Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

Bf mars 2018 följas åt?

Hej allihopa! Tänkte hoppa in här om det är ok, plussade imorse och enligt uträkningar med hjälp av appar så bör jag vara i vecka 6 nu! har en liten fråga, på cb digital så stod det 2-3 veckor och enligt min lite oregelbundna cykel så bör jag vara i vecka 6, vad tror ni? Och stort grattis till alla plus! :)

• Linkaa
    Wunja skrev 2017-07-08 13:33:35 följande:

När jag var gravid med sonen så måste jag nog ha haft en ganska mild graviditet, för allt kändes normalt och det som var jobbigast var lite humör och lite illamående...

Men nu känns allt bara elände :( jag är ledsen och känner mig ensam (Sambon jobbar ju borta i några veckor till...) och jag är så orolig för missfall.. hade inga tankar som helst på missfall med sonen. Och trött är jag! Kunde inte hålla mig vaken för fem öre fram till lunch, låg och sov så otroligt djupt och drömde konstiga drömmar. Lätt irriterad för att man håller på och sluta o snusa också såklart...

Fan är man helt ensam eller? :(

Här är en också som har en sambo som jobbar borta, ha ju precis plussat men har endå hunnit börja bli rädd för MF och rädd att om det skulle hända så är inte sambon hemma...men man får nog bara försöka tänka positivt och jag är då bara överlycklig över att det ens tog sig då våra chanser ha varit så små med tanke på att sambon sällan är hemma men samtidigt orolig men jag försöker hålla mig positiv och tänka att lillen i magen vill stanna
  • Linkaa
    ABbf2018 skrev 2017-07-08 12:51:12 följande:

Du får lägga på 2 v från det du fick på cb då läkare/barnmorskor/appar räknar från första dagens Mens på den sista mensen, medan clearblue räknar ut hur länge sedan du hade ägglossning, när du i själva verket blev gravid. Så de låter ju inte så konstigt att du är gravid i v 6 om du hade tex 3 v på cb

Okej tack så mycket för förklaringen! Är första barnet och första graviditeten så känner att jag har noll koll :)
  • Linkaa
    ABbf2018 skrev 2017-07-08 18:06:05 följande:

Ja de är mycket olika saker att hålla reda på. Då äre ju tur att de finns såna häe forum man kan fråga på???? okej, kul och spännande med första, grattis till plusset! Första för mig med. Det är SÅ spännande. Håller alla tummar att jag snart har genomgått v 12 nu, men det är lång tid kvar????

Ja det är jätte spännande men samtidigt är man så rädd att det ska gå åt pipan, men jag håller tummar och tår och hoppas att man snart har kommit över vecka 12 så man får slappna av och börja njuta
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-10 09:27:43 följande:

Hur mår ni blivande mammor? Känner ni några symptom än?

Jag är otroligt trött. Somnar i soffan varje kväll då jag och maken försöker se film eller tv..Annars ingenting än. Jo ömma bröst har jag också :)

Här måst det väldigt bra, nästan oföskämt bra lite motvärk och bröst som känns som de ska explodera:) men är mest förvånad över hur bra det gått att sluta snusa, känner knappt nå sug efter snus( kommer väl kanske snart) men än så länge går det jättebra, ringde Mvc imorse och bokade inskrivnings samtal i slutet av augusti i v13 hur känner ni andra blivande mammor med att berätta för omgivningen? Väntar ni eller berättar ni tidigt?:)
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-10 11:51:56 följande:

Grattis till att ha slutat snusa =) jag slutade för 1.5 år sen kan inte fatta att det gått så länge nu. Ibland tänker jag att jag ska börja om när vi fått vårt barn hehe var ju därför jag slutat men neee har jag slutat så är det lika bra fortsätta hålla sig ;)

Jag och min make väntar lite med att berätta. Vill berätta till alla men försöker hålla mig. Men till min mamma och mormor har jag berättat, kunde inte låta bli hihi. 

Vi berättar nog till resterande familj kring vecka 11-12 kanske ...

Jag hoppas att man inte ska börja om att snusa men man vågar inte lova något men under graviditet och amning så lär det nog gå hur bra som helst att hålla sig:)

Vi har berättat för mina föräldrar och min bästa kompis, men kan nog vaara så att det inte går hålla hemligt så länge till då vi ska iväg på husvagnssemester med hela vårat kompisgäng och de lär märka DIREKT att jag inte dricker... älskar öl och ska dricka alkoholfritt men de lär nog endå förstå.. kommer vara i vecka 8 isånnafall ifall de förstår...
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-10 18:59:18 följande:

Precis samma här. I framtiden vet man aldrig men har ju hållt mig 1.5 år nu så under graviditeten och amning bör det gå lätt för.mig. ( :

Nej precis jag förstår. Vi också ska upp o h träffa familjen och kanske måste säga om jag mår illa och inte orkar göra nått liksom . Förklara varför :D

Ja då kanske man måste berätta men mest troligt förstår nog ens omgivning ifall man mår illa och sover hela tiden ;)

man önskar bara att man inte va så orolig för MF, men jag tror nog att hela våran kompis krets skulle veta ifall jag fick ett mf så då kanske det gör mindre ifall de vet att man är gravid också... känns som en sån stress att försöka dölja och hålla hemligt :) framtiden får utvisa om det blir att berätta eller inte
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-10 22:04:18 följande:

Japp så.känner jag lite också. Eftersom jag varit med om traumatiskt t.ex. att föda för.tidigt i vecka 21 ville jag berätta lite innan till.min familj mamma och mormor kanske även till.några vänner för händer nått så behöver jag ju kanske stöd. Mf är traumatiskt speciellt när vi väntat så länge. Så.kanske också berättar till några till . Tror inte jag kommer kunna hålla mig :D men kommer nog vänta otroligt länge innan jag lägger ut på ex. Facebook eftersom.det var så smärtsamt sist i vecka 21 behöva förklara till alla vad som.hänt. väntar nog så officiellt till vecka 30 kanske. Fast vi får se.

:D åh vad jag önskar det ska gå bra hela vägen nu!!

Är så lycklig det visade positivt idag!

oj nej va tråkigt! Då håller vi tummar och tår att det vill stanna och gå bra denna gången! Detta är ju första gången jag ens är gravid och tror nog jag har gått in med inställningen att det värsta kommer hända när man egentligen bara borde njuta och vara lycklig över att man ens kan bli gravid jag har då inte ens Facebook men väldigt prat glada vänner så när det kommer ut så vet nog hela världen
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-11 05:37:57 följande:

Det kommer säääkert gå bra :D i de allra flesta fall så gör det ju det. Vi är lite rädda men försöker samtidigt tänka att det ofta inte händer igen det vi varit med om för de har ju ej hittat nått fel utan det var antagligen en infektion.

Det händer 1 på 1000. Har ingen i min bekantskapskrets som råkat ut för nått sånt. Så det är väldigt ovanligt . 

Tidiga missfall är ju lite vanligare, men som du säger. Ingen ide oroa sig. Är bättre att försöka tänka att vi är gravida och vara glad, såklart kan ju saker hända, men då får man ta det då tycker jag. Inte förvänta sig det. =) men det är svårt att inte tänka alls. lite gör man nog det. ja jag är nog rätt rädd emellanåt fast samtidigt som jag också är jäkligt glad. och jag hoppas och tror nog ändå det ska gå vägen nu och gör det inte det så precis som du säger, vi kan ju bli gravida. Då försöker vi bara igen ju :D

Tack för de positiva orden de behövs! Jag är en sån som lätt jagar upp mig så positiva ord hjälper alltid, har så många i min omgivning som fått missfall men då få man väl hoppas att man inte är en av de som också ska få det :D nä nu ska jag bara försöka njuta och klura på hur jag ska lyckad låstas dricka på fredag då det vankas fest som jag dumt nog planerade själv innan jag visste att jag var gravid.. ;)
  • Linkaa
    sofiamariasofia skrev 2017-07-12 13:17:52 följande:

GRATTIS!!!

Jag vet precis hur du känner, samma för mig, borde fått min mens den 9:e och har plussat nu.

Ringde till MVC igår och har fått tid bokad i augusti, men när man får verkar bero på var man bor (jag bor söder om stockholm)

Ja det verkar vara jätte olika, jag inte tid förrän i slutet av augusti och då är jag i v13... hade så hemskt gärna velat göra ett Vul så jag kunde stilla min oro för missfall iallafall lite och veta att allt ser bra ut just nu iallafall.. i vårat län får man som det låter endast 1 ul och det är i v19-20 och bara träffa BM en gång innan ul..
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?