Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

Bf mars 2018 följas åt?

Hej! Tog CB digitalt idag med resultatet gravid 1-2. Tror BF är 30 mars. Har inte sagt något till maken ännu, det var inte planerat och har haft många tidiga mf, så tänker att det är dumt att dra igång för mycket om det inte håller i sig. Får man vara med hos er då?

• lilaemma
    hggeli skrev 2017-07-22 08:48:41 följande:

Absolut. Klart du får! :D Grattis och välkommen hit =)

Jag är också rädd och känner samma. Tappat ett barn sen och sen riktigt tidigt, så är rädd nu att det ej ska gå vägen,men hittills verkar allt bra och försöker ändå glädjas så länge det inte tyder på nått annat så ska jag tänka att allt är normalt. Men ändå har jag inte en förväntning att det måste gå bra, är ju lite luttrad och medveten att det faktiskt kan hända nått. 

kram

Tack! Vet du hur man blir med i fbgruppen?
  • lilaemma
    hggeli skrev 2017-07-22 12:31:36 följande:

Är det nån som mår illa som jag i vågor. Mådde tokilla direkt jag vaknade trodde nästan jag skulle spy sen lade det sig. Sen mådde jag rätt bra ända fram till lunch och nu ca en timma efter maten mår jag illa. Sen går det säkert över och så kommer det och håller i sig en timma eller två . Liksom i vågor hela dagen?? Inte så jätteillamående ännu men det är sådär bara lite en känsla liksom. :)

Så är det för mig med, med den skillnaden att det aldrig släpper helt. Illamående som grund och spyfärdig i vågor. Har varit så med de tidigare graviditeterna också...
  • lilaemma
    hggeli skrev 2017-07-22 15:55:45 följande:

Grattis :) välkommen. Är i vecka 5+2 och har också som du mensvärk aktigt och småillamående som kommer i vågor.

Och dundetsupermega trött. Kram

Har inte kunnat stå p g av illamåendet idag. Och så nu mår jag bättre och genast tänker jag det värsta...
  • lilaemma
    Lykkeliv skrev 2017-07-22 22:41:01 följande:

Åh va kul med alla nya plus!!! Grattis

Idag har jag varit på en mysig roadtripp med sambon och vår hund, legat på en filt vid havet, ätit gott och sett vacker natur under bilturen. Behövs inte mer för att må bra (trots illamående och trötthet)

Ni som vill va med i fb-gruppen, skicka PM till mig så lägger jag till er. Den är hemlig så ni kan inte själva söka upp den!

Hur hittar man dig?
  • lilaemma
    PICKIS skrev 2017-07-22 20:51:17 följande:

Wiiie, kan knappt Tro det. Plockade ur spiralen, samma dag fick jag mens. 2 veckor efter hade jag ägglossning.

Från den dagen har jag vart säker på att jag var gravid. Fråga inte varför, bara känt så. Bara ett par dagar efter ÄL värkte tuttarna så jag inte kunde vara ute & springa. Gjorde såklaaaart ett tidigt gravtest som var negativt...

MEN, för 1 vecka sen (1 vecka innan mensen) så fick jag rejäl mensvärk.. sa till sambon att tyvärr, jag har nog bara inbillat mig för nu kommer mensen.. jag hade så i 2 dagar..

den kom aldrig och jag gjorde ett ÄL test jag hade hemma som var starkt... kände direkt att jag var gravid ändåå..

köpte därför ett gravtest som visa GRAVID... gjorde ett nytt idag som även det visa gravid ????Kan bar inte tro att det på första försöket, 2 veckor efter uttagning av spiral lyckades ???????????? sen har jag givetvis med i beräkningen att inget är säkert (har haft 1 MF mellan mina 2 döttrar. Men går det bra så kommer nr 3 den 28 mars ?

Symtom: svällda tuttar, jättesvälld mage samt kvällsillamående (hade så förra gången oxå ????) Börjar bli trött samt är hungrig precis hela tiden ????

Grattis!
  • lilaemma
    Loppan1990 skrev 2017-07-22 20:06:44 följande:

Jag plussade i veckan, första barnet och är i vecka 5 (4+3) med BF den 27 mars 2018. Har än så länge inte så mycket symptom, lite molvärk ibland och är extra trött, samt lite uppsvälld, annars inget särskilt. vi gifter oss om tre veckor och jag har köpt och justerat min brudklänning så att den sitter tight ända ned till under rumpan, hoppas verkligen att den passar trots den nya uppsvällda magen och att ingen märker något ????

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen :)

Grattis!
  • lilaemma
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-24 12:29:38 följande:

Hur har era illamåenden sett ut? Inte mått dåligt alls (v.7+6) förrän idag, men osäker om det är graviditeten eller något annat tokigt på gång. Vaknade imorse alldeles svettig o illamående. Kan äta o behålla allt men har nästan som migrän känningar o illamående hela tin. Hir ser det ut för er? Trodde verkligen att ja skulle spy imorse kommer som i vågor.

Jag har alltid mått illa några dagar innan det synts på trsterna och sedan har det eskalerat och vari som värst runt v. 15 och sedan minskat något men ändå hållit i sig fram till förlossningen. Jag har inte kräkts därskilt mycket så länge jag legat ner och ätit konstant. Det har definitvt gått i vågor och jag jar legat i en liten hög och gnälls hackat tänder och skakat och gråtit när det varit som värst. När trean låg i magen hade jag ingen vidare bäckenbottenmuskulatur kvar och tömde hela urinblåsan varje gång jag kräktes. Hoppas på att få må bättre den här gången ;)

De flesta behöver ju dock inte må illa så intensivt eller så länge, utan runt v. 12 brukar ju de flesta må bättre...
  • lilaemma
    HannaR92 skrev 2017-07-24 17:00:01 följande:

Hej!

Jag plussade i lördags och är gravid för första gången :) härligt med en tråd eller Facebookgrupp där man kan prata med andra i samma situation :)

Grattis och välkommen. Gissar att du också ligger i sluttampen på mars... Jag är beräknad 30e...
  • lilaemma
    Sofiamy skrev 2017-07-25 20:01:23 följande:

Jag har blödningar och spottings och har haft det sedan jag blev gravid är nu i 8+4 och det bara fortsätter.

Tufft! Hoppas att det ger sig snart, vet hur orolig man blir. Med trean hade jag lite blldningar precis i början och med den här graviditeten hade jag lite spottings ungefär när mensen skulle komma. (Trodde det var mensen som kom, men när det bara tvärslutade pch inget mer kom började jag ju misstänja hur det låg till.) alla de kemiska började ju också med spottings så jag vågar inte ropa hej ännu...
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?