• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Carolinam

Å vad roligt!

Jag har också precis plussat (igår)! Trodde att jag var sjuk, har varit helt utmattad, yr och illamående i tre-fyra veckor och gick till läkaren, kom som en chock men nu känner jag(vi)bara lycka!

Trodde inte jag kunde bli gravid då jag haft anorexi i många år, började en ordentlig behandling i april och har ökat i vikt och känner mig så mycket friskare och nu mår kroppen tydligen bra eftersom jag blev gravid.

Som vi längtat! Också bf i april :)

Känns tidigt ännu, är orolig att något ska hända.. håller verkligen alla mina tummar att det ska gå vägen

• Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-20 11:50:48 följande:

Hur mår ni alla i tråden? :)

V.14 på tisdag... fortfarande illamående och så onda bröst. Växtvärken har kommit tillbaka och foglossning till tusen...

Ska göra KUB på tisdag... lite små nervös.. :)
  • Amazinglife

Går snart in i vecka 7, mitt illamående är bättre men har redan mycket problem med foglossning.. hur mår du själv?
  • Snorhyveln
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-20 17:33:07 följande:

V.14 på tisdag... fortfarande illamående och så onda bröst. Växtvärken har kommit tillbaka och foglossning till tusen...

Ska göra KUB på tisdag... lite små nervös.. :)

Va skönt att ha kommit så långt :D

Åhh, va roligt.. varför är du orolig? :)

Jag ska på Tidigt ul på tisdag och är redan nu skitneevös :(
  • Snorhyveln
    Amazinglife skrev 2017-08-20 19:16:05 följande:

Går snart in i vecka 7, mitt illamående är bättre men har redan mycket problem med foglossning.. hur mår du själv?

Nästan samma som mig, gick in i vecka 8 (7+0) igår.. har också känt av svagt-måttligt illamående då å då men däremellan känner jag mig inte alls gravid och är rädd för MA :(

Ska in på tidigt ul på tisdag och är skitnervös redan :(
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-20 19:24:48 följande:

Va skönt att ha kommit så långt :D

Åhh, va roligt.. varför är du orolig? :)

Jag ska på Tidigt ul på tisdag och är redan nu skitneevös :(

Ja det är ganska skönt.. :) va på ultra v 10+2 och fick se grodan fara runt. Va tvungen att fastställa hur långt gången ja va , hade ingen aning.. hehe .

Jo ja e nervös för att det ska vara nått fel. För ja vet i tusan om ja skulle våga göra fostervattenprovet ..

Är ju 3e barnet så borde inte va nervös men de blir värre för varje barn tycker ja ;)

Hur långt gången va du ? Hur mår du själv ?
  • zenora

6+1. Halsbränna, trög mage, rapar. Lite yr när jag reser mig snabbt, lite hjärtklappning. Och attacker av trötthet. Fortfarande milda symtom, både skönt och oroande, man är kanske aldrig nöjd!

Tänkte ringa gyn imorgon och höra om jag kan få ett tidigt ul, eftersom jag har så oregelbunden mens. Misstänker att jag hade äl dag 22, men det kan diffa minst en vecka åt varje håll. Skulle vara skönt att få en uppskattning från vården sida också.
  • AishaK

Vecka 6, (5+3). Jag har väldigt ömma bröst och styva bröstvårtor hela tiden. Super trött, måste powernapa mitt på dagen för att ens klara en dag haha. Illamående, mest under förmiddagarna, värst när jag är nyvaken.
  • Snorhyveln
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-20 20:58:52 följande:

Ja det är ganska skönt.. :) va på ultra v 10+2 och fick se grodan fara runt. Va tvungen att fastställa hur långt gången ja va , hade ingen aning.. hehe .

Jo ja e nervös för att det ska vara nått fel. För ja vet i tusan om ja skulle våga göra fostervattenprovet ..

Är ju 3e barnet så borde inte va nervös men de blir värre för varje barn tycker ja ;)

Hur långt gången va du ? Hur mår du själv ?

Haha, ja så kan de gå, så skönt att få se att bebben har det bra. Jag ska in i morgon o kolla om det finns en bebis där, hade MA tidigare i år.

Mm, ja de är knepigt. Men du får tänka att oftast så är det ingen risk, är ju som tur är ovanligt att något gått snett.. så tänker jag iaf :)

Jag är i vecka 8 7+2). Har tidigare trott att något är fel då jag inte känt av några symptom på nästan 9 dagar efter BIM, men har de senaste veckorna känt av svagt illamående, svullen mage och ömma bröst.. så jag hoppas på alla fingrar o tår att de är något som lever därinne och inget till MA!
Svar på tråden BF april 2018