Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

Bf mars 2018 följas åt?

regndroppe skrev 2017-07-26 06:23:47 följande:

Åh nej :( :( Vaknade nu för 10 minuter sen av att det kändes vått i trosorna. När jag känner är det blod! Rusar till toaletten och ser värsta blodbadet. Blodet droppar i toaletten och på golvet när jag tar av trosorna :( Är övertygad om att jag fått missfall och ringer 1177. De säger att det kan vara normalt eftersom jag inte har ont... Men jag ska avvakta. Herregud. Vadå avvakta! Vad händer? :(

Det är fruktansvärt hur lite sjukvården både bryr sig och kan göra i en tidig graviditet. Prova att ringa KK direkt, ibland är de mer förstående. Är det klumpar i blodet eller bara droppar? Vid mitt mf v7 kom allt ut som en enda stor klump (lång som en handflata och ca 2cm bred. ) Hoppas att de har rätt och att du har en framförliggande moderkaka som flyttar sig, eller nått annat som inte betyder mf.
  • lilaemma
    regndroppe skrev 2017-07-26 06:50:39 följande:

Tack <3 Jag ska ringa gyn sen, men de öppnar inte förrän kl 9... Detta var inga klumpar, bara droppar av rent blod. Ssk jag pratade med sa att det kan vara mens, och att man kan ha det när man är gravid. Men jag väntar inte mens nu :( Men skönt att läsa att det kanske vara något annat också. Hoppas för allt i världen att det inte är något farligt :(

Det hoppas jag med. Och att kk ger dig möjlighet till att få titta att allt är ok därinne.
  • lilaemma

Idag mår jag för bra. Vet att det inte måste betyda att det går åt skogen, men har ingen vidare erfarenhet av graviditerer med minskande illamående. Och så var det ju den låga tempen också...flrsöka göra nått annat och ibte tänka för mycket...

• lilaemma
    jamka skrev 2017-07-29 12:33:08 följande:

Jag har fått tvillingsbesked men ligger nu på sjukhuset eftersom jag är i v.9 men det finns bara två hinnsäckar som dock växer från dag till dag.

Hoppas att de snart visar sig därinne! Att de bara är små...
  • lilaemma
    Johlit skrev 2017-07-29 21:43:32 följande:

Jaa - jag ser exakt likadan ut :) väntar mitt 3:e och är i v 8 (7+2). Försöker dölja det så gott jag kan på jobbet, men jag gissar att många redan har förstått..

Med min trea frågade chefen i vecka 8 när det var dags... ;)
  • lilaemma

Tror inte det går vägen den här gången. Rosa flytningar, mensvärk och låg temp.

• lilaemma
    PuLoha skrev 2017-07-31 16:29:39 följande:

Jag har också samma känsla :(

Håller tummarna för oss...
  • lilaemma
    PuLoha skrev 2017-07-31 18:23:12 följande:

Håller tummarna för oss!

Nu kom det blod igen för mig, nu när jag var på toaletten :( ska på vul på fredag och se vad dom säger. Har dock inga förhoppningar..

Har du något vul inbokat?

Inte ännu... Ringde du kk?
  • lilaemma
    nalg skrev 2017-07-31 22:41:02 följande:

Var på inskrivning på MVC i fredags, väldigt tidigt kan jag tycka? V 5. Tog blodprov och idag blev jag uppringd av en bm som sa att mitt tsh var förhöjt och jag hade fått recept på levaxin som jag genast skulle börja ta. Fick en tid för läkare imorgon... alltså jag är fullt frisk fö, känns inte alls kul :-/

Vad bra att de upptäckte det så tidigt! :)
  • lilaemma
    nalg skrev 2017-07-31 22:45:40 följande:

Jo Sverige är ju fantastiskt på det sättet, undrar bara vad detta innebär för barnet och mig.

Eftersom du får behandling kommer det antagligen inte att påverka någon av er det minsta. :)
  • lilaemma
    Starlights skrev 2017-08-01 09:46:02 följande:

Vul idag och jag fick se ett pickande hjärta!! Så skönt!! Skrattande
    Och det var ganska exakt rätt vecka också, 7+0 idag. 

Grattis! Har man sett hjärtat är ju risken för att nått går fel väldigt väldigt liten! 
  • lilaemma
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-03 00:06:25 följande:

Var på tidig UL igår =) Bebisen mår bra, och det fanns bara 1 barn (har tvillingar i släkten) så nu har vi berättat för barnen att barn nummer 5 (OMG) är på gång =)

Är i v 10 nu =)

Ska nu boka tid för NIPT och även KUB, vill se bebisen igen =)

Grattis!
  • lilaemma
    Stellan11 skrev 2017-08-05 20:06:05 följande:

Idag har varit en helvetes dag, spytt upp allt jag fått i mig! Jag hoppas de ger sig något snart, inte kul att jobba som frisör med detta illamående!! Måste nog kontakta bm och försöka kolla om man kan göra något åt de...

Har du provat receptfria åksjukemedicinen på apoteket? (Prostafen).
  • lilaemma
    Starlights skrev 2017-08-12 15:39:44 följande:

Jag ska ut med några kollegor ikväll och det förväntas nog att man tar sig ett glas vin eller öl.. Funderar på att berätta om graviditeten för min närmsta kollega, tror hon skulle räkna ut det själv ändå annars.. Det känns så fult att smyga med alkoholfria drinkar och jobbigt att hela tiden dölja det. Går in i vecka 10 på tisdag och har sett pickande hjärta på vul i vecka 7.. Vad tycker ni? Hålla det hemligt ett tag till och smussla vidare, eller berätta?

Berätta.
  • lilaemma
    Starlights skrev 2017-08-17 17:59:54 följande:

Ni som hae varit gravida tidigare och tagit tillskott med järntabletter.. Har hört att man kan bli riktigt förstoppad av dessa. Och jag har ju redan nu trög mage pga alla hormoner, och även innan graviditeten så brukade jag bli lätt hård i magen om jag äter dåligt osv.. Vill verkligen inte bli förstoppad, det är såå himla jobbigt och smärtsamt.

Vad är era upplevelser av tillskott järntabletter?

Jag hade tur. Min mage fungerade bättre med järntabletterna.
  • lilaemma
    regndroppe skrev 2017-08-21 16:30:19 följande:

För ca en månad sen hade jag stora blödningar pga ett hematom och idag var jag på återbesök på gyn. Allt såg fint ut! Hematomet är nästan hela borta och hjärtat pickade fint <3 Vi såg resterna av gulkroppen och navelsträngen. Moderkakan fanns där, men var svår att se för ett otränat öga. Så glad jag är <3

Åh, så skönt.
  • lilaemma
    sandri88 skrev 2017-08-26 23:55:25 följande:

Hej! Jag ska ha barn kring 19 mars om allt går som de ska.

har inte velat gå med i nån gravid grupp på fb då jag inte vill att sambons familj ska veta om att vi väntar vårat andra barn. då sambons mamma tycker att de räcker med att vi bara har sonen.

jag är nu i v.11 .

Fast FB gruppen är ju hemlig. Bara de som är med kan se att du är med. ..
  • lilaemma

Hej! Var med här tidigare men fick mf, nu är jag i v 7+2 och beräknad 10 juni. Tänkte bara ställa en fräck fråga:Är det någon här inne som testat med CB som skulle kunna säga vilken dag ni fått vilket resultat - samlar statistik. ( fick 3+ tidigare än väntat och undrar hur vanligt det är...)

• lilaemma
    Mila skrev 2017-10-31 08:09:36 följande:

Jag fick 3+ 4+4 Om man räknar från äl. Men om man räknar från bf som jag fått efter rul så var det 4+1

Wow! 4+1 är ju väldigt tidigt att få 3+. Kul! Och bara en där inne? ;)
  • lilaemma
    Mila skrev 2017-10-31 18:41:32 följande:

Tror mer på 4+4 då jag vet när äl var. Men rul säger annat. Men ja det är tidigt :) och ja det är bara en. Grattis till graviditeten:)

Tack! Ska till BM nu, hoppas på att få tid för ul snart, känns så osäkert innan en sett att allt är ok.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?