Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

Bf mars 2018 följas åt?

Sara2017 skrev 2017-12-23 13:11:29 följande:

Så olika det kan va, ligger i samma uppgång som dig, runt 12 kg. Startade på 72kg. Men min bm bryr sig inte ens om jag väger mig...

Ja det verkar vara väldigt olika, min BM förklarade redan vid inskrivningen att man ska gå upp mellan 6-9 kg vilket jag tyckte va jättelite... jag började på 60 kg vid inskrivningen i vecka 12, har en jätte bra BM men hon pratar varje gång om vikten och jag väger mig varje besök :)
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2017-12-23 20:57:49 följande:

Oj! 6-9 kg är ju ingenting! :O jag väger mig också vid varje tillfälle, men frivilligt. De har vågen på toa... sen frågar hon om jag vägt mig och sen inte mer med det... super skönt! Vikten är ju så individuell och jag tycker det är synd att vissa är så strikta med det. Vikt kan vara så känsligt för många och vi bakar trots allt ett liv i våra magar... tycker man borde prata mer kost, vad man kanske ska äta lite extra av osv...

Måste ju va jätteskönt att slippa höra om vikten varenda gång! men jag har nog ätit för typ 3 personerna nu under graviditeten så nu ser jag till att äta lagomt och så länge jag vet att jag sköter det så är jag inte orolig :)
  • Linkaa
    Sara2017 skrev 2018-01-05 10:13:00 följande:

Nu har min mage också stått still... sist vi mätte va 18de december, då låg jag mitt på kurvan. Tror jag va i vecka 27 och mätte 27 cm... nu är jag iaf i v 31 och mätte 27 cm. Jag själv har bara gått upp 1 kg. Jag har förvisso varit sjuk och levt på rostbröd och nyponsoppa i 1,5 vecka. Det jag tyckte va jobbigast va att hjärtljudet hade lägre antal slag. Inte extremt kanske, men vill minnas att vi låg på 155, igår va vi nere på 139-145 typ...

Men vi fick en ny tid den 16de för att mäta mage och hjärta igen... så hoppas på det bästa...

Min lilla i magen sov tydligen sist då vi kollade hjärt ljuden enligt BM, då va slagen lägre men sen verkade det som att bebis vaknade och började sparka och böka på och då steg slagen till vad de brukar ligga på så din lilla kanske bara sov? :)

Jag ska till BM nästa gång den 16e och då hoppas jag verkligen att mitt mått ha ökat, vet iallafall att jag ökat med 2 kg sen sist, visst är det jobbigt att känna sig så orolig över minsta lilla grej! Men mest troligt är ju allt precis som det ska och om bara nån månad har vi våra småttingar hos oss :)
  • Linkaa

Idag var det då besök hos BM, nu hade SF måttet blivit större och låg nu på 29, fina hjärt ljud och bebis hade lagt sig med huvudet neråt :) hade även andra dagen på gravledigheten idag och nu längtar vi så mycket tills vi får träffa den som har disco i magen :) 8 veckor kvar nu till BF, någon som har börjat boa hemma och göra iordning? :)

• Linkaa
    KarinIngrid skrev 2018-01-16 22:53:25 följande:

Jag har boat massor :)

Känner mig nästan klar! Skötbord, vagga och vagn iordninggjorda. Några uppsättningar kläder tvättade och redo. Sitter och virkar en filt till vagnen!

Storebror har rensat bland sina leksaker och plockat ihop det han vill ge bebisen :)

Så mysigt och va gulligt att storebror ville vara med och ge bort saker :)

vi har fixat mycket men än är det lite kvar, väntar på att vagnen ska komma och sen är det en vända till apoteket som är kvar. Har än inte velat bädda i spjälsängen då vi ha både katt och hund hemma och vill ha så lite hår som möjligt i bebis grejer om det skulle visa sig att bebis är allergisk :) men längtar så mycket tills man får göra iordning det sista men eftersom att jag går hemma nu och faktiskt mår väldigt bra så känns det som att man har gott om tid att fördriva:)
  • Linkaa
    Starlights skrev 2018-01-18 16:51:12 följande:

Vi har också "boat" massor, hehe. Har säng, skötbord, vagn och allt sånt "stort" klart. Det vi inte hunnit fixa än är badbalja, skötväska och typ blöjor, duscholja och sånt. 

Var också på besök hos bm idag. Är i vecka 31+2, och min bebis har inte vänt sig än. Kände ni när de vände på sig i magen? Ni som varit gravida tidigare, minns ni vilken vecka era första vände sig? Än finns ju tid kvar, men jag vill verkligen inte på något vändningsförsök, hört att det är sjukt obehagligt och ofta vänder de ändå tillbaka sig.. :/  

Jag väntar första och jag kände inte när min vände sig, är i vecka 31+5, däremot så känner jag väldigt tydliga och hårda sparkar högt uppe i magen just under revbenen och min bm sa att nu när min vänt sig så är det nog mest högt upp jag kommer känna sparkar :)
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-01-22 10:54:57 följande:

Vi har tyyyyyyyp bestämt oss för namn... O mellannamn. O efternamn blir min mans.. Då vi är gifta :) men sparar mig för att berätta då de är väldigt privat för mig(vet ej varför)

Idag har vi vart på Barnmorska-besök. Gick jätte bra. Älskar min barnmorska! Hon är så underbar o lättsam. Är i vecka 33. Byter vecka på lördagar.

Bebis ligger nu med huvudet nedåt.. O de känns. De ilar.. O de hugger mellan benen. Men! Glad att han ligger där. Barnmorskan sa att de är klart han kan vända sig men hon trodde inte det utan att han ligger bra nu. Vi får se :) börjar närma sig.. Har inte gått upp så mycket.. Ligger på +8 kg.. Men känner du på min vigselring att händerna är svullna vissa stunder på dagen..

Hur mycket har ni ökat med kg? Har eran bebis vänt sig? O hur mår ni?! :)

Jag byter också vecka på lördagar och är i vecka 33!:)

Vi har inte bestämt oss om namn, vi vet ju inte vad vi ska få men namn förslagen är klara och sen få vi känna efter när bebis har kommit vad för namn som passar bäst :) blir min sambos efternamn då han har ett jätte ovanligt och fint efternamn :) jag har gått upp 12 men nu har jag stått still i flera veckor i vikt så det känns bra för magen växer då iallafall och bebis ha vänt sig :)
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-01-22 14:39:18 följande:

Nej va kul! :D jag har BF 16 mars!

Jaa jag fokuserar inte alls på vikten... Bara de inte blir allt för överdrivet så det är en risk för både mig o bebis så slitsamma! Man ska gå upp när man är gravid o får vara glad för att kroppen gör det den ska o tar hand om oss båda! <3

Är ni nervösa för ngt speciellt inför förlossning eller ngt? O hur är era partners just nu? :)

Jag har också bf den 16 :) blir spännande att se om det blir tidigare eller senare för mig får bebis gärna komma tidigare! :)

Jag känner mig inte så nervös, jag tänker att ut ska den och ont kommer det ta så det är bara att gilla läget :) så känns det nu iallafall, sambon däremot är betydligt mer nervös och vill knappt prata om förlossningen så jag är mer orolig för hans skull än för min egen just nu:)
  • Linkaa
    efterfest skrev 2018-01-24 19:44:23 följande:

Idag har vi hämtat våran vagn, åååh Gud den är så fin!! Plötsligt är allt mer verkligt. Tänk att våran bebis ska ligga där i! 39 dagar till BF.. och OM vi räknar ner... japp ;)

Så roligt! Längtar tills våran vagn kommer om 2 veckor :)

Alltså är det nån fler som har börjat känna av yrsel? Har legat HELA dagen idag, varje gång jag ställt mig upp har hela världen snurrat.. hade fina värden hos BM förra veckan och ska dit nästa vecka igen.. känns inte så kul att knappt våga gå upp för ett glas vatten med rädsla att svimma och slå sig :(
  • Linkaa
    Vargen070918 skrev 2018-01-25 08:46:07 följande:

Jag har det till och från och även i samband med illamående. 

Jag har ganska lågt blodtryck så min BM trodde att det var blodtrycksfall som jag får. Fick rådet att dricka mer vatten och vara försiktig när det kommer till att resa mig snabbt osv. 

Det kommer dock för det mesta när jag sitter ner så sambandet med att resa sig stämmer inte på mig.

Jag har också haft väldigt lågt blodtryck, men ska höra med min bm på torsdag då jag ska dit ifall det är det som yrseln beror på :) men tycker att man känner sig mer och mer sliten för varje dag som går nu, sover typ hela dagarna och fått mer o mer svullna fötter och mer yrsel men det är väl kanske så det ska vara:)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?