• Vårivfresa

Frågor om mitt äggplock!

imica skrev 2017-06-14 21:10:49 följande:

Förlåt för långt inlägg...men behöver verkligen ert stöd!!

Jag och min sambo håller på med vårt första IVF-försök! Anledningen är att jag endast har en äggledare kvar efter 2st X. Har varit gravid sammanlagt 3 ggr. Abort när jag var 14, 1 missfall samt dessa 2 X;en. Så att jag kan bli gravid vet vi ju...

Idag gjorde jag mitt äggplock efter ca 8 dagar med Menopur, korta protokollet.
    Mitt sista ultraljud som va i måndags så kunde de se ca 20 äggblåsor och idag fick dom ut sammanlagt 22 ägg! Vad jag förstod det som, så hade jag många blåsor sedan innan
    Jag är såklart nervös inför morgondagen då vi får reda på hur det gått!

Allt jag kan tänka på just nu är min rädsla för att inte lyckas på första försöket! Läser trådar här på familjeliv och läser HELA tiden om de som är inne på sitt 3:e IVF och fler, utan resultat.

Snälla kan ni få upp hoppet hos mig? Finns det någon som verkligen lyckades på första försöket??
    Vill hemskt gärna veta ålder, då jag vet att detta kan vara en stor del till att chanserna minskas. Jag är själv 29 år...fyller 30 detta året.

Är även livrädd för överstimulering. Fick jätteont i magen någon timme efter äggplocket och har fortfarande enorm smärta! Dock inte så svullen! ????

Kramar ????

Hej!

Vi gjorde vår ivf i höstas med långa protokollet.. Vi trodde aldrig att det skulle lyckas eftersom dom hittade bara 4 äggblåsor, 2 klarade sig men bara 1 hade delat sig som det skulle... Dom på kliniken sa att det är vanligt att det inte alltid tar sig på första försöket.. MEN vi gjorde bara ett försök, idag är det 33 dagar kvar till bf :)
Svar på tråden Frågor om mitt äggplock!