Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

Bf mars 2018 följas åt?

hggeli skrev 2017-07-12 14:03:01 följande:

Tack för svar angående kaffe.

Jag tror också en kopp på.morgonen får vara planen för mig. Förhoppningsvis lyckas jag trappa ur helt till innan bebis kommer.

Men sluta tvärt är inte bra. Barnmorska sa att när jag snusande då jag väntade nr 1 att det är viktigare mamma.mår bra än att jag mår jättedåligt. Bebis mår sämre av det än att jag snusar lite.

Nu har jag dock slutat snusa som skönt är. Dock dricker jag mkt kaffe men nu direkt jag fick veta jag var gravid har jag minskat till 1 -1.5 kopp.

Vill.som.sagt trappa ur helt men tror det är nyttigare med övergångsfas man ska inte må dåligt heller. Kanske löser illamåendet saken om det kommer ..Naturligt ;) hehe. Men enl Google ska det inte va nån fara med någon kopp mer dag..Aldrig hört talas om att bebbe kan ha abstinens ska kolla upp det dock.

Nån.mer som.vill dela.mef sig hur de gjort /gör/ska göra ? Med kaffe ? :)

Jag har varit en stor drickare av kaffe.. ca 9 koppar om dagen, nu har jag skurit ner till 2 små koppar per dag, kan tycka att kaffet saknar jag betydligt mycket mer än snuset( har snusat minst en dosa per dag tidigare) men kaffet är jobbigare...
  • Linkaa

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 2/3 med fjärde barnet

Alexy, 29 år, BF 2/3 med tredje barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Sivans, 30 år, BF 3/3 med tredje barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet 

Jamka, 40 år, BF 5/3 med andra barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Linkaa, 25 år, BF 8/3 med första barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Isvattenis , 27 år BF 9-12/3 andra barnet

Millagrstrom , 29 år ,BF 12/3 med andra barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Gbs, 34år, BF 13/3 med andra barnet

Jess06, 25 år, BF 14/3 med nr 2

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Evhb17, 32 år, BF 15/3 Med nr 3

Skrutt 83, 34 år, BF 18/3 med tredje barnet

Cocosboll, 28 år, bf 19/3 första barnet

LP0, 27 år, bf 23/3 första barnet

Larssonc, 27 år, bf 24/3 med första barnet

• Linkaa

Hej alla blivande mammor! Behöver lite hjälp... var nämligen tvungen in idag och göra ett vul pga stark mensvärk som hållit mig vaken inatt.. väl där så frågar doktorn vilken vecka jag är i och enligt sista mensens första dag så bör jag vara i vecka 7. Hon kunde inte se något hjärta ticka och tyckte att det såg för litet ut för att vara i vecka 7.

Hon säger inget mer utan avslutar bara med att antingen är fostret redan dött eller ett missfall som kanske kommer snart eller så är det bara fel räknat hur långt gången jag är eftersom min mens har varit jätte oregelbunden och att jag får vänta och se tills vecka 18 på ul...

Gråter floder här, fick inget svar över huvud taget inget om varför jag hade så ont och sen bara sväva i hopp och förtvivlan ifall det redan är dött eller om allt är ok tror ni man kan kräva att få komma på ett till vul på nån vecka eller ska man måsta vänta till ul??

• Linkaa
    FruGast skrev 2017-07-17 18:20:22 följande:

Du ska få en tid om en vecka eg. Det brukar man få. Vilken vecka mätte fostret?

Det sa hon inte.. hon sa ingenting annat än att blåsan mätte 9 mm men inget annat
  • Linkaa
    Lykkeliv skrev 2017-07-17 19:25:04 följande:

Va var det för läkare!!?? Klart du ska kolla med ett vul igen om 1-2 veckor!! Ring och boka in ett, för det är ju psykiskt hemskt att gå runt och inte veta!!

Styrkekramar

Ja den va en kvinnlig läkare på kvinnokliniken... ja det är verkligen jättehemskt. Det enda jag tänker nu är att fostret redan är dött känner mig jätte rädd och ledsen, första graviditeten någonsin för mig och jag känner mig helt ställd
  • Linkaa
    hggeli skrev 2017-07-18 07:16:19 följande:

Vilken vecka och dag är du i? Det syns bara en blåsa riktigt tidigt innan vecka 5+ någonting.

Hon kunde se något i hinnsäcken men inget hjärta och hon sa inte vilken vecka jag såg ut att vara i
  • Linkaa
    Lykkeliv skrev 2017-07-18 12:02:02 följande:

Hur är det idag? Har du ringt och bett om en ny tid för vul?

Ringde imorse men då hade de redan slut telefontider... ska göra ett nytt försök imorgon men då åker vi iväg på husvagnssemester i en vecka, känns inte riktigt lika roligt längre med semester då allt känns så oroligt antingen så är det ju redan dött eller så är det tidigt man vill bara veta just nu så man får gå vidare och slippa oroa sig..
  • Linkaa
    Lykkeliv skrev 2017-07-18 15:34:16 följande:

Usch va surt! Prova imorgon igen och boka in en tid nästa vecka. Och försök njuta av semestern, du kan inte påverka något ändå tyvärr. Kram

Tack! Nä jag vet ju det känns bara så ovisst men jag hoppas få komma tillbaka och jag vägrar ha samma läkare igen för hon var en hemsk! :(
  • Linkaa

Tillbaka här efter semester och ett hemskt illamående som började för 2 veckor sen... har varit så yr och spytt mest hela tiden.. börjar vara lite bättre nu som tur är, är i vecka 9 nu och går in i vecka 10 på fredag:)

Har även fått se hjärtslag på mitt andra vul efter att jag träffade mardröms läkaren på mitt första vul så nu känner man sig lite mindre orolig iallafall:)

• Linkaa
    hggeli skrev 2017-08-09 06:39:21 följande:

Hej vad kul höra från dig igen :D ja snacka om mardröms läkare du fick. Kul det gick bra och nu börjar vi har tagit oss en bit in i grav.

Jag mår också illa i massor. Puuh :) man får verkligen känna på att man är gravid!

Jo det kändes så fantastiskt bra att se lill hjärtat slå på vul, fastän det är tidigt så känner man sig mycket lugnare nu och det känns mer på riktigt nu:) va tråkigt att höra att du också mår illa det är verkligen inte kul men förhoppningsvis ska det ge sig snart:) har haft sån tur att än så länge så har det gått bra på jobbet:)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?