För oss med bim AUGUSTI 2017
Jag hoppar in här jag med :)
BIM runt 19/8, 2:a försöket på 1:a barnet
Jag hoppar in här jag med :)
BIM runt 19/8, 2:a försöket på 1:a barnet
Är det någon annan än jag som har sen äl? Mellan dag 19-21 och sedan mens 10 dagar efter äl? Enligt en barnmorska har alla mens 14 dagar efter äl men inte jag tydligen! Min cykel brukar vara kring 30 dagar ändå trots sen äl
ereywin menar du att det är något som är fel om man bara har 10 dagar mellan äl och mens?? Någon annan som kan något om detta?
GAH! Vi kom hem från semestern igår, tror jag hade ÄL den 7:e eller 8:e (har inte testat, gick på flytningar och andra symptom), beräknad mens 19:e enligt min app (flo), vilket i så fall ger typ 10 dagar från ÄL till mens... Kan inte släppa att det känns för lite för att ägget ska hinna fastna ordentligt :( Vet att många blir gravida med en cykel som ser ut så, men jag är verkligen expert på att oroa mig för ingenting. Oavsett, kommer mensen 19:e eller tidigare så blir det till att ringa kvinnokliniken så de får titta på varför min cykel är så kort (har haft max 26 dagar sen jag slutade med p-piller i april... en på 18 dagar och en på 26, de andra mellan 21 och 24...). Känns i alla fall som en evighet just nu, tur att det är dags att börja jobba igen nu så man får något annat att tänka på på dagarna :)
Var på babyshower för en kompis som är gravid idag, en annan kompis berättade då att hon är gravid. Ingen av dem behövde mer än ett försök för att bli gravid... Det gjorde frustrationen hos mig ännu värre, och jag som redan hade en frustrerad dag med alldeles för många dagar till BIM och lite hopp över att vi lyckades den här månaden... Skriver det här mest för att jag hoppas att någon annan ska förstå hur det känns. Min man förstod inte alls min känsla. "Vi har ju knappt börjat försöka", men han har en helt annan (kanske bättre) syn på livet än jag och tar mycket lättare på hela barnskaffandet.
Har ni berättat för någon ni faktiskt känner att ni försöker bli gravida? Jag är i valet och kvalet på om man vill berätta det eller inte, det skulle kännas lättare att ha någon att prata med, men samtidigt känns det som en extra press liksom? :/
Plussade igår på ÄL+8, BIM-4. Hoppas det går vägen!
Alltså, jag måste ju inbilla mig men idag mår jag illa och har molvärk?!?
BIM-5 och ÄL+7-9 idag (lite osäker, vi såg till att ligga alla dagarna), känns för tidigt för symptom ändå? Vägrar testa innan söndag (BIM+1), eftersom min cykel ändå är rätt kort :P väntan känns verkligen oändligt lång :D