• alade

BF Vinter/vår 2018 i Uppsala

Om allt går väl får vi vårt första barn i februari. Bor i Uppsala med min sambo och två katter.

• alade

Flogsta. Jag bor inte där längre, men gillar vårdcentralen. Först till Ackis nästa vecka för att göra tidigt VUL. Det ingår vid ivf.

• alade

Jag mår bra! Är extremt trött och känner mig illamående vissa kvällar, men på det stora hela är det bra med mig. Tyvärr har jag fått flera blödningar, senast i förrgår hade jag både blödning och smärta. Så igår var vi till gynakuten och gjorde VUL och såg vår lilla, med hjärtslag och allt! Det var fint <3

Hur mår du?

• alade
    Millagrstrom skrev 2017-07-14 11:50:32 följande:

Oroande med blödningar,men vad skönt att ha fått sett att allt ser bra ut, vilken vecka är du i?

8+3 Idag! Längtar sjukt mycket till om en månad, när riskerna minskat mer och jag hoppas på att kunna sluta vara så orolig. Efter KUB kanske jag kan tro att det faktiskt går så långt som till en bebis i famnen.
  • alade
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 10:03:12 följande:

Påväg mot förlossningen i Visby (semestrar i på fårö) nu efter samråd med BM där. Blödit i fyra dagar nu och haft stora blodklumpar i 2dagar ???? sry för beskrivande text!

Jag hoppas att det är okej med dig och graviditeten! Vilken vecka är du i?
  • alade
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 10:24:44 följande:

v.10+4 och BM sa att såhär ska det definitivt inte vara i v.10 så hon sa att det bara vara att åka in...är en bit till sjukhuset så tankarna snurrar. Så glad att sambon följer med.

Kram!
  • alade
    ABbf2018 skrev 2017-08-24 17:10:08 följande:

Nån som vare på gynakuten för flytningar/blödningar?

Jag var in för blödningar och smärta i v 9. De var så snälla så och gjorde VUL som visade en nöjd med hjärtslag.
  • alade
    ABbf2018 skrev 2017-08-25 08:20:08 följande:

Ringde du först? Står på ackis hemsida att man ska ringa deras rådgivningsnr först eller 1177 om man är gravid och har problem med blödningar. Men känns knepigt, spec när den telefonen bara är öppen mellan 7.30-15.00

Jag skulle så gärna vilja få ett ultraljud för o se om min lilla bebis hjärta slår eller intr.... men har en tid bokad på måndag (förinbokat ul i tillväxtstudien) så vet inte om jag får nån tid innan det....

Jag ringde 1177. De sa åt mig att inte åka in. Jag väntade ert dygn och sen åkte jag in ändå, eftersom nästa UL var bokat först fem veckor senare. Orkade inte gå med oro i fem veckor kände jag... Hade jag haft tid några dagar senare tror jag att jag hade väntat, men antagligen inte pallat jobba. Det tär att oroa sig!
Svar på tråden BF Vinter/vår 2018 i Uppsala