• Iris88

Oss med BIM 20-30 JULI

LovisaTilda skrev 2017-07-19 08:02:24 följande:

Omg :O trodde inte det skulle bli nåt denna månaden då vi bara hann ha sex 2-3 dagar före äl. Strecket är svagt rosa i verkligheten, och det blir det väl ingen om det är spök? Och inte kan väl en eventuell urinvägsinfektion påverka testet? :S

Visst sjutton är det två streck! Grattis!
  • Iris88
    LovisaTilda skrev 2017-07-19 10:32:34 följande:

Hejja dig!! Jag hade tänkt göra detsamma (förutom rökningen då jag inte röker). Vinet blir ju automatiskt, men godisintag och motion ska bättras!!

Är på vc nu, de har tagit ett grav-test. Får snart svar...

Ojoj spännande!
  • Iris88

Ujuj vad spännande! Kul med några plus och sen vi som fortfarande inte vet.

Jag är på dag 28 i cykeln idag. Vet ju inte riktigt när mensen ska dyka upp då den varierar från gång till gång. Det blir inget test innan dag 34 i alla fall. :)

Har några symptom som skulle kunna vara tecken på graviditet men som lika gärna skulle kunna förklaras av andra orsaker. Så, jag förbereder mig på att det inte blir något. Samtidigt som jag allra innerst inne hoppas. :-P

• Iris88
    Sere skrev 2017-07-19 13:29:23 följande:

Min cykel är också 34 dagar... evighetslång känns det som haha. Vad har du för symptom? Jag har dov värk i magen varje dag sedan några dar efter ÄL. Nån annan som har det eller som haft det som gravidsymptom?

• Iris88
    Sere skrev 2017-07-19 13:29:23 följande:

Min cykel är också 34 dagar... evighetslång känns det som haha. Vad har du för symptom? Jag har dov värk i magen varje dag sedan några dar efter ÄL. Nån annan som har det eller som haft det som gravidsymptom?

Åh, fick iväg svaret innan jag ens hann skriva :P

Haha japp, det är en lång väntan. Humöret har varit kaos och så har jag som små stickningar i tjejmagen. Men det som är märkligast är alla finnar. Jag har nästan aldrig finnar och nu är hela hakan full. Det kan kanske förklaras med att de renoverar ventilationen på jobbet och att det blivit konstigt i ansiktet iofs.

Molvärken som du beskriver är ju lurig. Den får jag innan mens. Men har hört många som har den vid graviditet med. Känns det olika på något sätt? Mycket man inte vet när det är första gången! (-:
  • Iris88
    Chrwife skrev 2017-07-19 13:48:23 följande:

Alltså jag kanske har plussat! Fick svagt på babyplans testa tidigt igår... men jag har inte BIM för än 24/7 så det känns ju lite tidigt.

Vill vänta några dagar till för att se om det visar något eller ev starkare, men såå svårt det är när man fått den där första lilla indikationen!!

Någon annan som har erfarenhet av Babyplans tester?

Wohoooooo!
  • Iris88
    Milou3 skrev 2017-07-19 15:46:00 följande:

Ja jag tycker värken känns lite olika. Varit gravid 10 ggr nu så känner verkligen igen graviditetsmolvärken som känns mer bred och mer en utdragande känsla. Inte så centrerad som mensmolvärk. Inför mens kan jag iaf även känna hur det drar lite i livmodertappen. Det har jag aldrig känt innan BIM när jag varit gravid.

Okej :/ i see!

För mig är det mer stickande nu. Och så är det dagarna innan mens så jag antar att det inte är något annat än det på g.
  • Iris88
    Milou3 skrev 2017-07-19 20:09:47 följande:

Jag känner det väldigt tydligt timmarna innan mens. Kanske beror på att jag redan fött två barn? Men tänk dig känslan att du har en tyngd i livmodertappen typ.

Är säkert olika för alla. Eller så har jag nåt fel eller nyomvända eller nåt. Inväntar fortfarande den dragande känslan men graviditetstesterna visar blankt :(

Okej, inger jag känner igen!.

Det kanske kommer på testerna med. Jag håller tummarna! :)
  • Iris88
    LovisaTilda skrev 2017-07-20 08:11:33 följande:

Nu råder det inga tvivel längre. Liten stegring på testlagrets sticka, och på det digitala står det svart på vitt. BIM -3 idag (eller blir det BIM 12?! Om jag skulle haft mens på söndag?). Känner inga symptom, än. Kan inte riktigt fatta det bevisen till trots. Tredje försöket med tredje barnet. Nu är det bara att hålla tummarna för att det håller hela vägen! :D

Åååååååh grattis!!
  • Iris88
    LovisaTilda skrev 2017-07-20 16:27:28 följande:

Tusen, tusen tack <3

Hur går det för dig? Vågat testa än?

Måste kännas fantastiskt! :)

Nej nej, jag antar att det inte är något så får vi se om jag har fel sen. Men är bara på dag 29. Vet ju inte riktigt när BIM är. :) testar tidigast på onsdag tror jag om inte tant dykt upp då.
  • Iris88
    pärlaan skrev 2017-07-21 06:12:39 följande:

BIM typ idag.

Jag tempar ju en del och den har fortf inte sjunkit som den gör i samband med mens, dock har den lagt sig i något mellanland, på 36,36-36,37 två sista dagarna. Ligger runt 35,97-36,17 innan mens och efter 36,45-36,5 "vanliga" månader. Hm!

Testade mig igår - negativt. Känner verkligen inte av att det borde vara mens på G, får molade värk i 3-5 dagar i förväg, däremot är magen stökig högre upp. Och hungrig, varit nå fruktansvärt hungrig det här veckan. Och trött - men det kan lika väl vara längtan efter semestern som slagit in ordentligt :)

Så jahaa, dom här dagarna när man bara vill ha ett plus eller mens är ofantligt låååånga =)

Ha en fin dag!

Kämpa på pärlan! Jag håller med dig, de här dagarna i månaden är inte roliga. :P

Men snart vet du!
  • Iris88
    pärlaan skrev 2017-07-21 08:21:49 följande:

Ja, helgen får gärna bjuda på det ena eller andra :)

Fördelen är att ju senare mensen kommer, ju senare blir nästa ÄL, för om jag skulle följa min normala cykel nu så är min sambo borta hela nästa ÄL och sånt vill man ju inte missa :)

Hur går det för dig, du visste inte exakt när BIM är? Hur mår du?

Oj, ja men då får vi hoppas att den håller sig borta ett tag till av antingen den ena eller andra orsaken. :)

Jag är på dag 30. Har ju hänt förr så har inga större förhoppningar. BIM kan vara idag eller om 4 dagar.

Mår bra förutom en fruktansvärd hunger hela tiden, blir liksom aldrig mätt och så alla vackra finnar i mitt ansikte. :P

Det som gör det lite extra spännande den här månaden är att vi kollade äl med stickor och prickade in den rätt så bra.

Min sambo har visst funderat på ett flicknamn ifall vi skulle få en flicka någon gång. Det valde han att slänga ur sig igår. Det var så fint, fick ont i hjärtat av längtan. :)
  • Iris88

Åh grattis till er som plussat!

Här kom tanten idag. Vet inte riktigt vad jag ska känna eller tänka. Men nu vet jag iaf.

• Iris88
    LovisaTilda skrev 2017-07-21 22:27:17 följande:

Åh nej :( tråkigt att höra. Hopps att augusti blir er månad <3

Tack! Jag försöker tänka positivt. Åker på sol- och badsemester nästa vecka, skönt o ha mensen avklarad då. Det hoppas jag med!
  • Iris88
    Entusiastisk skrev 2017-07-22 09:29:23 följande:

Inväntade mensen som skulle kommer senast idag(har pendlat mellan 27-31 dagars cykel) men tänkte att jag lika gärna kunde ta ett graviditetstest då jag fick med det i ett paket jag köpte med ägglossningstest..

Vi fick bara till en enda gång kring äl denna månaden medan vi förra månaden hade sex var och varannan dag likaså månaden innan det. Jag testade tidigt 7-8 dagar och 9-10 dagar efter ber. äl. Dessa visade negativt och därmed inväntade jag bara mensen...

så fort jag testat idag och jag lagt stickan visade det starkt positivt :O:O:O

Jag började stortjuta och sprang in till min sambo och pussade på honom och berättade för honom att "vet du va? Du ska bli pappa"

Vi är så lyckliga att vi knappt vågar tro det..

De första 2 månaderna blev jag väldigt deppig varje gång mensen kom men denna månaden bestämde jag mig för att det fick ta den tid den tog och att vår tur kom... men jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det skulle gå såhär fort :O

Ni som kämpar och känner er förtvivlade, det kommer bli er tur, detta trodde jag aldrig och dessutom på ett försök när vi varit så "duktiga" varje månad med sex så ofta..

Stötta varandra<3 Ni kommer fixa det! Min sambo stöttade mig hela tiden och sa att fast att vi prickar exakt rätt så är det fortfarande 1 på 3 så det kommer snart bli vår tur...

Stor kram till er som inte plussar denna månaden, nästa månad är det er tur <3 Hoppas vi ses i någon gravidtråd<3

Vad fint av dig! Tack!
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI