Inlägg från: Sara2017 |Visa alla inlägg
  • Sara2017

Bf mars 2018 följas åt?

Så när kan man besöka en idrottshall med sitt barn? Tänker på infektionsrisken osv, ljudet löser vi med hörselkåpor men vill gärna ut och se på matcher :)

• Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-12-04 15:52:44 följande:

Är hemma idag pga min foglossning.... Vecka 26 nu. Vart hemma många dagar nu. Känner mig värdelös o på Så dåligt humör :( är så ledsen att jag inte kan jobba (har ett väldigt tungt jobb. Ngn mer som har såhär.. Känner mig så ensam. Ska träffa min BM imorgon..

Kramar till er alla <3

Me! Går in i v 28 imorgon... jobbar bara 50% och gjort det i en månad nu, ungefär... har också tungt jobb, men nu har jag fått lindrigare uppgifter och går bara inne och stöttar kollegorna i olika uppgifter. Visst, foglossningen är bara smärta och påverkar inte barnet. Men kan inte träna med mina hundar som jag tänkt, jag inget blev som jag tänkt.

Har kryckor jag kan använda vid behov, men skäms för att använda dem... känner mig så löjlig...
  • Sara2017
    Pion83 skrev 2017-12-04 17:28:35 följande:

Hej! Här är en som är fortsatt sjukskriven 100 % sen i somras pga hyperemesis (extremt illamående). Inte droppläge längre men jag kämpar fortfarande med varje frukost, clementin och att få i mig 1/3 middag och tillräckligt med vätska. Gör jag något, t ex julmarknad eller besök på MVC blir jag sämre. Vab heldag och kväll var en pärs förra veckan. Väldigt inträngd i ett hörn och börjar deppa totalt nu över att komma tillbaka till jobbet överhuvudtaget. Dock! Jag är så otroligt tacksam över att jag vet att det kommer ta slut. Tänk de med någon sjukdom eller funktionsvariation som liksom alltid har det såhär. Så fokuserar på att det kommer ta slut, vilken lyx! Mitt andra barn också så vet lite mer om vad som väntar med bebis i positiv bemärkelse.

Usch! Tar hellre min smärta än ditt illamående :( men precis som du säger, det finns ett slut. Om ett par, tre månader så har vi förhoppningsvis blivit av med det och håller världens vackraste barn i famnen...

Något som dock kan ?oroa? mig lite. Det är, hur mycket orkar man ladda för en förlossning? Smärta eller ditt illamående tar ju på krafter mentalt och fysiskt. Hur orkar man då ladda upp för en så påfrestande grej som att föda ett barn?
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-12-05 14:04:42 följande:

Det är absolut inte löjligt. Har man ont så har man..... Det är tur det inte påverkar bebis... <3 man trodde kanske inte man skulle ha såhär ont.. Var hos BM idag. Hon fick mig på andra tankar. Inget man kan göra åt. Försök njut av denna tid o tänk på dig o din bebis. Det är lättare för mig att säga till ngn annan än mig själv. Men försöker. Vill inte känna mig värdelös. Vill känna att jag har en jävligt grym kropp som tar hand om mig o min kropp. O att foglossning är det man får ta.. O man ska unna sig att vila o rå om sig själv. Du är värd det. Alla vi är det. Vi ska bli mammor. O behöver all kraft både fysiskt p psykiskt just nu. Alla styrkekramar!! Till er alla här!!

Precis! Önskar jag hade badkar, då hade jag haft spa mys osv... unnar mig smink, tittar på youtube, ja, försöker mysa så mycket som möjligt :) lite tråkigt bara när det är fint väder och man vill gå lång promenad.

Vad skulle du göra när du rår om dig själv?
  • Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-12-05 16:49:31 följande:

Jag känner mig bara lite allmänt svullen, seg, långsam, öm, trött och ynklig.

Men! Jag har faktiskt köpt en paketkalender till mig själv i år, från rituals. Så sjukt mysigt att få en liten kräm eller nåt varje dag som luktar gott. Nyttigare än lösgodis men nästan samma effekt på mig. Sjukt härligt! (Fast jag köpt den till mig själv.)

Tips till alla.

Åh! Hade också tänkt köpa en paketkalender, men lade pengarna på annat, haha :)
  • Sara2017
    Pion83 skrev 2017-12-05 18:26:22 följande:

Ja, det är tufft när det känns som kroppen inte alls är så pigg som huvudet vill vara.

Jag försöker unna mig mycket vila men också sätta små mål jag kan klara av varje dag för att inte deppa ihop totalt. Typ fixa med tvätten, eller hämta på dagis, eller baka något. Samt sätter typ ett större mål för veckan, typ orka med en julmarknad med mitt barn. Lägger mitt ev välmående på henne, övrig familj, vänner och omgivning får tyvärr stå tillbaka denna tid.

Sen är jag också orolig för förlossningen. Min förra gick fel på de flesta sätt man kan tänka sig och jag var helt slut i ca 3 veckor, kanske för att jag hade hyperemesis hela graviditeten då också men körde på stenhårt ändå. Denna gång är H än värre så ska därför till spec-MVC och diskutera förlossningen. Jag är inte rädd för smärtan, utan mer de medicinska sakerna som kan hända när jag inte är på topp nu. Vi får se vad de säger.

Är förstföderska så vet inte om jag oroar mig så mycket för sånt. Mest tänker jag att det är ett marathon som jag inte orkar ladda upp för fysiskt :P men man får väl ladda mentalt :)

Tycker det låter som att du prioriterar rätt! Det är ju som du själv sagt, en begränsad tid. Hoppas spec mvc kan hjälpa dig!
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-12-05 18:40:18 följande:

Jaa jag har turen som har badkar. Unnar mig med ett varmt bad, en ansiktsmask o lite tända ljus.. Eller nu när jag är hemma från jobbet dricker jag kaffe i sängen på morgonen o tar det lugnt o stressar inte på morgonen. Det är lyxigt.. Idag tog jag en lite längre promenad.. Behövde luft.. Nu ligger jag här med världens smärta i ryggen (får skylla mig själv) var hos barnmorskan idag med.. Lyssnade på bebis hjärta för första gången.. Spelade in på mobilen o bara ligger o njuter av ljudet

<3 mamma älskar dig så mycket!

Haha! Ja, ibland behöver man verkligen den promenaden så får man hellre ligga ner dagen efter. Det gör så mycket för huvudet att få komma ut, spec om det är fint väder!

Grattis att du fick höra hjärtljudet! Vi har fått lyssna 3 ggr nu :) snart dags för glucosbelastningen! Fasar lite! Tänk att få grav diabetes nu, lagom till jul... ingen mer julmust :( eller annat gott :(

Lyckost med badkar :D
  • Sara2017
    Nessie84 skrev 2017-12-06 10:51:05 följande:

Gör alla glukosbelastning? Runt vilken vecka i så fall? Jag har inte gjort det under mina andra graviditeter och barnmorskan har inte sagt något om det nu heller.

Ah, är skåning och är nog i v 30 när jag gör min... tycker det är bra, men ve och fasa om jag inte får äta socker :(
  • Sara2017
    Krusbärskompott skrev 2017-12-06 18:16:04 följande:

Hahaha jag har min 27/12. Så sjukt nöjd med att jag åtminstone får äta julgodis innan en eventuell dom...

Vilken tur! Har min den 18:de, blir mycket julgodis redan nu ;P
  • Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2017-12-06 18:28:28 följande:

Om du hade haft det hade du säkert känt av det på ngt sätt. Kommer säkert gå superbra! <3 :)

Mycket möjligt :) ja, kommer säkert gå bra. Litar på ödet :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?