Inlägg från: Sara2017 |Visa alla inlägg
  • Sara2017

Bf mars 2018 följas åt?

Vargen070918 skrev 2017-12-29 11:04:18 följande:

Åh krya på dig!

Strax innan jul var jag riktigt förkyld, en pärs!

62 dagar kvar för oss. Känns som imorgon men ändå långt bort :) Det börjar bli tungt med en hel del sd. Försökte spela bowling med familjen igår men fick ge upp - höfterna sa ifrån. Nu blir det ett lugnt nyår, fira att man blir ett år äldre, fira dottern som blir 11 och sen sluta jobba i mitten av februari. Känns som ett upplopp :)

Ja visst gör det, slutet är nära! Kan tänka mig att bowling var tufft.

Herregud, har inte ens sagt till min chef när jag tänker gå :P

Men blir väl mitten av februari för min del också, är sjukskriven 50% så har ju redan en del ledigt...

Fyller både du och din dotter PR samtidigt?
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2017-12-29 16:31:31 följande:

Måste ju va jätteskönt att slippa höra om vikten varenda gång! men jag har nog ätit för typ 3 personerna nu under graviditeten så nu ser jag till att äta lagomt och så länge jag vet att jag sköter det så är jag inte orolig :)

Ja, rätt skönt :)

Jo men precis :) tycker jag låter bra, heja på! Nu har vi inte lång tid kvar! :)
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2017-12-30 23:42:29 följande:

Nej men vi fyller båda i januari :)

Hur har ni det med sömnen? Jag vaknar flera ggr per natt och måste gå på toa. Svårt att hitta bekväma sovpositioner också...

Krusbärskompott skrev 2017-12-30 23:51:39 följande:

Tror jag är lyckligt lottad. Sover lätt nio timmar i streck. Behöver inte gå upp och kissa förrän jag vaknar. Har inte behövt göra det sen vecka 12 tror jag...

Sover bekvämt på sidan utan extrakuddar fortfarande. 31+0 idag.

Har dock märkt att jag är mera lättväckt, typ om katten börjar leka eller sambon snarkar...

Oki :) vad mysigt :)

För tillfället är jag sjuk=sover super dåligt... positiva med att var sjuk är att min foglossning verkligen fått vila, får inte så ont när jag vänder mig i sängen.

När jag inte är sjuk så kissar jag kanske 1 gång/natt, oftast typ en timme innan klockan ringer, typiskt... och får ont av att vända mig, kan inte ligga på en sida för länge, får så ont i höften. Så det blir mycket vändande...
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-01-01 11:45:24 följande:

Låter fantastiskt att få sova ordentligt :)

Jag har samma problem som du Sara med höfterna. Igår blev foglossningen värre. Nu hoppas jag att det ska stanna av så det inte blir ännu värre. Jag har ett extra täcke i sängen som jag gör en "korv" av och har som stöd. Funkar ok men är inte optimalt. Men men.

Hade ni en trevlig nyårsafton?

Jag o mannen firade själva efter en hektisk december och det blev en av de bästa nyårsaftnar på länge :)

Usch, en av mina sämsta skulle jag väl säga :P fick åka och träffa doktorn, byta ut bubblet till en flaska hostmedicin. Så nu är det penicillin och hostmedicin som gäller. Öroninflammation, hosta och vaknade med ögoninflammation imorse... har ingen röst för allt hostande.

Så gästerna som skulle komma igår fick fira på annat håll...
  • Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-01-01 19:19:56 följande:

Åh surt. Hoppas verkligen det vänder för dig nu. Min son har åkt på ngn form av lunginflammation så han äter antibiotika. Bara hoppas att vi andra slipper eländet...

Ta hand om dig!

Usch, lunginflammation är inte kul :(

Tack <3
  • Sara2017
    svartafåret skrev 2018-01-02 07:30:22 följande:

Ni som gjort KUB vad fick ni för resultat och hur gammal är ni?

Oj... är 27 år, minns inte resultatet, men det var ju bra iaf...
  • Sara2017
    Starlights skrev 2018-01-02 17:41:26 följande:

Nu efter jul så tillåter jag mig själv äntligen att börja handla lite mer babykläder! Men tycker det är så svårt att veta hur mycket man behöver i varje storlek.. Vissa säger ju att det inte är någon idé att köpa kläder i storlek 50, de växer ur dem på en vecka.. samtidigt hör man andra vars bebis kan ha storlek 50 i typ 8 veckor, och som typ även drunknat i storlek 44... Hur tänker ni andra? Ni som har barn sedan tidigare, hur länge hade de de minsta storlekarna?

Vi har någon body i storlek 50, sen har vi några i 56, 62 osv... men vi har köpt ytterst lite. Dels för att vi inte vet vad det är för kön, så vi kommer köpa mer efter födelsen. Sen om det blir nytt eller begagnat ver jag inte. Men oavsett så får man hem det ganska fort när man klickar hem det...

Sen tänker jag att man kommer få en del av släkt och vänner kanske...

Kan dock tycka det är lite jobbigt att passa BB väskan. Hur mycket kläder behöver man till barnet? Tänk om man bara packar för stora eller för små kläder... haha :P
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2017-12-22 09:33:31 följande:

Var till BM igår, är i vecka 28 (27+6) och blev lite orolig... mitt SF mått har inte stigit något sedan vecka 24, låg väldigt högt i kurvan då var precis på gränsen men känns endå lite konstigt att det har stått still... låg nu precis mitt på nu så jag ligger ju perfekt enligt kurvan men undrar fortfarande varför jag stått still :( har sedan sist hos BM tänkt efter betydligt mer på kosten, då jg hade gått upp rätt mycket (12kg) och nu hade jag gått upp 2 kg till..

BM var inte orolig men vad tror ni? Är det normalt att stå still i SF mått? Är första barnet och är orolig för det mesta:(

God jul på er alla blivande mammor!

Nu har min mage också stått still... sist vi mätte va 18de december, då låg jag mitt på kurvan. Tror jag va i vecka 27 och mätte 27 cm... nu är jag iaf i v 31 och mätte 27 cm. Jag själv har bara gått upp 1 kg. Jag har förvisso varit sjuk och levt på rostbröd och nyponsoppa i 1,5 vecka. Det jag tyckte va jobbigast va att hjärtljudet hade lägre antal slag. Inte extremt kanske, men vill minnas att vi låg på 155, igår va vi nere på 139-145 typ...

Men vi fick en ny tid den 16de för att mäta mage och hjärta igen... så hoppas på det bästa...
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2018-01-05 11:48:41 följande:

Min lilla i magen sov tydligen sist då vi kollade hjärt ljuden enligt BM, då va slagen lägre men sen verkade det som att bebis vaknade och började sparka och böka på och då steg slagen till vad de brukar ligga på så din lilla kanske bara sov? :)

Jag ska till BM nästa gång den 16e och då hoppas jag verkligen att mitt mått ha ökat, vet iallafall att jag ökat med 2 kg sen sist, visst är det jobbigt att känna sig så orolig över minsta lilla grej! Men mest troligt är ju allt precis som det ska och om bara nån månad har vi våra småttingar hos oss :)

Ja, inte helt omöjligt att hen sov. Jag vet ju iaf att den lever eftersom den bökar runt om dagarna :)

Ja, som jag längtar... 59 dagar kvar till BF...
  • Sara2017

Någon mer än jag som börjar bli lite trött på graviditeten nu? (51 dagar kvar till BF)...

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?