• Hunny B

Frågor om mitt äggplock!

Jag blev gravid på första försöket så det är absolut ingen omöjlighet. Men jag blev överstimulerad så fick frysa ner allt och blev sen gravid på första återföringen. Vi har kvar fem blastocyter i frysen till ev syskonförsök också. Jag var (och är fortfarande) 31 år. Lycka till, 22 ägg bådar ju gott!

• Hunny B
    imica skrev 2017-06-14 21:36:51 följande:

Åh vad kul att du lyckades direkt! Men jätte tråkigt med överstimuleringen :(

Hur och när märkte du av att du var överstimulerad??

Det planerades för totalfrys redan efter det första ultraljudet pga så många äggblåsor så jag fick inte den vanliga ägglossningssprutan Ovrielle utan en annan som ska vara skonsammare vid överstimulering. Så var beredd tidigt på totalfrys. Jag har PCOS och då är det vanligt med överstimulering så var väl informerad om risken för det. Hade väldigt uppsvälld mage, lite svårt att andas och röra mig i några dagar och en allmän konstig känsla i magen men det gick över fort iom att det inte blev någon insättning av embryo och därmed inte heller någon graviditet.
  • Hunny B
    imica skrev 2017-06-15 14:23:43 följande:

Nu ringde dom...

1 ägg av 22 befruktat. Dom vet inte vad det kunde beror på eftersom det inte fanns några fel som låg hos oss. Hade även svarat mycket bra på behandlingen. Antagligen för hårda äggskal, så förmodligen blir det hjälp med befruktning nästa gång.

I morgon får vi reda på om det delat sig som det ska, om det blir insättning i morgon eller 5 dagarsodling. Har gråtit som aldrig förr och har tappat hoppet totalt....

Hoppas det gick bra för dig! Tappa inte hoppet helt, jag har hört om ändra som haft många äggblåsor som resulterat i få eller inga befruktade ägg. Jag vet inte om det stämmer men jag har hört att om man får många ägg kan de bli av sämre kvalitet, särskilt om man har haft hög dos hormoner. Tänk att nästa gång har kliniken bättre koll på hur du reagerar på medicinering och du har därmed bättre förutsättningar!
Svar på tråden Frågor om mitt äggplock!