Inlägg från: MistyM |Visa alla inlägg
  • MistyM

Bf mars 2018 följas åt?

hggeli skrev 2017-07-27 09:51:48 följande:

Jag fick lergigan mot mitt illamående igår och tyckte det hjälpte första graviditeten men helt ärligt hjälpte ingenting igår och vart astrött kunde knappt hålla ögonen öppna och kände mig nästan sämre. Vad mer finns det??? Vad tycker ni om primperan eller vad det heter? Nån som har nått bra tips??
    Jag står inte ut alltså. Kommer i vågor och är helt sjukt jobbigt. Har inte kräkts, ännu , men är rätt tidigt än ju, vecka 7 (6+0) så det kommer ju säkert bli värre. 

Fick du lergigan comp, i så fall hur mycket och hur ser din morgonrutin ut när du tar dem, äter du något, osv?
  • MistyM

Ser att det är fler som mår dåligt nu, era stackare.
    Jag mår så illa att jag har starka magsmärtor hela tiden, tror det är magkatarr också. Vill bara skrika när det gör ont. Kan äta 1 tugga mat sen känns magen full och gör ont. 

• MistyM
    Linn och Robin skrev 2017-07-28 16:23:23 följande:
    För min del var det tyvärr ett MA, jag hoppas du har fått komma in på gyn och göra ett vul och att allt är i sin ordning <3
    Beklagar <3 
  • MistyM

Det blir problem för mig att hålla det hemligt också, mest av orsaken att jag mår så väldigt dåligt och inte klarar av att ljuga för folk. Jag har undvikit att träffa alla helt. Inte för jag varit i skick att gå ut :(

Lergigan hjälpte mot illamående så den biten är under kontroll, men har extrema magsmärtor nu istället sedan ett par dagar tillbaka, viker mig dubbel när jag inte ätit på 2 timmar, medan jag äter och precis efter jag ätit. Någon annan som får smärta när magen börjar bli tom?

• MistyM
    hggeli skrev 2017-07-31 09:12:04 följande:

Ja näe nu mår jag så illa igen. Var kanske vara det att jag slapp spy imorse. Vart så orolig istället för att va glad hehe. Aldrig är det bra ;)

Men nu känner jag av illamåendet rejält igen. Nästan så jag vill spy.

Men vad säger ni? Det kan variera rätt rejält har jag för mig. Typ vara på dan flera dagar en vecka. Sen på kvällen nästa vecka. :)

Haha neej, ta din medicin och ta hand om dig nu :)
  • MistyM
    Stellan11 skrev 2017-07-31 15:14:28 följande:

Tillbaka på jobbet idag. Att jobba som frisör är en plåga med detta illamående, känns som man ska spy på varje kund! Vad tar ni andra mot illamående? Receptfritt? 4e graviditeten och illamåendet har blivit värre för varje!!

Postafen är det receptfria antihistaminet som gäller för illamående! Det hjälpte mig lite, men bad om lergigan också ganska snabbt, postafen är 80 kr för 10 tabletter.
  • MistyM
    hggeli skrev 2017-08-01 12:10:42 följande:

Jag vet jag tjatar om detta nu. Men måste skriva av mig mer.

Jag är så fruktansvärt orolig så jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Fattar inte varför de la vårt vul flera dar fram men kanske ska va glad vi fick ett. Ringde min barnmorska idag pga ljusbruna flytningar typ 2-3 dagar. Hon sa att vi absolut ska kolla upp det med tanke på vår historia. Då vet jag inte vad hon menade om hon menar för att jag ska slippa oroa mig eller för att hon tror det är större risk vi får missfall. Vi har ju haft ett tidigt missfall och sen tappat ett barn sent i vecka 21 pga infektion.

Åh jag är så rädd. Måste försöka tänka på annat. Kan ju ändå inte göra nått om nått hänt. Är så rädd för att illamåendet också är lite mindre samtidigt som dessa bruna flytningar. Gud vad jag hoppas vi får se ett litet hjärta på torsdag som pickar. Hur ska jag orka annars. 3 år har vi försökt få barn :( jag känner mig så maktlös när man inte vet och inget kan göra om nått skulle hända.

Åh, tänk på att oddsen ändå talar för att din graviditet går hela vägen. Det med infektionen låter ju som en riktig lågrisk-grej. Ta en dag i taget, det är jättebra att du har VUL redan på torsdag. Ta det därifrån och försök att inte tänka på det så mycket tills dess. Du får berätta hur det gick sedan. Kram på dig.
  • MistyM

Ni som mår illa, jobbar ni som vanligt, eller hur hanterar ni det? Vart drar ni gränsen för när man behöver sjukskrivas?

• MistyM
    Tjager skrev 2017-08-02 10:40:59 följande:
    Undrar detsamma... Gick tillbaka till jobbet i måndags på 9+0, mådde skit... Igår slutade det med att jag låg i tårar på golvet på jobbet då jag redan har fått foglossning som strålade ut överallt.... Tog mig hem till slut för att istället få feberfrossa och ligga och kräkas... Ligger hemma nu och mår jättedåligt och vill bara bryta ihop... ????

Vet inte hur jag ska klara detta...
    Hade du semester innan och kom tillbaks till jobbet först nu? 

Jag tycker du borde vara hemma och ta hand om dig med de besvären du har. Mår mamman bra så mår bebisen bättre sägs det ju.. 

Jag har resonerat så här, hade man haft de besvären och inte varit gravid, så hade man ju sjukanmält sig. Så varför ska det bagatelliseras bara för man väntar barn? 
  • MistyM
    efterfest skrev 2017-08-02 12:22:26 följande:

Då har jag varit på Vul, allt såg bra ut och vi fick höra ett tickande hjärta i 165 slag per minut!! Så underbart att se, vi är så glada. Armar och ben hade börja växa, små stumpar. Han beräknade mig till v 8+6, så BF 11 Mars. Han sa också att missfallsrisken nu är under 5 procent. Vi ska tillbaka om 4 veckor, då kan han se om det är nåt fel utseendemässigt med barnet. Men just nu känns allt mycket lättare och jag kan andas ut lite!!

Grattis :D :D 
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?