• Iris88

Oss med BIM 20-30 JULI

Hej!

Jag vill också gärna haka på. Vet inte exakt när BIM är, mensen varierar oftast mellan 30-34 dagar. 30 dagar är den 23e. Har försökt mer eller mindre i ett år nu. Varit skengravid i stort sätt hela tiden. Är fruktansvärt trött på detta så den här månaden har vi börjat med ägglossningsstickor. Hittade stegringen ganska omgående och har prickat in rätt dagar.

Nu har vi gjort vad vi kan den här månaden och nu handlar det bara om att hålla ut en vecka till. Min sambo är 31 och jag är 29.

Tänk om det skulle bli något den här månaden! Vågar knappt hoppas men jag längtar något fruktansvärt efter barn.

• Iris88
    Mudcakemonster skrev 2017-07-17 20:58:26 följande:

Spännande! Jag är också 29 och första månaden med stickor! Prickade in ägglossningen och nu är det bara att vänta. Bim 30/7 typ. :) tänk om vi får positivt samtidigt!

Åh vad spännande! Jag håller alla tummar och tår! :)

vi har egentligen kört oskyddat till och från i 2 år men har haft svårt att tajma ägglossningen då han jobbar kväll varannan vecka. Och sen fick jag nytt jobb så då tog vi det lite lugnt ett tag. Men nu så! Nu provar vi "på riktigt", får väl vara lite trötta. :) har ni försökt länge innan stickorna?

Sista veckan i cykeln är ju väääääääldigt lång. Gäller att hålla sig sysselsatt. ????
  • Iris88
    Mudcakemonster skrev 2017-07-18 12:07:22 följande:

Vi har haft typ samma situation, oskyddat flera år men inte försökt liksom påriktigt pricka in. Ja den är verkligen lång. Kommer säkert att bli galen :)

Skönt att höra att nån är i samma sits. :) eftersom vi varit inställda på det under flera år så känns det som att vi försökt hur länge som helst vilket kanske inte stämmer överens helt med verkligheten. :P känslan tar verkligen över och det känns nästan lite hopplöst. Även om jag har mått lite konstigt de senaste dagarna så är jag inställd på att det är kört och att jag är skengravid som vanligt. Funderar på ett gynbesök bara för att kolla så det är fritt fram och att allt ser bra ut. :)

Galen är nog bara förnamnet. :P det sägs att man inte ska försöka tänka på det. Jag förstår inte hur man inte kan tänka på det. Det är ju det absolut största som kan hända i ens liv. Och så ska man inte tänka på det? :-P lyckas du med detta??
  • Iris88
    babyspenat skrev 2017-07-18 12:44:17 följande:

Ska fortsätta följa tråden och se hur det går för er alla. Håller tummarna! :) <3

<3 tack!
  • Iris88
    Ciconiidae skrev 2017-07-18 13:41:55 följande:

Jag körde säkra perioder och avbrutet i nästan 10 år utan att jag blev gravid. När jag började försöka blev jag gravid på andra försöket.

Åh, tack för att du delade med dig. Känns lite bättre inombords :)
  • Iris88
    Mudcakemonster skrev 2017-07-18 13:53:20 följande:

Ja samma här! Det känns som om man hållit på i evigheter och är lite rädd för att man inte kommer att bli gravid för att man har haft oskyddat så länge och inget hänt.

Hahha jo jag vet, jag lyckas heller inte att inte tänka på det. Läser om det hela tiden och funderar och spekulerar.

Precis så! Men du läste ju vad Ciconiidae skrev. Det finns hopp för oss! :-P
  • Iris88
    Mudcakemonster skrev 2017-07-18 15:57:06 följande:

Ja verkligen! Kände dock ett stick i äggledaren typ så undrar om man hade ägglossning nu.. eller vad skulle det kunna vara?

jaaaa, absolut! Påt bara! :)
  • Iris88
    Neptun skrev 2017-07-18 16:10:44 följande:

Då kom mensen :( hade bim idag så den va visst exakt

Hade prickat in Äl och fick symptom som brösten och det spände i magen och jag kände mig gravid på riktigt. Trodde helt säkert att jag skulle få ett plus men icke.. så hoppar på nästa månads tråd istället:) stort lycka till er andra! Håller timmar och tår för er!!

Kram! Nya tag! Men vet precis hur det känns!
  • Iris88
    Ciconiidae skrev 2017-07-18 16:39:56 följande:

Jag trodde det skulle ta år och försök med ivf och att jag inte kunde bli gravid. Blev väldigt förvånad att jag blev gravid så snabbt, lite chockad nästan. :)

Jag har väl lite samma inställning men hoppas att det blir likadant här! :) tack!
  • Iris88
    Fral13 skrev 2017-07-19 01:52:08 följande:

Som ser ett sträck till alltså? Jag vågar knappt tro min ögon.

Stort grattis! Vad härligt!
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI