• Znickers

IVF start sommar 2017

I måndags när jag ringde Sahlgrenska för att informera om vårt misslyckade 1a försök, så fick jag besked att dem är helt fullbokade vid min näst menscykel i oktober. Så arg och besviken, in i bomben. Ska man nu få vänta igen?? För sitt 2a försök?! Hon fick boka in mig till 2 november i stället. Men jag ska ligga på och ringa dem ett par gånger i veckan, någon kanske, tyvärr, behöver avboka. 

Ibland upplever jag hela IVF-karusellen som "löpande band". Är det någon annan som upplever samma sak? Kanske inte samma känsla om man går på privat klinik, men de stora sjukhusen ger en sådan upplevelse iallafall. Riktigt surt! Jag är inte alls bitter. Är hemskt ledsen... men verkligheten suger hästballe många gånger.
  • Znickers

Nu är jag tillbaka igen. Har ingen koll på hur det har gått för er andra :( Så hemskt ledsen. Men hoppas på att fler har lyckats!! Jag kännde bara att jag behövde en paus från FL.

Nu har jag fått ny ordination, IVF2 - långa protokollet som jag starta med i min nästa menscykel i oktober.

Tydligen blir det menopur istället för Gonal-f.

Är det någon mer som kommer köra långa protokollet i oktober??

Jag ser INTE fram emot det, men tydligen krävs det då jag inte fick så bra ägg i 1a försöket.

Trött på det redan innan man startat!! *suck*

• Znickers
    hanna8911 skrev 2017-09-21 12:48:20 följande:

Hej! Jag kör långa protokollet just nu! Har snart sprayat med suprecur i 2 veckor! Mensen kom som planerat vilket var skönt då den kan bli uppskjuten av sprayet. Mådde som vanligt första veckan men har denna veckan ont i huvudet dagligen. Ska på vul och ta prover på måndag så får vi se om jag får börja spruta då! Lite krångligare än korta såklart men funkar ändå bra!

Åh spännande. Men ska du även köra med menopur? Vet inte vad jag känner än, tänker att den är mer omständig för att man måste blanda ihop lösningen själv medan Gonal-f var färdigblandad sprutor.

Vilket försök är ni inne på?
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-21 16:46:07 följande:

Jag kör långa protokollet! Väntar på försök nr 2 och nästa mens som borde komma vid månadsskiftet och sedan ska jag börja spraya med synarela på dag 19. Sprutor blir Elonva och menopur.

Första försöket var bara synarela och menopur.

Skönt att det några som kör långa protokollet. Men hur är det nu, jag ska då alla papper hemskickade med proceduren osv, men börjar man med nässprayen ca 14 dagar efter mens?

Känns som att den eviga väntan kommer upplevas än mer olidlig med långa protokollet.
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-21 16:49:10 följande:

Och jag trodde att jag skulle må jätte dåligt men det gjorde jag faktiskt inte... man har läst alla hemska biverkningar :/ Jag var noga med att spraya på bestämd tid, tex kl 7 och 19. Då får man en jämn fördelning och minskar risken för biverkningar.

Det kommer gå bra!

Tack för peppningen. Jag blev väl bara helt paff imorse när jag ringde för att kolla med den nya ordinationen. Jag trodde inte det långa protokollet skulle vara ett alternativ för oss, men jag läste på en del. Och med tanke på mina futtiga 7 ägg och som dessutom inte var av bästa kvalitet så är jag väl tacksam att de ändå bytte till det långa nu.

Men du sprayar alltså 2ggr / dag. Sköterskan i liten sa 3gge/dag till mig eller så hörde jag nog fel för jag var så upprörd just då. Skönt o höra att du mådde bra. Får hoppas att även jag svarar lika bra till den. Men sån tid allt ska ta. Med långa protokollet är vi då planerade för äggplock i mitten av november.
  • Znickers
    Milli07 skrev 2017-09-22 07:29:23 följande:

Idag har jag BIM i naturlig cykel, har TD på måndag den 25e. Testade positivt, dock väldigt svagt redan i måndags, sen starkare på tisdagen. Sedan dess har testet inte blivit starkare vilket oroar mig. Clearblue digital visar också positivt, men jag ska ta ett nytt om några dagar och se om den skiftar över till 2-3 veckor istället.

Brukar det vara starkare än detta på BIM? Tror ni jag behöver oroa mig?

Grattis!!! Vad roligt :) Oroa dig inte för mycket nu, det är så positivt det kan bli. Vänta ett tag till och testa ytterligare. Sedan får du ringa barnmorska och boka UL.

Grattis än en gång. Så roligt att höra det går vägen för några av oss!!
  • Znickers

Hej alla,

Senua - stort Grattis till det lilla pickande hjärtat!!

Jag har varit borta en period, både från FL och mentalt har jag försökt koppla bort IVF:en ett tag. Efter försök 1 som misslyckades i början av september fick vi ny ordination om det långa protokollet (fick det korta i 1a försöket). Så det har varit en jävligt lång väntan igen. Om 1,5v ska jag börja med nässprayen. Väntan har känts olidlig.

Och jag kan även säga att jag känner mig extremt nedstämd och trött. Sedan failure no 1 funderar jag på om jag inte kommit in i en mildare depression. Extremt håglös, inget känns roligt, har inte gått till jobbet på 1v (sjukskrivit mig) och finner inte någon glädje i det jag tyckte var roligt innan. Vi har en weekend inplanerad men den känner jag inget för.

Så här har jag mått i 3v tid nu. Det tär fruktansvärt mkt på mig. Detta sinnestadie är mentalt mer påfrestande än själva behandlingarna med hormoner.

Någon annan som känner igen sig?

• Znickers

Hej IVF systrar,

Jag har varit frånvarande väldigt länge sedan första misslyckandet och utan några ägg till frysen. Andra försöket började vi med långa protokollet, i slutet av oktober. Efter alla moment fick vi totalt 15 blåsor, 10 mogna ägg, 8 befruktade, och slutligen 1 som blev återförd och 2 av superfin kvalitet till frysen.

Igår plussade jag, på två olika stickor och det var väldigt positivt , är i v.5+0 och har inbokad UL 10 januari på SU. Nu gäller det bara att behålla graviditeten. En ny oro börjar nu.

Vill tacka alla som varit stöttande och peppat med sina ord. Jag håller tummarna för var och en av er.

Stor kram

• Znickers
    hanna8911 skrev 2017-12-07 18:52:16 följande:

[quote=78254035][quote-nick]170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:[/quote-nick]Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.

Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra. 

Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering. 

Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på [/

Stor kram!! Får försöka njuta av julen och allt vad den innebär!

Hanna8911 - ge inte upp. Din tur kommer. Det sista du får göra är att tappa hoppet. Jag håller alla tummar och tår för er.

Glöm inte bort er själva, hitta på roliga saker, gå på äventyr, njut av julen nu. Koppla bort tankar ett tag.

Styrkekramar till dig!!!
  • Znickers
    hanna8911 skrev 2017-12-07 18:52:16 följande:

[quote=78254035][quote-nick]170909 skrev 2017-12-07 13:51:18 följande:[/quote-nick]Det går inget vidare för mig heller, därför har jag inte varit inne här på länge.

Jag är glad för alla er som lyckas det är jag men ibland blir det lite jobbigt att läsa om när man själv inte lyckas så bra. 

Har gjort ett stimulerat försök och ett FET väntar nu på nästa mens om ca 4v för att börja nästa stimulering. 

Förra stimuleringen var vedervärdig alla biverkningar man kan få, dem fick jag.

Ska försöka hitta något positivt att fokusera på [/

Stor kram!! Får försöka njuta av julen och allt vad den innebär!

Glöm inte heller att ta hjälp utifrån, om ni (du) behöver prata ut om detta. Det hjälper att prata med en psykolog!! Av egen erfarenhet att säga, så lättar trycket lite grann.
  • Znickers
    kattnos skrev 2017-12-16 11:04:39 följande:

Stort grattis till plusset! Äntligen! :)

Du är om du vill välkommen till tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2017 :)

Lycka till ni som är kvar i den här tråden! <3

Hej Kattnos!! TACK!

Jaaa!! Äntligen :) Är så lycklig men du vet att man fortfarande är så otroligt orolig och nojig, särskilt när jag för in lutniuset. Det är då min hemska farhåga uppenbarar sig, att den vita staven ska vara rosa/röd färgad. Vilken vecka är du i?

Då tittar jag in i den nya tråden :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017