IVF start sommar 2017
Grattis!!!
Grattis!!!
Nu börjar jag bli väldigt nervös för morgondagens ÄP. Kan inte ni berätta hur ni tyckte att det var? Var det smärtsamt? Var det bättre eller sämre än ni förväntat er? Vad var värst?
Har redan så ont av att gå och cykla, allmänt skumpande så är väldigt rädd då läkare sa att de antagligen blir tvungna att trycka på min mage då den ena äggstocken ofta gömmer sig. Bara VUL i sig gjorde ont när den stötte emot.
Nu är vi påväg hem efter ÄP. 9 ägg blev det och planerad insättning är på måndag, alltså dag 3. Mår väldigt väldigt illa av medicinerna och svettas som få och är öm över buken. Plocket gick överlag bra och väldigt fort. Gjorde stundvis väldigt ont men läkaren och sköterskan var så varma och fina människor så det underlättade det hela.
Jahapp. 2 dagar till BIM, med ljusrosa flytning som kom idag bestämde jag mig för att testa. 3 dagar innan min testdag. Och CB visar INTE GRAVID. Jag ska dock testa på den givna testdagen men hoppet är helt bortblåst! Den rosa flygningen var inget gott tecken!
Inga ägg i frysen sä det blir väl att gå en omgång till. Inte alls bitter och ledsen.
Testdag idag. Så negativt det kan bli. Dessutom har jag börjar blöda nu "på riktigt" och känner av en ordentlig mensvärk. Bryter ihop helt. Nu får vi vänta på nästa mens och sen ännu mer väntan eftersom jag kör långa protokollet... så nästa försök kanske blir i månadsskifte okt/nov och då start med nässpray.
Kan jag sluta med lutinus nu? Sen funderar jag på om man får använda tampong? Eller om det bara var förbud efter äggplocket....
Nu är även jag ruvare :D Fick tillbaka ett tredagars embryo idag och tre stycken odlar de vidare i 2-3 dagar. Av nio ägg blev alltså fyra befruktade. Antar att det är ett okej antal?
Nu väntar två olidliga veckor av väntan, men ni här i forumet förstår denna olidliga väntan bättre än någon annan <3
Nu kommer jag med en fruktansvärt korkad fråga men måste ändå ställa den för att stilla min nyfikenhet. Hur kommer det sig att embryot inte kan "glida" ut igen? Efter undersökningen så rann det bara till och då började jag fundera på hur det kommer sig att embryot stannar i livmodern efter insättning. Om livmodern börjar krampa, kan embryot stötas ut då?
Och förlåt igen för min korkade fråga :'D
Hej! Ser att ni är några st som har följts åt här ett tag Själv är jag inne på runda två nu med ivf behandling. Kämpigt och tröttsamt för både kropp och själ. Skulle kännas skönt om man hade någon å prata med som går igenom samma sak. Lider av endometrios med, någon mer som gör det? Vilka kliniker går ni på?
Hur har det gått för dig? Visst plussade du? :)
Hur har det gått för dig? Visst plussade du? :)
Jag förstår precis vad du menar. Det är lite för bra för att vara sant och vågar man vara glad slår det så mycket hårdare om det inte går vägen. Jag mår bra i mitt ruvande tack :) Men är helt inställd på att det inte går vägen för oss på första försöket. Jag vet inte varför, det kanske är en försvarsmekanism. Eller känslan av att det hade varit för bra för att vara sant, är så van att behöva kämpa för allt i livet. Men vill samtidigt inte vara pessimistisk, är dock en svår balansgång.
Håller tummarna för oss båda! <3