• ivfbebis

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-08-18 18:32:38 följande:

Var på mitt andra ul idag! Är på sprutdag 9 och hade ett härligt gäng äggblåsor på 15 mm (ingen aning om hur det ligger till??).

Jag ska ta spruta ikväll och lördag och söndag kl 20.00 är det dags för ägglossningssprutan! Snacka om att pulsen gick upp! :)

Tisdag morgon 7.30 är det äggplock!!!

FruPäron skrev 2017-08-18 18:29:07 följande:

Då har vi äggplock samma dag! Spännande!! :)

Kul att vi fick samma dag! Mina äggblåsor låg på 17-19 mm. Dom sa att det var jätte bra storlek. Troligtvis återföring av ägg på fredag sen.
  • ivfbebis

Nu är jag klar med sprutor och nässpray! Tog ovitrelle nu kl 21 och nu är det bara vänta på äggplock på tisdag... nervöst!

• ivfbebis
    1Elle2 skrev 2017-08-20 21:26:58 följande:

Härligt! Det kommer säkert gå fint. Hoppas på lagom :) många ägg!

frikenfröken skrev 2017-08-20 22:45:31 följande:

Åh vad spännande!! Håller tummarna för fina ägg! Lycka till! :)

ijo skrev 2017-08-20 23:19:42 följande:

Så spännande! Kommer gå jättebra. Jag var jätterädd och nervös innan men var inte alls så farligt jag trott. När det gjorde ont fick jag mer smärtlindring direkt så var inte rädd för att be om mer ;)

Tack! Jag hoppas att det kommer gå bra. Eftersom jag inte hade så många äggblåsor så är jag mest nervös över om det finns ägg där inne eller inte. Jag får lita på att smärtlindringen räcker!
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-21 07:54:12 följande:

Tog min ovitrelle kl. 20 igår! Speciell känsla att ta sista sprutan :)

Känner du av något i kroppen? Eller man kanske inte ska känna något?

Om 24 timmar är jag på kliniken med benen i vädret :) haha!

Näää jag känner inget speciellt efter sprutan! Trodde det skulle kännas mer eftersom att man nu ska ha ägglossning... vi ska vara på plats imorgon kl 08.00. Jag måste vara nyduschad, inget smink, inga smycken etc.
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-21 08:11:08 följande:

Här kommer en liten uppdatering:

Hade äggplock i fredags, punkterade 8 äggblåsor och av dessa blev det 6 ägg. Äggplocket gick hyfsat, hade ont, men bra mediciner hjälpte till.

Är tänkt att vi ska tillbaka i em för att få tillbaka, förutsatt att det finns ngt att sätta tillbaka. Om inte ska de ringa nu under fm.

Nervös deluxe :S

Håller tummarna hårt! Att vänta är det värsta... vi har återföring på fredag om allt går bra imorgon på äggplocket...
  • ivfbebis
    Mm79 skrev 2017-08-21 12:23:38 följande:

Äntligen kom mensen här (3 dagar försenat igen, började ju bli småorolig om det blev en graviditet på egen hand höhö), så imorgon kommer jag få börja med sprutorna, 200 enheter gonal-f. UL bokat till nästa måndag. Spännande läskigt :)

Det kommer gå super! Lycka till! ????
  • ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-21 21:09:51 följande:

Lycka till imorgon! :) Ditt första äggplock va?

Tack! Ja det är mitt första äggplock. Nervös! Kommer nog sova halvdåligt inatt...
  • ivfbebis

Av 3 äggblåsor så fick vi 2 fina ägg. Återföring på fredag om allt går bra.

Tyckte äggplocket gick bra, visst känns det men det var bättre än jag trodde.

• ivfbebis
    ijo skrev 2017-08-22 09:09:11 följande:

Tog ett digitalt clearblue test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt. Förra gången fick jag tidigt MF så svårt att glädja sig, vågar inte riktigt hoppas ännu. Riktiga testdagen är inte förrän 1/9. Hoppas det fortsätter vara plus <3

Grattis! Håller tummarna att det håller i sig... :)
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-08-22 21:49:51 följande:

Skönt att det gick så smidigt för er!

Jag var så öm i hela buken att jag kallsvettades redan innan de började tömma. Trodde svullnaden skulle få ned men 10 min efter ingreppet såg jag ut som en ballong igen. Kan sitta i flera veckor sa de till mig.. peppande att höra, haha :)

Ja alltså så här efteråt är det inte så skönt när all smärtstillande har släppt. Jag har ont på vänster sida och bak mot ryggen. Kommer inte kunna jobba idag. Och svullnaden ska vi inte prata om haha! Känns som att jag har massa luft i magen.
Svar på tråden IVF start sommar 2017