• ABbf2018

BF Vinter/vår 2018 i Uppsala

Hej!

Hoppas jag får vara med här, bor utanför Enköping, är 23 år och gravid med mitt första. Bf 28/2. Jag är överlycklig, sambon är överlycklig, våra närmsta som vi berättar för är överlyckliga. Längtar tills v 12 så jag kan andas ut lite, är så nojig! Hue mår ni?

• ABbf2018
    Millagrstrom skrev 2017-07-14 11:49:36 följande:
    Grattis (:

Jag är oxå nojjig,men försöker att inte tänka på det och bara njuta av att vara gravid (:

Jag mår förvånansvärt bra,illamåendet kommer mest när jag är övertrött och ätit dåligt,Var värst innan plusset med illamåendet faktiskt. Molvärk då och då,lite dov molvärk men ändå skrämmande.

Trött hela tiden i stort sett,längtar till den 26:e då vi ska göra vul så att man får veta att allt förhoppningsvis är bra med lilla myran <3

Hur mår du?
    Ah okej. Vad är du i för vecka nu?

Jag mår ungefär likadant, illamåendet kan slå till på några minuter, det känns sådär, somnar typ 19 på kvällen om jag lägger mig ner. Men nu ska jag ja lite semester och vila upp mig, och när den är slut så är jag inte långt ifrån v 12, känns så skönt! Men det är långt kvar tills jag får göra ultraljud... om man oroar sig såhär mycket för den lilla nu, undra vad man komma gö när den komma ut då?! Jag som alltid ha sagt att min mamma är så fjantig när hon vare orolig över mig. Hehe
  • ABbf2018
    alade skrev 2017-08-24 17:19:39 följande:
    Jag var in för blödningar och smärta i v 9. De var så snälla så och gjorde VUL som visade en nöjd med hjärtslag.
    Ringde du först? Står på ackis hemsida att man ska ringa deras rådgivningsnr först eller 1177 om man är gravid och har problem med blödningar. Men känns knepigt, spec när den telefonen bara är öppen mellan 7.30-15.00
    Jag skulle så gärna vilja få ett ultraljud för o se om min lilla bebis hjärta slår eller intr.... men har en tid bokad på måndag (förinbokat ul i tillväxtstudien) så vet inte om jag får nån tid innan det....
  • ABbf2018
    alade skrev 2017-08-25 09:27:05 följande:
    Jag ringde 1177. De sa åt mig att inte åka in. Jag väntade ert dygn och sen åkte jag in ändå, eftersom nästa UL var bokat först fem veckor senare. Orkade inte gå med oro i fem veckor kände jag... Hade jag haft tid några dagar senare tror jag att jag hade väntat, men antagligen inte pallat jobba. Det tär att oroa sig!
    Okej, Näe, gick hem igår em, jag orkade inte mer. Och är hemma idag med sambon. Har längtat så länge efter bebis och nu känns de som att allt skiter sig iallafall. Har skickat till bm på 1177 så få se va hon säger.
    Roligt att det gick bra för er!
Svar på tråden BF Vinter/vår 2018 i Uppsala