• sofabulous

Vad associerar du med white trash?

Det första jag kommer att tänka på är raggare som åker runt i såna där gamla skruttiga bilar. Sen tänker jag på överviktiga white trash morsor med sönderblekt hår som röker. Vad associerar du med white trash? Utseendemässigt, beteendemässgt etc.

• Svar på tråden Vad associerar du med white trash?
  • Anonym (HD)

WT:

Fetma

Tatueringar

Hängiga kläder

Rökning

Låg utbildningsnivå

• Anonym (HD)
    RMC skrev 2017-06-28 19:07:19 följande:

Man bör väl fundera på varför det är ok att säfga white trash om fattiga amerikaner, men black trash är tabu....

Såna uttryck är bara ännu ett sätt av överklassen att pissa på folk, och den vanliga människa som använder dem är en nyttig idiot till överklassen.

Finns gott om vanliga människor som inte är WT. De flesta är det inte.
  • Stårschan

Folk som tror att det är något eftersträvansvärt att vara med i Paradise Hotel.

• Anonym (HD)
    Stårschan skrev 2017-06-30 08:18:57 följande:

Folk som tror att det är något eftersträvansvärt att vara med i Paradise Hotel.

Ha ha

Bra summering
  • Carolatom07

För mig visar det bara att de som använder begreppet om de flesta med låg social status, aldrig själva har behövt vara i närheten av utsatthet eller misär, eller knappt ens har behövt tänka på att pengarna ska räcka månaden ut, och därför behövt vara noga med sina utgifter och kolla efter extrapriser.

Ett väldigt nedvärderande begrepp idag, då det används om nästan alla som är under medelklassen. Har läst "Den stora tråden om att vara White trash" på Flashback och det är rent skrämmande läsning.

• Anonym (Lite annan bild :))

Har lite mer positiv bild. Har bott i medelklassområde, förort och riktig wt-håla, gissa vilken som är min favorit? 

* Grillen fram redan i April och bort först i Oktober
    * Flakmopedsutrustad tonårspojksgranne är pålitligare och mer praktiskt än lokaltrafik, taxi, uber osv. 
    * Man får kalla saker för "bögigt" 
    * Ingen mousserande vin? HB och champis!
    * Man "får" skjuta med riktiga vapen utan licens. Alla grannar jagar och det är bara att fråga så får man åka med till skjutbanan- hur kul som helst.
    * Alla är trevliga mot en

• Anonym (WT Deluxe)

WT= tatuerad och åtålig man/kvinna som står utanför ett köpcentra med cigg i munnen och en burk Monster i handen.

Iklädd träningsoverall och vita "gympaskor" som blivit svarta av smuts.

Viktigt: spotta regelbundet på marken och såklart ett ovårdat språk.

Anonym (WT Deluxe) skrev 2023-04-13 18:32:00 följande:

WT= tatuerad och åtålig man/kvinna som står utanför ett köpcentra med cigg i munnen och en burk Monster i handen.

Iklädd träningsoverall och vita "gympaskor" som blivit svarta av smuts.

Viktigt: spotta regelbundet på marken och såklart ett ovårdat språk.

Jag gillar att kunna ha samma fulmysiga fleecetröja mer än en dag i rad utan att känna mig dömd för det. Jag gillar också att konstant känna att jag inte behöver vårda mitt språk.
  • Carolatom07
    Anonym (Lite annan bild :)) skrev 2023-04-13 18:45:28 följande:
    Jag gillar att kunna ha samma fulmysiga fleecetröja mer än en dag i rad utan att känna mig dömd för det. Jag gillar också att konstant känna att jag inte behöver vårda mitt språk.
    De som ständigt måste vara på sin vakt för att inte råka anamma vad de kalla för WT eller WT-beteende, kan inte direkt vara några avslappnade människor.

Carolatom07 skrev 2023-04-13 18:55:58 följande:
    De som ständigt måste vara på sin vakt för att inte råka anamma vad de kalla för WT eller WT-beteende, kan inte direkt vara några avslappnade människor.
    :D 
  • Anonym (WT Deluxe)
    Anonym (Lite annan bild :)) skrev 2023-04-13 18:45:28 följande:
    Ja, såklart du kanm ha det, men tycker du det är något annat än helsunkigt att tända en cigg utanför ett välbesökt köpcentra?
    Anonym (WT Deluxe) skrev 2023-04-13 19:41:55 följande:
    Ja, såklart du kanm ha det, men tycker du det är något annat än helsunkigt att tända en cigg utanför ett välbesökt köpcentra?
    Om man röker så varför inte? Är väl en bra plats att röka på innan man handlar eller efter, innan man går till bilen? (Eller vid brist på bil och körkort grannens tonårssons flakmoped, skjuts och bärhjälp vid storhandling. Vilka andra än WT har ens en hjälpsam tonårsson med flakmoped?) Jag röker inte, men ser inte det sunkiga i att röka på det stället.
  • Anonym (WT Deluxe)
    Anonym (Lite annan bild :)) skrev 2023-04-13 20:03:07 följande:
    Om man röker så varför inte? Är väl en bra plats att röka på innan man handlar eller efter, innan man går till bilen? (Eller vid brist på bil och körkort grannens tonårssons flakmoped, skjuts och bärhjälp vid storhandling. Vilka andra än WT har ens en hjälpsam tonårsson med flakmoped?) Jag röker inte, men ser inte det sunkiga i att röka på det stället.
    Bra plats att röka på när andra får rök på sig?
    Ok.
  • Anonym (Hille)

WT för mig är de som har råd med pizza, onödiga energidrycker, alkohol på daglig basis och att röka, men ej "har råd" med vettig mat eller hela kläder till barnen/rätt kläder efter säsong :(

• Anonym (H)

Flera barn med olika partners . 
    Kallar sin partner för " sambon". 

• Anonym (WT Deluxe)
    Anonym (Hille) skrev 2023-04-13 20:26:14 följande:

WT för mig är de som har råd med pizza, onödiga energidrycker, alkohol på daglig basis och att röka, men ej "har råd" med vettig mat eller hela kläder till barnen/rätt kläder efter säsong :(

Jo, lägger kanske 25 papp på en fullsleeve medan barnen saknar sådan de behöver.
    Anonym (WT Deluxe) skrev 2023-04-13 20:21:06 följande:
    Bra plats att röka på när andra får rök på sig?
    Ok.
    Varför sån häxjakt på rökare? Det är utomhus och man får rök på sig 1 sekund. Tycker det är lite gemytligt med rökning, kommer ihåg när jag jobbade i äldrevården och rökarna tog 5 minuter/timme, stod och skvallrade och pratade i solskenet. Såg väldigt mysigt ut, men då jag bara var 18-19, inte rökte och ganska blyg av mig så blev jag inte en del av den gemenskapen. 

Tycker det kanske är både WT men även lite femme fatale över rökning. Vem vill inte vara en femme fatale? Typ cool 50-talsfrisyr, lönnmörda någon på förmiddagen ha sex med James Bond på kvällen.
Svar på tråden Vad associerar du med white trash?