Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

Bf mars 2018 följas åt?

Är det nån här som har börjat handla någonting?:) är ju första barnet för oss så vi ha ju verkligen ingenting än så länge och vi ha sagt att vi inte ville handla nått förrän tidigast efter rul typ v 19. Men nu fick jag veta av en kompis att vagnen jag så gärna vill ha är på rea på barnbutiken som finns i våran stad... blir sååå kluven om man ska vänta eller handla nu.. är ju bara i vecka 9 (går in i vecka 10 imorgon... ) känns så tidigt att handla nått redan nu..:(

• Linkaa
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-08-10 12:14:52 följande:

Är i vecka 9 och det enda jag köpt är kläder men det gjorde jag innan jag blev gravid för de var så söta. Vi kommer nog inte köpa så mycket innan vi hittat hus för vår lägenhet o vind är redan full av grejer. Men det "stora" kan ju vänta. Men mysigt o köpa kläder redan, tar inte så mycket plats. Man kan passa på nu när det är sommarrea eftersom våra framtida barn behöver ju vår o sommarkläder inför 2018

Jag har kvar studentrabatt på långa sidor tills okt (slutade plugga i juni) så tänkte passa på innan dess o köpa lite småsaker och tjäna en slant kanske :)

Okej ja kläder tar ju inte så mycket plats men tror nog inte jag vågar köpa nå förrän efter v 12:) men plats har vi nästan för mycket av, vi byggde nytt hus för ett år sen så vi har flera sovrum över där allt för mycket skräp rymms :) men man kanske skulle ha handlat på rean nu.. får kanske åka in och kolla:) va skönt med student rabatt det måste ju va jättebra att kunna använda den nu inför bebis:)
  • Linkaa

Va skönt att höra att det verkar vara vanligt att symptomen avtar, är sååå orolig att något ska vara tokigt för mina symptom har också avtagit.. går in i vecka 11 imorgon och vill bara att tiden ska gå fort tills man ska på ul så man få se så att allt är bra :) är så himla rädd för MA det är nog största skräcken just nu, att det ska gå åt pipan utan att man vet om det:( känner mig som nojjigaste människan i världen just nu:)

• Linkaa
    Sofiamy skrev 2017-08-17 22:15:04 följande:

Jag känner mig precis som du, nojjar hela tiden och tror att jag kommer till kub nästa vecka och att bm ska säga att fostret har dött. Usch så jobbigt det är!!!

Ja det är verkligen jätte jobbigt känner knappt att jag vågar glädjas åt att man är gravid men vilken tur att du få göra kub test! Själv får jag inte veta ifall allt står rätt till förrän rul i vecka 18:(
  • Linkaa
    ABbf2018 skrev 2017-08-18 08:38:12 följande:

Jag känner precis som du!!! Är så jävla nojig över ett ma så det finns inte, gå bara runt o är orolig hela tiden så jag vågar knappt va glad över min graviditet. Däremot tror jag det komma släppa efter ultraljudet vi ska på nästa måndag... om nu allt ser bra ut där... först trodde jag att oron skulle släppa efter dessa 12 veckor, är o v 13 nu, men då kände jag, men tänk om jag fått ma och jag gå runt o tro att jag är gravid när jag i själva verket har en död bebis i magen... hemska tankar som åker runt i huvet!!!

Jag känner exakt som dig! Vågar knappt vara glad:( Typ alla mina symptom har försvunnit utom att jag måste upp på natten och kissa.. och jag önskar så mycket att man hade fått ett ul innan rul men ikket.. får fint vänta och vara orolig i 7 veckor till:(
  • Linkaa

Va roligt att se att vissa börjar få fina magar:) själv så syns inget bara lite uppblåst men till er som redan har barn, när började era magar dyka upp med första barnet?:)

• Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2017-08-30 16:47:04 följande:

Magen börjar bli lite större nu.. men symtom är typ bara ömma bröst fortfarande. Inte känt växtvärk på veckor nu. Men magen putar. Ngn som känner samma? Går in i v13 på lördag. :) ska på ett till UL nästa vecka! Tänker bara hela tiden på att det ska vara dött o stannat i ngn vecka........ blä för denna oro.

Hur känner ni??? Är jag ensam i detta?

Du är verkligen inte ensam! Jag är så orolig... går in i vecka 13 imorgon och var på inskrivning igår, och nu är det 5 långa veckor kvar innan vi får komma på ul och se så att allt är bra.. alla mina symptom har försvunnit utom att jag inte längre klarar höjder och måste upp och kissa på nätterna, men i övrigt ingenting :(
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2017-09-10 16:47:12 följande:

Har någon av er fått mage ännu? Jag är i vecka 14 nu..

Jag är också i vecka 14, snart 15 och jag är bara svullen men ingen mage än :) är orolig det inte är nån därinne fastän jag sett ett litet hjärta slå i vecka 7:)
  • Linkaa
    KarinIngrid skrev 2017-09-26 14:08:39 följande:

Åh vad kul med RUL nästa vecka, jag får vänta till nästnästa. 9:e oktober!

Ska ni kolla vad det är för kön ?

Visst är det söknt att illamåendet är bättre och lite ork börjar komma tillbaka.

Jag har RUL samma dag som dig:) vi ska kolla kön, själv ville jag inte veta men sambon han ville verkligen veta så då fick det bli så:)
  • Linkaa

Någon här som funderat på vagn än? :) vi va och kikade igår men det är ju en hel djungel att hitta vagn.. det enda vi är klara med är att det blir en Emmaljunga :) nån som har tankar och idéer? :)

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?