• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Snorhyveln
    zenora skrev 2017-08-20 21:03:37 följande:

6+1. Halsbränna, trög mage, rapar. Lite yr när jag reser mig snabbt, lite hjärtklappning. Och attacker av trötthet. Fortfarande milda symtom, både skönt och oroande, man är kanske aldrig nöjd!

Tänkte ringa gyn imorgon och höra om jag kan få ett tidigt ul, eftersom jag har så oregelbunden mens. Misstänker att jag hade äl dag 22, men det kan diffa minst en vecka åt varje håll. Skulle vara skönt att få en uppskattning från vården sida också.

Kontaktat gyn än?

Förstår dig helt, man vill ju ha de så ditt vis ;)
  • Snorhyveln
    AishaK skrev 2017-08-20 21:49:13 följande:

Vecka 6, (5+3). Jag har väldigt ömma bröst och styva bröstvårtor hela tiden. Super trött, måste powernapa mitt på dagen för att ens klara en dag haha. Illamående, mest under förmiddagarna, värst när jag är nyvaken.

Jadu hade ju lite :)

Jag blir astrött när jag varit o jobbat 5-14 vissa dagar, blir en zombie resten av dagen och orkar verkligen ingenting!
  • Noanda

Hej och grattis alla!

Jag är 37 år, bor i Sthlm och väntar första barnet. Har BF 26 mars så att bebis kommer i april är inte osannolikt.

Går in i vecka 10 i morgon.

Jag skriver inte så mycket här på forumet men jag följer Och läser den här och marstråden samt tråden "första barnet våren 18". :)

• Lilj3

Hej. Hoppar gärna in här! Plussade förra veckan med andra barnet (om det nu går vägen). Är i vecka 5 (4+5) enligt mina egna beräkningar, bf 24 april. Har än så länge inte så många symptom förutom ömma bröst och extrem trötthet.

• Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-21 18:52:22 följande:

Haha, ja så kan de gå, så skönt att få se att bebben har det bra. Jag ska in i morgon o kolla om det finns en bebis där, hade MA tidigare i år.

Mm, ja de är knepigt. Men du får tänka att oftast så är det ingen risk, är ju som tur är ovanligt att något gått snett.. så tänker jag iaf :)

Jag är i vecka 8 7+2). Har tidigare trott att något är fel då jag inte känt av några symptom på nästan 9 dagar efter BIM, men har de senaste veckorna känt av svagt illamående, svullen mage och ömma bröst.. så jag hoppas på alla fingrar o tår att de är något som lever därinne och inget till MA!

Ja ja försöker tänka så :P

I morgon kl 11.30 ska ja göra kuben. Så ja kommer väl inte kunna sova i natt ;)

Mina symtom har aldrig avtagit , men däremot blir dom värre o flera för varje vecka som går... igår började den ruskiga halsbränna.. tvi.

Men det leder till nått fint så ja kan stå ut :))
  • Linda2barnsmamma

Haha, ja så kan de gå, så skönt att få se att bebben har det bra. Jag ska in i morgon o kolla om det finns en bebis där, hade MA tidigare i år.

Mm, ja de är knepigt. Men du får tänka att oftast så är det ingen risk, är ju som tur är ovanligt att något gått snett.. så tänker jag iaf :)

Jag är i vecka 8 7+2). Har tidigare trott att något är fel då jag inte känt av några symptom på nästan 9 dagar efter BIM, men har de senaste veckorna känt av svagt illamående, svullen mage och ömma bröst.. så jag hoppas på alla fingrar o tår att de är något som lever därinne och inget till MA!

Och jag beklagar ditt MA.. nu håller vi tummarna att det går vägen för oss alla :)
  • zenora
    Snorhyveln skrev 2017-08-21 18:53:42 följande:

Kontaktat gyn än?

Förstår dig helt, man vill ju ha de så ditt vis ;)

Yes! Började med att tala med en sköterska på en privat gynmottagning jag var i kontakt med förra året för att fråga om fertilitet och oregelbunden mens. Hon bokade in mig på UL 8/9, då jag tror jag är i v. 8+6, och jag enligt sista mens är i v. 9+6. Sen hade jag ångan uppe, så jag ringde mvc. Nästa måndag ska vi på informationsträff, och 6/9 inskrivning. :)

Blev konstigt nog mycket lugnare av att ha styrt upp det här!
  • Chimsi
    zenora skrev 2017-08-21 19:26:07 följande:

Yes! Började med att tala med en sköterska på en privat gynmottagning jag var i kontakt med förra året för att fråga om fertilitet och oregelbunden mens. Hon bokade in mig på UL 8/9, då jag tror jag är i v. 8+6, och jag enligt sista mens är i v. 9+6. Sen hade jag ångan uppe, så jag ringde mvc. Nästa måndag ska vi på informationsträff, och 6/9 inskrivning. :)

Blev konstigt nog mycket lugnare av att ha styrt upp det här!

Så spännande! Också UL 8/9 :)
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-20 11:50:48 följande:

Hur mår ni alla i tråden? :)

Hej :)

Ville bara önska dig stort lycka till idag!! Håller alla tummar och tår vi har här hemma! Uppdatera gärna sen!

Har mått så dåligt så jag har knappt orkat göra något mer än att ta hand om lilla Ellie här hemma. Som naturligtvis blivit stormförkyld.

Var hos läkaren igår och fick nåt utskrivet mot illamåendet, får hoppas det hjälper!

Har ingen ork eller lust till nåt utan mår bara superilla :/

Får hoppas det betyder att bebis mår bra!!

Gick in i v 8 idag iaf.

Bor förresten i Perstorp i Skåne så det är lååångt iväg från dig!

Lycka nu till idag! Kram
  • Hoppas7910
    Carolinam skrev 2017-08-18 13:13:27 följande:

Å vad roligt!

Jag har också precis plussat (igår)! Trodde att jag var sjuk, har varit helt utmattad, yr och illamående i tre-fyra veckor och gick till läkaren, kom som en chock men nu känner jag(vi)bara lycka!

Trodde inte jag kunde bli gravid då jag haft anorexi i många år, började en ordentlig behandling i april och har ökat i vikt och känner mig så mycket friskare och nu mår kroppen tydligen bra eftersom jag blev gravid.

Som vi längtat! Också bf i april :)

Känns tidigt ännu, är orolig att något ska hända.. håller verkligen alla mina tummar att det ska gå vägen

Vad roligt för dig!! Grattis :)

Speciellt med tanke på ditt jobbiga bagage. Har liknande erfarenheter.

Hoppas allt går bra för dig!
Svar på tråden BF april 2018