Dropdeadgorgeous skrev 2017-07-24 12:29:38 följande:
Hur har era illamåenden sett ut? Inte mått dåligt alls (v.7+6) förrän idag, men osäker om det är graviditeten eller något annat tokigt på gång. Vaknade imorse alldeles svettig o illamående. Kan äta o behålla allt men har nästan som migrän känningar o illamående hela tin. Hir ser det ut för er? Trodde verkligen att ja skulle spy imorse kommer som i vågor.
Jag har alltid mått illa några dagar innan det synts på trsterna och sedan har det eskalerat och vari som värst runt v. 15 och sedan minskat något men ändå hållit i sig fram till förlossningen. Jag har inte kräkts därskilt mycket så länge jag legat ner och ätit konstant. Det har definitvt gått i vågor och jag jar legat i en liten hög och gnälls hackat tänder och skakat och gråtit när det varit som värst. När trean låg i magen hade jag ingen vidare bäckenbottenmuskulatur kvar och tömde hela urinblåsan varje gång jag kräktes. Hoppas på att få må bättre den här gången ;)
De flesta behöver ju dock inte må illa så intensivt eller så länge, utan runt v. 12 brukar ju de flesta må bättre...