Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

Bf mars 2018 följas åt?

Sofiiakarin skrev 2018-03-13 16:48:59 följande:

Oh jag spydde nyss... Fy

Nej va jobbigt :( hoppas du blir piggare!
  • Linkaa
    Vargen070918 skrev 2018-03-14 10:07:45 följande:

Jag hade rätt!

Kl 20:30 var vi på förlossningen igår och 22:33 hade vi vårt mirakel i vår famn!

Snabb och smärtsam förlossning när det aktiva skedet satte in men oj va värt varenda värk!

Lustgasen blev min enda smärtstillande vän

Nu njuter vi på BB!

Lycka till alla, stor kram!

Så himla roligt stort grattis! :)

Själv ligger jag nu med värkar sen 02 inatt, så snart verkar det vara min tur också!:) slemproppen gick vid 4 imorse och värkarna är rätt så täta men inte regelbundna :) förhoppningsvis så har jag en liten bebis då jag uppdaterar nästa gång!
  • Linkaa

21.32 ikväll kom våran lilla pojke ut med hjälp av sugklocka då jag fick värksvaghet när det va dags att krysta, det smärtsammaste jag gjort i hela mitt liv men det finaste 3390g jag nångonsin sett kom utav det<3

Nu myser vi på BB och längtar redan tills vi få åka hem och börja bebislivet på riktigt:)

Lycka till nu alla som väntar! Ni har nått fantastiskt framför er!:)

• Linkaa
    änglarsmå skrev 2018-03-17 22:22:10 följande:

14:44 idag en välskapt pojke på 4020 g och 51 cm! De tog hinnorna vid kl 10 från klockan 12:30 var lustgas min vän!

Åh va härligt att höra att allt va bra med lillen! Stort grattis!:))
  • Linkaa
    Starlights skrev 2018-03-17 11:57:07 följande:

Hur går det för er? BF om två dagar och har fortfarande noll känningar.. varken förvärkar, slempropp, konstig mage eller nåt liknande.. Ställt in mig på att gå över tiden och har redan börjat planera grejer att pyssla med nästa vecka, ingen idé att tappa tålamodet redan.. ;)

Jag hade absolut inga känningar innan det satte igång för mig, va och hälsade på nå kompisar på kvällen och skämtade om att bebis aldrig skulle vilka komma ut och att jag skulle gå över tiden men 5 timmar senare sätter värkarna igång och ut kom han så det kan va närmare än man tror!:)
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-21 07:28:42 följande:

Ingen bebbi... BF+5. Trodde aldrig jag skulle bli den som tycker de börjar dra ut på tiden.. 5 dagar är ju inte så lång tid men vill gärna att de sätter igång lite nu! O är så orolig är hinnsvepnibg inte ger ngt resultat..... :(

Va tur att du ha fått sova och vila upp dig!:) kan säga att jag önskar jag hade fått sova lite innan, hade nästan va vaken i 2 dygn när våran lilleman skulle komma och då va man rätt så slut:/ jag håller tummarna för dig att det sätter igång snart så du ni får träffa eran lille:) <3
  • Linkaa
    faglin skrev 2018-03-22 04:19:58 följande:

Nu är han äntligen här! Föddes kl 09:15 den 20 mars, en vecka före bf.

Hoppas ni andra får träffa era sötisar snart!

Stort grattis! Hoppas allt gick bra :) verkar som att det blir många små pojkar här i mars tråden:))
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-24 09:16:04 följande:

Gjorde hinnsvepning igår. På kvällen låg vi i sängen o jag kände att det börjar rinna... Så när jag ställde mig upp kom det mer o även påvägen till toan. Mannen ringde fl o vi åkte upp. Fick ligga med ctg i en timme o jävlar va värkarna kom igång. Var 4e minut tror jag o jag har aaaaldrig haft såhär ont. Värktopparna gick längst upp så ont hade jag. Hon gjorde en undersökning o jag hade inte öppnat mig mer än typ en halv cm.. Hon trodde även att det måste vart slemproppen som rann mellan benen hemma då de undersökte om de var vattnet som hade gått. Mina värkar var starka och regelbundna. O hon ville inte säga rätt ut att hon trodde de var på gång då hon sa att de inte får säga de... Men... Ja..

Jag fick morfin o sömntablett med mig hem då jah ville hem till min säng! Hade värkar hemma också o jah SKREK! De gjorde så jävla ont! Somnade in o hade värkar till o från under natten. Sovit ganska bra pga sömntabletten.. Imorse gick jag upp o kissade. Då kom de en stor slemmig klump med massa blod i. O nu ligger jag här o försöker vila... Hon sa att värkarna kan stanna av ett par timmar eller en dag.. Men verkar ju som de är på g.... Hoppas jag. Aldrig gjort detta innan :)

Hoppas de går bra för er! <3

Hoppas det är pågång något nu! Håller tummarna för dig:)<3
  • Linkaa
    Johlit skrev 2018-03-24 09:42:09 följande:

Tidig morgon 23/3 kom vår lilla flicka :) Jag hade oregelbundna värkar från kl 02 natten innan, och det höll på så hela dagen. Framåt kvällen började de bli regelbundna. När vi kom in strax efter 00.00 så var jag öppen 4 cm. Hon hade svårt att komma ner med huvudet och blev stressad så hon bajsade i vattnet. Men tillslut så kom hon ut, kl 04:17, och vi mår bra. 3938 g och 49 cm - och helt fantastisk så klart <3

Stortstort grattis till eran flicka!:)
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-24 19:06:49 följande:

Jaaa jag hoppas de. Värkar hit o dit idag. Vissa gör rätt ont o vissa är lättare... Även massa slem som är både röda o bruna (ursäkta detaljen) har hela dagen typ.. De kommer hela tiden.. Nu ligger vi nerbäddad o ba... Ja.. Försöker att ta de lugnt o vila mycket. Även vart ute o gått idag 2 ggr... Ingen aning om de stannat av helt nu o inte händer mer eller va de är som händer... Vill verkligen inte gnälla men de börjar ta lite psyket detta uppehåll...

Förstår att det måste börja vara tufft, och nu börjar du ju endå ha gått över rätt så länge men snart så!:)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?