Bf mars 2018 följas åt?
Ni som gjort KUB vad fick ni för resultat och hur gammal är ni?
Hade iofs gjort privat NIPT redan innan KUB så såg undersökningen mer som en tidig anatomigranskning.
Har de senaste två dagarna haft en huggande känsla nedåt, typ som att bebis sparkat rejält nedåt i magen. Det hugger eller sticker till, sen är det över lika fort som det kom. Det är första gången som sparkarna faktiskt känns obehagliga, tidigare har det mest varit som buffar och rörelser högre upp i magen. Har ni haft samma? Vet inte om bebisen vänt sig än heller. Går in i vecka 32 i morgon.
Känner mig extremt lyckligt lottad men är väldigt nöjd m tillvaron i v34. Har haft möjlighet att byta arbetsuppg till självständigt adminjobb och har mkt förstående chef som tycker det är ok att jag styr min tid själv. Jag sover en timme extra någon morgon i veckan och det är guld värt.
Ingen foglossning. Lite halsbränna ibland, som Novalucol botar. Sover bra, är inte ens uppe o kissar på nätterna. Enstaka sammandragningar.
Det är lite så att jag skäms när folk är medlidande med hur jobbigt det måste vara för mig och hur tapper jag är... känns som om det är extremt ovanligt? Går bara och väntar på att nåt ska hända...
Vi har tyyyyyyyp bestämt oss för namn... O mellannamn. O efternamn blir min mans.. Då vi är gifta :) men sparar mig för att berätta då de är väldigt privat för mig(vet ej varför)
Idag har vi vart på Barnmorska-besök. Gick jätte bra. Älskar min barnmorska! Hon är så underbar o lättsam. Är i vecka 33. Byter vecka på lördagar.
Bebis ligger nu med huvudet nedåt.. O de känns. De ilar.. O de hugger mellan benen. Men! Glad att han ligger där. Barnmorskan sa att de är klart han kan vända sig men hon trodde inte det utan att han ligger bra nu. Vi får se :) börjar närma sig.. Har inte gått upp så mycket.. Ligger på +8 kg.. Men känner du på min vigselring att händerna är svullna vissa stunder på dagen..
Hur mycket har ni ökat med kg? Har eran bebis vänt sig? O hur mår ni?! :)
Är ni nervösa för ngt speciellt inför förlossning eller ngt? O hur är era partners just nu? :)
Hjälp, jag ska tydligen få järn fusioner pga mitt låga järnvärde. Ligger kring 100 i hb trots 4 järntabletter per dag. Någon annan som fått järn fusion och kan dela med sig? Ska sitta med dropp i 40 min. Känns lite läskigt, men såklart bra och nödvändigt för kroppen just nu.
Mitt han har legat på 91-95 sista två månaderna. I måndags skickade min bm mig till lab för att ta extra prover för att sen skicka resultaten till en läkare för att avgöra om jag ska få dropp eller ej
Så nu väntar jag på besked
En vän till mig fick det för några år sen hon sa att det var inte alls nå fara o hon kände sig betydligt piggare efteråt!
Jag har precis varit hos min barnmorska och konstaterat att våran bebis som väntat fortfarande ligger i säte, är i v 36. Enligt henne är det minimal chans att han ska vända på sig. Valen jag ev har då (ska in på ett till samtal närmare) är att föda honom i säte, eller planlagt kejsarsnitt. Jag mår så dåligt över det här! Det var ju inte såhär jag hade tänkt mig min förlossning.. (jag vet att det inte går att styra men ändå..). Tror inte jag vågar föda i säte iom större risker för syrebrist, och en väninnas barn fick en CP skada pga just det. Samtidigt känns det som jag blir ?snuvad? på förlossningen om jag väljer kejsarsnitt. Detta är mitt första barn.
Har era barn vänt sig, vilken vecka? Någon som har erfarenhet av sätesförlossning eller kejsarsnitt??
Magen växer så det knakar. Den sticker ju ut en del och när jag bakade i julas så var den minst sagt i vägen. Lyckades bränna mig på en kastrull och fick ett stort fult brännsår mitt på magen :/ Som tur är så har det läkt fint. Utöver det så är jag extremt trött just nu - någon mer som är??
Bara så där lite onödigt...
Vi hade babyshower för en kompis som födde i höstas. Jag har själv hoppats på att någon skulle överraska mig med babyshower. Men det lär inte bli :( jag sörjer det, men ändå inte...