Mandel skrev 2017-06-27 18:27:36 följande:
Väggord, vita hem, shabby-chick stil eller vad det nu heter, rökning, flera barn med olika pappor, märkeskopior alternativt märkeskläder fast man inte har råd med bra mat.
Egoism, avundsjuka, offerkoftor, lata. Halv/helfabrikat så fort man ska laga mat själv, läsk dagligen, hämtmat flera gånger i veckan, saker på avbetalning - inte CSN, hus eller bil nu då! Tror på alla rubriker som skrivs på
aftonbladet.se jag kan nog fortsätta rabbla hur länge som helst känns det som
Jag kan hålla med om att det är precis sådant här som dyker upp i mina tankar med i samband med "WT". Jag funderar lite över hur det kommer sig. Hur har det tex blivit så att väggord är lågstatus? För det är just mitt intryck av hur WT skall tolkas - lågstatus. Jag tycker själv väldigt illa om detta uttryck som jag finner nedvärderande, men kanske är det för att jag själv hamnar inom denna kategori på flera sätt.
Vi har inga väggord, men äter mest helfabrikat av olika anledningar (dock äter de allra flesta mer hel - och definitivt mer halvfabrikat än de tror). Min man är arbetslös och har just nu en "paus" i att söka jobb. Vi går gärna i mjukisbyxor och urtvättade t-shirts. Ja, det händer att vi åker till lokala affären i dessa kläder. Första barnet har ett "WT-namn", dock inte andra. Vi köper ibland saker på avbetalning, även om vi inte har några större lån. Jag tror verkligen inte på allt aftonbladet skriver, skulle inte säga att jag är varken egoistisk, avundsjuk, lat eller har någon offerkofta. Jag har samma pappa till barnen, men mannen har barn sedan tidigare.
Vi kan fortsätta så här länge.... ganska mycket av WT finns, men samtidigt sidor som inte räknas dit. De allra flesta har väl olika sidor och det känns rätt krystat att försöka kategorisera människor där vissa hamnar i WT-facket som inte "riktigt duger". Är det månne de som själva är mest rädda att klassas som WT som skriker högst om att andra är det?