Inlägg från: Sofiamy |Visa alla inlägg
  • Sofiamy

Bf mars 2018 följas åt?

Stellan11 skrev 2017-08-04 10:59:48 följande:
    Här blir vi inte ens erbjuden kub å inskrivning sker efter 12 fullgångna veckor (12+0). Hälso samtal kan man få innan men de kan man själv läsa på Livsmedelsverket. Tycker de är jätte konstigt att de är såå olika i ett å samma land :s
    Jag vet att erbjudande om KUB varierar mycket över landet, i malmö där jag bor erbjuds man om man fyllt 33 annars får man själv betala för det.
  • Sofiamy
    PuLoha skrev 2017-08-04 14:47:08 följande:

Någon här som vet om man får äta rökta räkor?

Om du köper på restaurang eller i affären är det helt ok för de är kokta ute på båtarna innan de röks när de kommer till fastlandet. Om du blir bjuden av någon som gör det själv hemma, kolla så de är kokta innan eller att de är varmrökta så är de inga problem!
  • Sofiamy
    Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 

Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 

Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Hej!

Jag är beräknad till den 1/3 och planerar inte berätta något på jobb förrän efter rul den 5/10. I övrigt mår jag oförskämt bra, otroligt trött behöver kissa mycket på nätterna men o övrigt är det mycket bra, nästan så jag undrar om jag fortfarande är gravid, det syns ingenting och vikten ligger stabilt på -3kg...
  • Sofiamy
    Tjager skrev 2017-08-10 14:29:42 följande:

Någon mer som har mått skitdåligt i flera veckor och nu mår bra? Är på 10+3 nu och började må bättre för en vecka sedan efter att ha mått skit sedan 5+något...

Gjorde VUL på 8+4 och då såg allt bra ut.

Den uppsvällda jättemagen är nu helt borta och lika smal som innan graviditeten igen. Gigantiska bröst är väl det enda gravidsymptomet nu.

Ska man vara lättad eller orolig?

Jag är i 10+6 mår som en pärla nu! Lite ömma bröstvårtor men annars inget, lite tröttare kanske men kan va för jag precis gått på semester och jobbat som en galning hela sommaren för att bli klar med alt innan semestern. Men jag blir ju såklart lite orolig när jag mår så bra...
  • Sofiamy
    hggeli skrev 2017-08-12 08:19:55 följande:

Hur mår ni tjejer ? :) Här verkar illamåendet inte ge med sig. Men är ju bara vecka 9 än. Har förhoppningar det kanske lättar vecka 11 redan. Hoppas hoppas :)

I övrigt börjar jag verkligen känna mig svullen om magen. Kan ju bero på att jag får äta mkt oftare också av illamåendet hehe ;)

Berätta gärna vad ni har för symptom just nu. ? Har ni berättat till familjer ännu?

Jag är i vecka 11+1 och mina symptom har avtagit nu, ingen trötthet tarmarna har slutat vara svullna, inget mera intermittent illamående. Jag mår helt enkelt som jag gjorde innan jag blev gravid. Min syster vet och min mamma samt två av våra vänner i övrigt vill jag vänta till efter kub, jag vill veta att allt är bra innan jag berättar.
  • Sofiamy
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 11:23:42 följande:

Vul visade inget foster alls.... åker tillbaka till uppsala imorgon. De rekommenderade piller å ligga kvar på sjukhuset för smärtstillande och observation.

Stora varma kramar till er, finns inte tillräckligt många ord, ta hand om varandra i denna svåra stund, kramar!
  • Sofiamy
    Starlights skrev 2017-08-12 15:39:44 följande:

Jag ska ut med några kollegor ikväll och det förväntas nog att man tar sig ett glas vin eller öl.. Funderar på att berätta om graviditeten för min närmsta kollega, tror hon skulle räkna ut det själv ändå annars.. Det känns så fult att smyga med alkoholfria drinkar och jobbigt att hela tiden dölja det. Går in i vecka 10 på tisdag och har sett pickande hjärta på vul i vecka 7.. Vad tycker ni? Hålla det hemligt ett tag till och smussla vidare, eller berätta?

Jag berättade för mina två närmaste kollegor redan i vecka sju, mycket tidigt, men jag mådde rätt dåligt psykiskt och de kunde stötta mig väldigt bra. Dessutom har jag ett fysiskt och psykist tungt arbete så kändes bra att de kunde täcka upp när jag upplevde att det blev för mycket, så mitt tips är att berätta. Skulle något sedan gå fel med graviditeten tycker jag personligen attt det känns bättre om någon på mitt jobb vet vad som hänt. Lycka till kram
  • Sofiamy
    Linkaa skrev 2017-08-17 20:52:49 följande:

Va skönt att höra att det verkar vara vanligt att symptomen avtar, är sååå orolig att något ska vara tokigt för mina symptom har också avtagit.. går in i vecka 11 imorgon och vill bara att tiden ska gå fort tills man ska på ul så man få se så att allt är bra :) är så himla rädd för MA det är nog största skräcken just nu, att det ska gå åt pipan utan att man vet om det:( känner mig som nojjigaste människan i världen just nu:)

Jag känner mig precis som du, nojjar hela tiden och tror att jag kommer till kub nästa vecka och att bm ska säga att fostret har dött. Usch så jobbigt det är!!!
  • Sofiamy
    Krusbärskompott skrev 2017-08-18 12:38:52 följande:

Haha jag har inte heller någon gravidmage, bara lite fluff. Första barnet, v11+6 nu.

Däremot fick jag ett bra svar på nipt igår så är helt överlycklig. =) Lite ro i själen för första gången sedan jag fick utslag på stickan tror jag.

Så härligt med bra resultat på nipt! Ska på kub i nästa vecka och är rejält nervös, har ju åldern inne för ettsämre resultat :(
  • Sofiamy

Hej alla! 
    jag undrar om det är någon som köpt gravid-strumpbyxor från HM? jag har nämligen gjort detta då jag upplever at mina vanliga sitter rakt över mina svullna tarmar och trycker. MEN nu undrar puckot här bakom skärmen vilket håll de ska vara på?  ena sidan har två sömmar och den andra en, de är lika stretchiga o magen oavsett vilket håll de är på. Jag känner min som en idiot. snälla hjälp???

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?