• ereywin

För oss med bim AUGUSTI 2017

Nostalgity skrev 2017-08-14 09:37:20 följande:

Jag mår också illa, var tilltagande idag när jag gick upp och åkte till jobbet vid 05, börjar släppa nu. Äl +8-9.. Är man lyhörd på sin kropp så tror jag inte det är för tidigt. Om man är gravid så ställer kroppen till en massa inombords, så de är klart man kan må illa tidigt!

Man kan ju hoppas i alla fall, får se hur det verkar, livrädd att det ska vara mensen som är supertidig istället. Men håller tummarna allt vad jag kan :)
  • ereywin

Alltså den här mensvärkskänslan! Jag har typ aldrig mensvärk innan mensen kommer, blir ju knäpp på det här... har gått på toa typ 10 gånger sen jag kom till jobbet för att kolla så att jag inte blöder :D hade hoppats på mycket att göra så det inte skulle bli så mycket tid att hinna känna efter ;)

• ereywin
    oONinniOo skrev 2017-08-14 13:15:09 följande:

Känner mig febrig och har gjort i några dagar nu. Har dessutom huvudvärk sen igår och har svårt att sova, så jag känner mig typ överkörd av en buss.. ÄL+9 idag och ser utan problem ett svagt ljusblått streck på CB, men kan inte få med det på bild..

Kaaaanske också ser något, testa igen om ett par dagar? Vill verkligen inte testa och bli besviken så jag håller mig ett tag till, men jag är också varm och både illamåendet och molvärken håller i sig. Håller tummarna för att det är något den här gången :D
  • ereywin

Kollade vad jag hade loggat för symptom förra månaden och där verkade någon form av mensvärk finnas med i två dagar innan mens... Inte för att det är något jag kommer ihåg, men det är väl därför man loggar symptom också, för att komma ihåg det man annars glömmer... så nu har jag typ gett upp. Mens på onsdag skulle ge en cykel på 23 dagar, vilket ännu mer får mig att tro att något är fel på mig :'(

• ereywin
    Anjaheterjag skrev 2017-08-14 23:48:21 följande:

Varför mens på onsdag känner du de på dig menar du? Somliga har kort cykel utan de är ngt som är fel. Jag har de med runt 25 dagar...

Haha för att jag förra månaden loggade att jag hade mensvärk två dagar innan jag fick mens, och två dagar från igår blir onsdag :P att något ska vara fel är mest för att jag har ännu kortare cykler ibland (varit nere på 18 dagar som kortast) och att den inte beter sig alls som deb gjorde innan jag började med p-piller för 7 år sen... vaknade dessutom och var arg på min man för "ingenting" idag, svårt det här att graviditetssymptom och menssymptom kan vara typ samma...
  • ereywin
    Anjaheterjag skrev 2017-08-14 23:48:21 följande:

Varför mens på onsdag känner du de på dig menar du? Somliga har kort cykel utan de är ngt som är fel. Jag har de med runt 25 dagar...

Haha för att jag förra månaden loggade att jag hade mensvärk två dagar innan jag fick mens, och två dagar från igår blir onsdag :P att något ska vara fel är mest för att jag har ännu kortare cykler ibland (varit nere på 18 dagar som kortast) och att den inte beter sig alls som deb gjorde innan jag började med p-piller för 7 år sen... vaknade dessutom och var arg på min man för "ingenting" idag, svårt det här att graviditetssymptom och menssymptom kan vara typ samma...
  • ereywin
    Anjaheterjag skrev 2017-08-15 16:33:39 följande:

Jaha okej hihi. Okej men har du varit hos gyn och kollat hormonvärden etc? Boka tid annars så du inte behöver oroa dig,allt kanske är bra förhoppningsvis och annars kanske du bara behöver ngn tablett tex för att ha ägglossning eller vad som behövs :)

Nej, planen var att kolla det efter den här cykeln om det inte tagit sig :) håller fortfarande tummarna för att det ska ha tagit sig såklart :D
  • ereywin
    theemi skrev 2017-08-15 21:18:58 följande:

Fy så svårt det är att hålla sig från att testa! xD

Har lust att köpa sånt testa tidigt-test. Men samtidigt så är det ju bara några dagar kvar till fredag då jag tänkt testa om inte mensen kommer på torsdag som beräknat.. Hmm.. 

Illamåendet har dock varit bättre idag, men har känt av det lite grann.

Jaaa, supersvårt! Min molvärk är kvar idag också, men med tillägget ömma bröst... Oklart om jag hade det förra månaden. Får väl se vart det här leder xD 

Vill verkligen inte testa än i alla fall, och vet inte riktigt hur ni andra vågar testa på vardagar? Hade jag fått ett plus på morgonen innan jobbet hade jag inte kunnat jobba på hela dagen tror jag. Nej, lördag eller söndag får det bli här om inte mensen kommit innan dess :P 
  • ereywin
    theemi skrev 2017-08-15 22:25:45 följande:

Håller tummarna för dig!

Haha, jag vill ju inte att mitt illamående ska försvinna, alla tecken känna ju bra! Brukar å andra sidan inte gå och må illa konstant, så något är det ju om jag inte inbillar mig..

Jag har inte tänkt testa en dag jag jobbar. Jag jobbar eller är ledig både vardagar och helger, är ledig på fredag, och ska resa bort då, så vill veta innan det så jag kan dela det med min man om det är något.. :D Undrar hur han kommer reagera om det faktiskt blivit något, eftersom vi faktiskt inte försöker på riktigt.. :O

Såklart! Var så fast i mitt eget kontorsjobb såhär precis efter semestern att jag inte ens tänkte på att alla inte jobbar så :) vad jobbar du med om man får fråga?

Jag hade inte fått någon mens på morgonen idag i alla fall, men magen känns typiskt mens-magig idag... men å andra sidan mådde jag illa i morse igen... spännande det här ;)
  • ereywin

Alltså, mina kollegor ville ut och äta sushi idag, på buffé med thai och annat också. Så jag har googlat vad livsmedelsverket säger om det på förmiddagen ifall att... :'D Tänker nog ändå mest satsa på vegetarisk sushi och varm mat, vågar liksom inte riskera något. Känner mig ändå fjantig som håller på såhär, många vet ju inte ens om att de är gravida i det här stadiet :P

• ereywin
    theemi skrev 2017-08-16 12:05:20 följande:
    Jag jobbar på en flygplats, började jobba 5 imorse, men ofta börjar jag först vid 17, så jobbar jag varannan helg :)

Ja, spännande är det, här är illamåendet bättre, men känner mig svullen. Får se hur det blir för oss båda! :D
    Ah, coolt! :D 
  • ereywin

Ni kanske har koll, jag har funderat idag... 

Jag mår ganska ofta illa när jag har lågt blodsocker, men idag har det varit ungefär 10 gånger värre. Kanske inte så att jag mår mer illa, men det brukar alltid kännas bättre av att jag t ex sitter ner, men det gör det inte nu. Men det kan också vara mer fett än vanligt i lunchen och att jag ätit lite annorlunda mot hur jag brukar äta. Såååå rädd att jag överanalyserar. Men visst känns det som att det eventuellt, möjligtvis, kanske kan vara gravidillamående? *hoppas hoppas*

Mensen lyser med sin frånvaro men samtidigt är molvärken kvar... Tror fortfarande att mensen ska ha kommit varje gång jag går på toa, men den verkar ju kanske hålla sig borta idag med.. Vågar nästan hoppas nu ju :) 

• ereywin
    Anjaheterjag skrev 2017-08-16 18:48:44 följande:
    Hoppas du är gravid när blir de test? :)
    Jag har bara ett test hemma (CB digital) så jag vill helst stå ut tills på söndag morgon (ÄL +12-14 ungefär), i så fall är det längre än min längsta cykel sen jag slutade med p-piller i april, så det känns rimligt att det kan vara något i så fall :) 

Står jag inte ut blir det test på lördag, alltså på BIM. Vågar verkligen inte testa innan jobbet någon dag, och testar jag negativt på kvällen kommer jag bara undra om det är för att jag inte testade med morgonurin så det vill jag inte heller göra :P Men just nu är det här allt jag tänker på, hann aldrig riktigt komma till det här stadiet förra försöket, mensen kom innan dess. Håller verkligen på att bli knäpp, tur att det har varit lugnt på jobbet så att säga :) 
  • ereywin
    Hha15 skrev 2017-08-16 19:39:30 följande:
    Tjejer!! Jag är gravid!
    Grattis :D :D :D 

Har du haft några symptom? :) 
  • ereywin
    Nostalgity skrev 2017-08-16 21:14:21 följande:

Tog ett test i går morse, solklart negativt. Är idag på äl+10. Tänkte ta ett imorgon bitti. Är det neg så väntar jag på mensen.

Men har symptom som illamående på mornar, ömma bröst när man rör dom, blödande tandkött och ingen pms. Bara väldigt gråtfärdig utan anledning.

Fick ljust rosa igår morse vid 05 vid tömning av blåsan, sen inge mer. . Och idag vid 14 fick jag klar rött på pappret, ytterst lite, sen inge mer.

Men hade sex igår... O brukar ibland komma pga det, pga sköra slemhinnor och lättblödande tapp.

Men blödde även vid förra grav. Då och då så jag vet inte?

Håller tummarna lite till då, så länge mensen inte kommer så är det ju inte kört :) Men jag har ju hittat alla möjliga symptom också, kanske helt inbillat det med. Försöker intala mig själv det i alla fall så jag inte hoppas för mycket. 
    Hha15 skrev 2017-08-16 21:20:14 följande:
    Tusen tack! Nja inga uttalade precis. Känt lite dragningar i tjejmagen och förmodligen kissat mer än vanligt. Känner mig svullen också. För övrigt mår jag som vanligt :)
    Skönt att må som vanligt :) 
  • ereywin
    Nutnut skrev 2017-08-17 19:48:12 följande:

Har ont i magen idag.. betyder säkert inget men en reflektion iaf. Någon av er som fått ont i magen innan bim?

Jag har ju haft molvärk hela den här veckan, var övertygad i början på veckan om att mensen skulle komma men inget har hänt. Molvärken är kvar, mensen har inte kommit. 

Har börjat med en ny paranoid-grej nu, känner mig sjuuuuukt fjantig. Men varje gång jag går på toa så stoppar jag nu upp ett finger i slidan för att se om det kommer något blod på fingret... Känner mig så dum varje gång, men den lilla stund tidigare som jag ev. skulle få veta att mensen kommer känns viktig :)  Har varit väldigt hungrig på eftermiddagarna både igår och idag också, brukar bli sån när jag har mens också, men aldrig innan mensen kommer... Har fortfarande inte bestämt om jag vill testa på lördag eller söndag. Känner att jag kommer bli helt förstörd om det är negativt efter alla tecken jag haft den här månaden... 
  • ereywin
    theemi skrev 2017-08-17 21:51:28 följande:

Där kom mensen :'( Dock inte på morgonen som jag brukar få, och mkt mindre också, får se om den är som vanligt imorgon.. Förstår inte vad symptomen kom ifrån, just tröttheten som jag kände några dagar var extrem, först då jag började misstänka graviditet.. men men. Nya tag!

Usch trist! :( Nästa månad kanske :) 
  • ereywin

Nu dök mensen upp här, blir att ringa kvinnokliniken och se om jag kan få komma in och kolla att allt ser normalt ut nu. Blev så himla ledsen den här gången med, känner mig allmänt dålig och värdelös (vilket maken intygade att jag verkligen inte är). Ska se till att använda ägglossningstest nästa månad också för att se om vi kanske missar ägglossning trots att jag har tydliga äl-tecken...

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017