Inlägg från: PuLoha |Visa alla inlägg
  • PuLoha

Bf mars 2018 följas åt?

hggeli skrev 2017-08-03 11:45:36 följande:

Jippi. Vul idag. Såg hjärtat. Såg superfint ut. Vecka 7+0 exakt som beräknat. Så glad :D

Nu kan vi slappna av och veta att just nu är allt bra iaf !

Grattis va kul! :)
  • PuLoha

Idag fick jag se ett hjärta som slog! :D <3 Känns helt fantastiskt! Dock kunde hon inte se vart blödningarna kom ifrån. :/ Så nu är det bara hålla tummarna att allt går vägen den här gången!

• PuLoha
    Sofiamy skrev 2017-08-04 20:16:19 följande:

Om du köper på restaurang eller i affären är det helt ok för de är kokta ute på båtarna innan de röks när de kommer till fastlandet. Om du blir bjuden av någon som gör det själv hemma, kolla så de är kokta innan eller att de är varmrökta så är de inga problem!

Tack snälla för ditt svar. Det var det jag hoppades på, så nu vågar jag nog äta lite rökta räkor.
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-08-05 09:19:47 följande:

Stort Grattis !!!! Åh vad glad jag blir! Håller tummar och tår för oss båda! Eller för alla oss blivande marsmammor och små pyren :)

Tack! Det kändes helt fantastiskt fick även höra hjärtljuden, dock tyckte jag nog mest det brusade ;) fick också en bild. Ja nu får det banne mig gå vägen för oss alla!!
  • PuLoha

Jag har verkligen haft mycket bruna flytningar idag.. Igår och under natten blödde jag endel.. Kan inte dessa blödningar ta och upphöra nu!

• PuLoha
    Moorii skrev 2017-08-05 19:19:38 följande:

Hej på er!

Jag fick lite chockartat reda på idag att jag är gravid Vi hade egentligen planerat att vi skulle bli gravida senare i höst, eftersom jag precis fått jobb som lärarvikarie i två terminer.. Men här står jag nu, gravid, och jag har egentligen inte så bra koll på när jag blev gravid, då min senaste cykel var 44 dagar lång och när ägglossningen är då är inte lätt att veta. Men om jag får gissa så borde BF vara 17/3 än så länge, vilket betyder att jag redan är i vecka åtta! Förstår fortfarande inte riktigt. Men vi är glada såklart, vi skulle ju ändå snart försöka igen, och det går aldrig att planera precis som man vill ändå :) Hoppas jag får hänga på er här!

Grattis och välkommen hit :)
  • PuLoha
    Zora skrev 2017-08-04 10:10:22 följande:

Är i 7+4 idag och jag är lite orolig att det inte är som det ska.. Mår inte alls illa, med mina första två mådde jag illa från ca 6+0. Har ingen växtvärk, kanske spänner det liiite ibland och är inte ovanligt trött.. typ inga symptom alltså. Enda är att jag känner lite spänningar i brösten ibland.

Hade ett MA i juni och då fick jag inte heller några direkta symptom.. det upptäcktes den här dagen, 7+4.. hade då haft bruna flytningar några dagar, är rädd att det är samma sak igen.

Ska på VUL på onsdag, så då får jag ju veta, men finns det fler här som inte har några symptom i ungefär den här veckan som ändå sett ett foster? Någon som varit gravid tidigare där graviditeterna skiljt sig åt mycket? Kan illamåendet komma senare än ungefär nu?

Hur har det gått för dig? <3
  • PuLoha
    Sara2017 skrev 2017-11-13 12:28:32 följande:

Någon som funderat på bärsjal?

Vi funderar på bärsjal, vi sitter och väger för- och nackdelar mot bärsele. Eftersom det är vårt första barn så har vi verkligen ingen koll.
  • PuLoha

Ni som har/ tänker köpa åkpåse är det tjocka vinteråkpåse då eller?

• PuLoha
    Krusbärskompott skrev 2017-12-02 12:14:17 följande:

Har ej köpt än men funderat mycket. Kommer nog köpa en full-size tjock åkpåse som barnet kan ha även nästa vinter.

Det som talar för miniåkpåsen är att den går i babyskyddet (med hål på baksidan som man trär bältet genom).

Men jag vet inte.

Jag velar så mycket fram och tillbaka, har bf på slutet av mars. Vädret kan ju verkligen skifta i mars/april.

Är också lite inne på din idé om att köpa en full-size påse just för att man ska kunna ha den till nästa vinter.

Men tror du inte full-size påsarna går i babyskyddet? Visst dom kanske blir lite långa men borde väl gå att trä igenom bältet?
  • PuLoha

Minskade fosterrörelser, när ska man bli riktigt orolig?

Jag har inte känt några ordentliga rörelser sedan lördags morse! Jag kände någon svag buff igår och känt något svagt nu på morgonen. Men inte alls i samma mängd eller styrka som tidigare. Nu måste jag verkligen ligga och känna efter för att känna något, är i vecka 26 (25+0).

• PuLoha

Vilken vecka började ni boa?

Jag har shoppat klart nästan allt men inte packat upp något än.

Här håller vi på och flyttrensar förfullt!

• PuLoha
    Starlights skrev 2018-01-18 16:51:12 följande:

Vi har också "boat" massor, hehe. Har säng, skötbord, vagn och allt sånt "stort" klart. Det vi inte hunnit fixa än är badbalja, skötväska och typ blöjor, duscholja och sånt. 

Var också på besök hos bm idag. Är i vecka 31+2, och min bebis har inte vänt sig än. Kände ni när de vände på sig i magen? Ni som varit gravida tidigare, minns ni vilken vecka era första vände sig? Än finns ju tid kvar, men jag vill verkligen inte på något vändningsförsök, hört att det är sjukt obehagligt och ofta vänder de ändå tillbaka sig.. :/  

Jag var på besök hos BM igår och då hade bebis vänt sig med huvudet nedåt och fixerat sig. Är idag i vecka 30+3, det känns nästan lite tidigt?

Jag har iaf inte känt när den har vänt sig och det är första barnet.
  • PuLoha

Vad spännande, då kanske det börjar ramla in lite bebisar i tråden! <3

• PuLoha
    efterfest skrev 2018-02-26 16:19:56 följande:

Idag kom vår lille son till världen, kejsarsnitt. Allt har gått bra, och han är helt perfekt! Jag är uppe på benen och känner mig ganska bra nu efter op :)

Grattis till pojken! :)
  • PuLoha
    KarinIngrid skrev 2018-02-28 06:15:45 följande:

Välkommen Julians lillasyster Ingrid såå efterlängtad 51 Cm 3730 gram

27 feb 22:39

Grattis till er lillasyster! :)
  • PuLoha
    Starlights skrev 2018-02-28 11:18:34 följande:

När har era bebisar fixerat sig? Är i v 37+1 och bebis har inte sjunkit ner än. Men den vände sig för knappt en vecka sedan och det var ju rätt sent, skulle ju precis på vändningsförsök. Och jag har knappt känt av en endaste liten sammandragning, än mindre någon förvärk, så känner på mig att det i alla fall inte blir någon bebis före bf i den här snigelfarten... ;)

Min bebis fixerade sig tidigt, var fixerad redan i V.31. Jag känner knappt av några sammandragningar eller förvärkar. Nu ligger jag en vecka efter dig 36+2 men känner som du att här blir det nog ingen bebis förs bf.. Men bebis får gärna ligga kvar där inne en stund till, vill gärna bli frisk från influensan först!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?