade äggplock på fredag oxh insättning på söndagen, så 2 dygn gammalt embryo fixk vi tillbaka. Den var då 5 cellig.
  • Znickers
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:14:58 följande:

Har fått tillbaka ett 8-cellig embryo idag (3 dagars), så nu ska det ruvas här :)

Av 11 ägg så blev det  1 insatt och 1 i frysen hittills, samt fortsätter dem odla på 4 till (vad jag förstod)

Känns bra att få veta att man slipper gå igenom ÄP helvetet igen nästa gång (fast visst finns det en strimla en hopp att det inte blir någon nästa gång)

Får uppdatera listan nu  då, testdag 19/9

Grattis :) Spännande nu när du är ruvare. En olidlig väntan men nu är vi fler som kan peppa varandra!!
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-09-04 16:37:00 följande:

Frågade ju er om råd angående att berätta för min chef om att vi håller på med IVF. Jag tänkte låta bli att berätta då det inte blev tre dagar denna veckan, utan bara två som jag behövde lägga om mitt schema. Men när jag kom till jobbet idag och började prata med chefen så kändes det mer eller mindre tvunget att jag berättade. Men det gick superbra och hon var väldigt förstående :) Tack för era tips kära ni!

Vad härligt att höra det gick bra. Det kom sig ändå naturligt för dig att berätta. Så skönt för dig att slippa oroa dig över det mer. :)
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-04 11:27:47 följande:

Känns som att jag kan börja gråta bara någon säger hej till mig. Försöker sysselsätta mig men det är en lugnare period på jobbet nu och då hinner man tänka mycket. Springer på toa hela tiden och tror att jag fått mens osv. Nej livet leker inte alls just nu... jag känner mig helt trasig! Och ju närmare testdagen desto värre tror jag att det blir.

Kram till dig <3

Ivfbebis - hur mår du nu ikväll? Usch blev ledsen för sin skull, jag har också liknande dippar och ju närmare jag kommer min testdag desto mer oro och ångest känner jag :( asom tur är har jag ett hektiskt jobb som fördriver dagarna och tiden, men då får jag istället ångest över att stressnivån ska påverka allting negativt.

Tänk så här, mkt av det vi känner och går igenom sitter i våra huvuden som spökar med oss. Idag fixk jag t,ex också för mig att jag börjar få mensliknande känslor. Har haft en helt perfekt tycker sedan vi började Ivf processen (kanske alla hormoner) men IDAG när jag duschade på kvällen och tvätta av sminket så känner jag plitarna och associerar direkt med att min mens är i gång. Har trots allt BIM om 5 dagar :(

Jag lider med dig!! Men vi får peppa varandra... jag hoppas innerligt att din magkänsla är så fel som det kan bli. Du ska plussa!! Så är det bara. Jag har tro och hopp för oss båda!! Styrkekramar
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-04 11:27:47 följande:

Känns som att jag kan börja gråta bara någon säger hej till mig. Försöker sysselsätta mig men det är en lugnare period på jobbet nu och då hinner man tänka mycket. Springer på toa hela tiden och tror att jag fått mens osv. Nej livet leker inte alls just nu... jag känner mig helt trasig! Och ju närmare testdagen desto värre tror jag att det blir.

Kram till dig <3

*helt perfekt HY (skulle det stå)
  • Znickers
    Senua skrev 2017-09-05 06:38:23 följande:

Äggplock idag! Nervöst, men ska bli skönt att få det överstökat!

Lycka till !!! :) håller tummarna på lagom fina ägg !!! Uppdatera hur det gick sedan.
  • Znickers
    Rebeccamz skrev 2017-09-05 09:44:56 följande:

Äggplock för mig idag med super nervös

Lycka till vännen. Håller tummarna att det går smärtfritt och att mi får fina ägg. Håll oss uppdaterade när du orkar.
  • Znickers
    Senua skrev 2017-09-05 11:00:40 följande:

Så! Nu var det klart. 11 ägg fick dom ut. Skönt att det är över :)

Grattis :) Ja ÄP är ju inte jättesexigt och hett direkt. Man vill helt inte göra det fler ggr ön nödvändigt. Därför hoppas jag ändå att det går hela vägen och ni får till frysen också.
Svar på tråden IVF start sommar 2017